LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Massaal gebruiken van rechtsbijstandverzekering
-
Massaal gebruiken van rechtsbijstandverzekering
Ik doe hierbij de suggestie om als consumenten met een woekerpolis massaal gebruik te maken van de rechtsbijstandverzekering. Velen van ons zullen een rechtsbijstandverzekering hebben. Als veel van ons tegelijk naar de rechter stappen om een rechtszaak aan te spannen tegen de verzekringsmaatschappijen, dan zullen deze maatschappijen het heel moeilijk krijgen en eerder met een goed aanbod voor de verzekerden komen, dan wanneer we verder afwachten.
Ik heb samen met mijn vrouw 3 verschillende woekerpolissen, dus wij kunnen 3 zaken aanspannen.
Ik ben benieuwd naar de reacties.
Ik heb samen met mijn vrouw 3 verschillende woekerpolissen, dus wij kunnen 3 zaken aanspannen.
Ik ben benieuwd naar de reacties.
Re: Massaal gebruiken van rechtsbijstandverzekering
ik heb ook een rechtbijstandsverzekering, maar die wil eerst dat ik er zelf met Aegon probeer uit te komen, dan via de Kifid en als dat ook niet na tevredenheid is, duiken zij er pas in. Probeer nu eerst alle Aegon informatie te krijgen... ben nu al 10 maanden bezig.....En heb nog niet alles binnen en duidelijk.. Zie voor meer info Aegon fundsparen en fundpensioen.
-
Destijds over de legiolease affaire hadden ook veel gedupeerden
een rechtsbijstand verzekering alleen mensen met één of andere
speciale clausule in de polisvoorwaarden waren gedekt om te procederen.
In 95% van de polissen werd dit niet gedekt door de RBV !!
een rechtsbijstand verzekering alleen mensen met één of andere
speciale clausule in de polisvoorwaarden waren gedekt om te procederen.
In 95% van de polissen werd dit niet gedekt door de RBV !!
Gewoon procederen via Consumentenclaim.no cure no pay.
Ik wil graag 25 % betalen over het extra behaalde resultaat.
Via de andere stichtingen(verliespolis,woekerpolisclaim) word je afgescheept met een fooi.
Je hoort ook niks meer van die W.Wabeke van de De financiële ombudsman.
Via de andere stichtingen(verliespolis,woekerpolisclaim) word je afgescheept met een fooi.
-
Oh, oh, oh,
Beste mede-gedupeerden,
Lezen jullie dan helemaal niets van de recente subfora op dit hoofdforum 'woekerpolis'?
Inderdaad: rechtsbijstandsverzekeringen sluiten doorgaans zaken tegen woekerpolissen uit.
Maar los daarvan: ook die lui weten absoluut niet waar het over gaat. En als ze er al 'iets' van afweten, dan weigeren ze in individuele zaken te treden en verschuilen ze zich achter de 'woekerclaimstichtingen', zoals de Vereniging Consument & Geldzaken http://www.beleggingspolisclaim.nl/inde ... ge=overons
Lees nu toch eerst even de "ASR" zaak.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=91964
En trek daar de lessen uit.
U zult het echt zelf moeten doen.
Net als Crommentuyn.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=90822
Te beginnen met:
- vordering bij eigen verzekeraar tot het treffen van schadebeperkende maatregelen (bijv. verlagen ORV-dekking, of switchen naar betere & veiliger product, zonder afkoopkosten)
- vordering bij eigen verzekeraar tot 100% schadecompensatie, bij afwijzing te vervolgen bij KiFiD, net als Crommentuyn.
Zelf zit ik nu in de fase van Geschillencommissie KiFiD.
M. van Rossum
gedupeerde ABN AMRO MGV
Beste mede-gedupeerden,
Lezen jullie dan helemaal niets van de recente subfora op dit hoofdforum 'woekerpolis'?
Inderdaad: rechtsbijstandsverzekeringen sluiten doorgaans zaken tegen woekerpolissen uit.
Maar los daarvan: ook die lui weten absoluut niet waar het over gaat. En als ze er al 'iets' van afweten, dan weigeren ze in individuele zaken te treden en verschuilen ze zich achter de 'woekerclaimstichtingen', zoals de Vereniging Consument & Geldzaken http://www.beleggingspolisclaim.nl/inde ... ge=overons
Lees nu toch eerst even de "ASR" zaak.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=91964
En trek daar de lessen uit.
U zult het echt zelf moeten doen.
Net als Crommentuyn.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=90822
Te beginnen met:
- vordering bij eigen verzekeraar tot het treffen van schadebeperkende maatregelen (bijv. verlagen ORV-dekking, of switchen naar betere & veiliger product, zonder afkoopkosten)
- vordering bij eigen verzekeraar tot 100% schadecompensatie, bij afwijzing te vervolgen bij KiFiD, net als Crommentuyn.
Zelf zit ik nu in de fase van Geschillencommissie KiFiD.
M. van Rossum
gedupeerde ABN AMRO MGV
@Jammer,
Als het standpunt van uw rechtsbijstandverzekeraar is zoals u weergeeft, dan geeft dat méér dan duidelijk de ietwat weigerachtige houding aan van uw rechtsbijstandverzekeraar om daadwerkelijk in actie te komen.
Het volgen van de volgorde: klacht bij verzekeraar > klacht bij het Kifid > rechtsbijstand verzekeraar gaat er naar kijken, bekent dat uw verzekeraar NIETS gaat doen/hoeft te doen. Na het KIFID is het afgelopen en valt er geen rechtsbijstand meer te leveren. Uitspraken van het Kifid zijn immers ''bindende adviezen''.
Geef mij ook zo'n rechtsbijstandverzekeraar !
Al in 1997 las ik in het blad ''Geldzaken'' van de Vereniging Consument & Geldzaken een artikel over rechtsbijstandverzekeringen dat als strekking had:
rechtsbijstandverzekeraars innen wel uw premie, maar laten het bij hulpverlening snel afweten.
Blijkbaar is er anno 2011 weinig veranderd.
Als het standpunt van uw rechtsbijstandverzekeraar is zoals u weergeeft, dan geeft dat méér dan duidelijk de ietwat weigerachtige houding aan van uw rechtsbijstandverzekeraar om daadwerkelijk in actie te komen.
Het volgen van de volgorde: klacht bij verzekeraar > klacht bij het Kifid > rechtsbijstand verzekeraar gaat er naar kijken, bekent dat uw verzekeraar NIETS gaat doen/hoeft te doen. Na het KIFID is het afgelopen en valt er geen rechtsbijstand meer te leveren. Uitspraken van het Kifid zijn immers ''bindende adviezen''.
Geef mij ook zo'n rechtsbijstandverzekeraar !
Al in 1997 las ik in het blad ''Geldzaken'' van de Vereniging Consument & Geldzaken een artikel over rechtsbijstandverzekeringen dat als strekking had:
rechtsbijstandverzekeraars innen wel uw premie, maar laten het bij hulpverlening snel afweten.
Blijkbaar is er anno 2011 weinig veranderd.
@VanRossum,
De Vereniging Consument en Geldzaken is geen woekerpolisstichting, maar een al veel langer -sinds begin jaren negentig- bestaande categorale consumentenorganisatie. Consumentenorganisaties -ook de Consumentenbond- zien hun taak primair in de voorlichting aan leden en zijn zeker niet altijd bereid om, achteraf, voor lieden die eerder geen lid waren, zo maar allerlei kostenverslindende rechtszaken te gaan voeren. Zit wat in, lijkt me.
De stichting Woekerpolisclaim heeft zich wel in 2007 met Consument & Geldzaken verbonden. Naar ik heb begrepen vindt Consument & Geldzaken de compensatieregeling een soort basisregeling voor eerder te veel in rekening gebrachte kosten en volstrekt GEEN compensatie voor dwalingszaken of misleidingsgevallen. Lijkt me ook een volstrekt helder standpunt: het onderscheidt de woekeraspecten van de dwalings- en misleidingsaspecten.
De Vereniging Consument en Geldzaken is geen woekerpolisstichting, maar een al veel langer -sinds begin jaren negentig- bestaande categorale consumentenorganisatie. Consumentenorganisaties -ook de Consumentenbond- zien hun taak primair in de voorlichting aan leden en zijn zeker niet altijd bereid om, achteraf, voor lieden die eerder geen lid waren, zo maar allerlei kostenverslindende rechtszaken te gaan voeren. Zit wat in, lijkt me.
De stichting Woekerpolisclaim heeft zich wel in 2007 met Consument & Geldzaken verbonden. Naar ik heb begrepen vindt Consument & Geldzaken de compensatieregeling een soort basisregeling voor eerder te veel in rekening gebrachte kosten en volstrekt GEEN compensatie voor dwalingszaken of misleidingsgevallen. Lijkt me ook een volstrekt helder standpunt: het onderscheidt de woekeraspecten van de dwalings- en misleidingsaspecten.
-
@juwita,
Ik heb uitgebreid met ze gecorrespondeerd:
- ze weigeren inzake woekerpolissen op te treden, omdat ze het nog "te druk" hebben met vorige affaire
- ze verwijzen voor woekerpolissen naar de stichtingen, meer in het bijzonder naar woekerpolisclaim.
Ik heb uitgebreid met ze gecorrespondeerd:
- ze weigeren inzake woekerpolissen op te treden, omdat ze het nog "te druk" hebben met vorige affaire
- ze verwijzen voor woekerpolissen naar de stichtingen, meer in het bijzonder naar woekerpolisclaim.
-
En nu natuurlijk weer zo'n leuk aanbod van SNS Reaal ontvangen, voor maar een tientje per maand:
http://www.snsbank.nl/particulier/verze ... delen.html
Echter bij doorlezen voorwaarden
http://www.snsbank.nl/particulier/verze ... kking.html
Wil je echt zekerheid over welke rechtsbijstand wel en niet gedekt is?:
http://www.snsbank.nl/web/file?uuid=4fb ... tentid=288
dan kom je er al snel achter:
- verzekeringen worden niet gedekt, dus dag met handje tegen beleggingsverzekeringen
- geschillen die al voor ingaan rechtsbijstand bestonden of konden worden vermoed: niet gedekt
Toedeloe met die rrechtsbijstand.
http://www.snsbank.nl/particulier/verze ... delen.html
Echter bij doorlezen voorwaarden
http://www.snsbank.nl/particulier/verze ... kking.html
Wil je echt zekerheid over welke rechtsbijstand wel en niet gedekt is?:
http://www.snsbank.nl/web/file?uuid=4fb ... tentid=288
dan kom je er al snel achter:
- verzekeringen worden niet gedekt, dus dag met handje tegen beleggingsverzekeringen
- geschillen die al voor ingaan rechtsbijstand bestonden of konden worden vermoed: niet gedekt
Toedeloe met die rrechtsbijstand.
-
Die van mij is er wel mee bezig!
Heb zelfs al het eigen risico betaald, dus gedekte zaak.
Ze hebben zelfs afdeling voor koersplanzaken.
Sorry voor weinige info, maar voorgevoel zegt me dat het niet zo handig is de naam van mijn rechtsbijstandverzekeraar publiekelijk te maken.
(hoewel dit eigenlijk enkel voor personen zou gelden).
Doen ze misschien zelf nog wel......
Heb zelfs al het eigen risico betaald, dus gedekte zaak.
Ze hebben zelfs afdeling voor koersplanzaken.
Sorry voor weinige info, maar voorgevoel zegt me dat het niet zo handig is de naam van mijn rechtsbijstandverzekeraar publiekelijk te maken.
(hoewel dit eigenlijk enkel voor personen zou gelden).
Doen ze misschien zelf nog wel......
-
....... dan kom je er al snel achter:
En ja, deze subfora gaan over het waarschuwen voor concrete aanbieders.
En ja, deze subfora gaan over het waarschuwen voor concrete aanbieders.
-
Dat heb ik uiteraard direct geprobeerd, maar helaas kan de rechtsbijstandverzekering ARAG niets voor mij betekenen, valt niet onder de dekking zeggen ze. Maar of de rechtsbijstandverzekeringen nu de partijen met daadkracht zijn, valt m.i. te betwijffelen.Frank Hustinx schreef:Ik doe hierbij de suggestie om als consumenten met een woekerpolis massaal gebruik te maken van de rechtsbijstandverzekering.
Ik heb mijn kwestie al in September 2008 aangemeld bij Consumentenclaim.nl. Tot op heden echter niets meer van vernomen, reageren niet op mijn email, dus of ik daar nog ooit iets aan zal kunnen hebben?vanhuib schreef:Gewoon procederen via Consumentenclaim.no cure no pay.
Ook aangemeld bij Verliespolis en Woekerpolisclaim, maar daar verwacht ik niets van.
Een collectieve juridische procedure lijkt mij de beste weg en betaalbaar. Het zou fijn zijn als Tros Radar hieaan aandacht besteed in haar programma. Per verzekeraar/product zou zij fora in het leven moeten roepen en in haar programma gedupeerden moeten oproepen om zich te melden, waardoor er collectief gestreden kan worden tegen het onrecht dat ons is/wordt aangedaan.
Jacco Paul
-
Nou, die van mij is er wel mee bezig!
En hoe, ook dat dossier is inmiddels een hele ordner.
Heb zelfs al het eigen risico betaald, en er is advies gegeven.
Dus gedekte zaak.
Ze hebben zelfs afdeling voor Koersplanzaken.
Ik heb ze recentelijk ook mail gestuurd of ze misschien nog wat meer gegadigden willen, zou goede reclame zijn.
Dat kan ik zo voor ze regelen hoor!
(via dit forum).
Ik verwacht deze week reactie.
En hoe, ook dat dossier is inmiddels een hele ordner.
Heb zelfs al het eigen risico betaald, en er is advies gegeven.
Dus gedekte zaak.
Ze hebben zelfs afdeling voor Koersplanzaken.
Ik heb ze recentelijk ook mail gestuurd of ze misschien nog wat meer gegadigden willen, zou goede reclame zijn.
Dat kan ik zo voor ze regelen hoor!
(via dit forum).
Ik verwacht deze week reactie.
-
Over de hier aangesneden kwesties is op de vele subfora onder 'woekerpolis' al een aantal keren gepubliceerd.
Gaarne de volgende conclusies verder als voldongen feiten accepteren:
1) rechtsbijstandverzekeraars kunnen in woekerpolisdossier niets betekenen, het valt buiten de dekking of ze maken er door gebrek aan verstand van zaken een nog grotere zooi van
2) consumentenclaim.nl correspondeert niet met individuele gedupeerden tot het moment (ver in 2012 of later) dat een individuele offerte wordt toegestuurd wanneer hun beloning van 25% vrijwel 'zeker' is; die offerte wordt pas gestuurd, nadat de verzekeraar een individueel schikkingsvoorstel heeft gestuurd (eind 2011 of nog veel later)
3) de compensatieregeling van de stichtingen is een 'fopspeen' of een 'sigaar uit eigen doos' (maar is geen vrijbrief de ingehouden kosten te verhogen als die lager waren, wat ik hier en daar een onnozele wel hoor beweren), maar niet in alle gevallen zonder betekenis: ik heb kosteninhoudingen gezien van over hele looptijd 5%, terwijl bijvoorbeeld maar 2,45% is toegestaan; compensatie kan dan aardig oplopen
4) compensaties van de regelingen worden pas op einddatum definitief, dus moet eerst de polis worden 'uitgezeten'; ASR schijnt hiermee te willen breken, maar voorlopig is dat een nog niet waargemaakte 'belofte' in een TV-uitzending
5) collectief procederen via de rechter kost 100.000 euro en 7 tot 10 jaar
6) de "Crommentuyn route" via KiFiD is de snelste en zekerste route om je gelijk te halen, ondanks de malheur van de ombudsase, waarin de Ombudsman zich als een pias gedraagt
Het zou aardig zijn deze conclusies 'vast te houden', want als 'forumvrijwilliger' is het knap vermoeiend hier steeds op te moeten terugkomen.
Gaarne de volgende conclusies verder als voldongen feiten accepteren:
1) rechtsbijstandverzekeraars kunnen in woekerpolisdossier niets betekenen, het valt buiten de dekking of ze maken er door gebrek aan verstand van zaken een nog grotere zooi van
2) consumentenclaim.nl correspondeert niet met individuele gedupeerden tot het moment (ver in 2012 of later) dat een individuele offerte wordt toegestuurd wanneer hun beloning van 25% vrijwel 'zeker' is; die offerte wordt pas gestuurd, nadat de verzekeraar een individueel schikkingsvoorstel heeft gestuurd (eind 2011 of nog veel later)
3) de compensatieregeling van de stichtingen is een 'fopspeen' of een 'sigaar uit eigen doos' (maar is geen vrijbrief de ingehouden kosten te verhogen als die lager waren, wat ik hier en daar een onnozele wel hoor beweren), maar niet in alle gevallen zonder betekenis: ik heb kosteninhoudingen gezien van over hele looptijd 5%, terwijl bijvoorbeeld maar 2,45% is toegestaan; compensatie kan dan aardig oplopen
4) compensaties van de regelingen worden pas op einddatum definitief, dus moet eerst de polis worden 'uitgezeten'; ASR schijnt hiermee te willen breken, maar voorlopig is dat een nog niet waargemaakte 'belofte' in een TV-uitzending
5) collectief procederen via de rechter kost 100.000 euro en 7 tot 10 jaar
6) de "Crommentuyn route" via KiFiD is de snelste en zekerste route om je gelijk te halen, ondanks de malheur van de ombudsase, waarin de Ombudsman zich als een pias gedraagt
Het zou aardig zijn deze conclusies 'vast te houden', want als 'forumvrijwilliger' is het knap vermoeiend hier steeds op te moeten terugkomen.
Begrijpelijk dat het vervelend wordt om steeds dingen te blijven herhalen. Maar door de complexiteit, de hoeveelheid berichten en soms ook ontbreken van structuur op dit forum zien velen, waaronder ik mijzelf helaas ook moet scharen, soms door de bomen het bos niet meer.M. van Rossum schreef: Het zou aardig zijn deze conclusies 'vast te houden', want als 'forumvrijwilliger' is het knap vermoeiend hier steeds op te moeten terugkomen.
Duidelijk uit het forum blijkt gelukkig wel dat er een aantal leden met ervaring in de diverse procedures(Crommentuyn, Wevera en M. van Rossum) zijn, waar heel veel van geleerd kan worden voor toekomstige procedures.
Maar toch staat elke zaak op zich en niet iedere lezer zal direct weten wat hem te doen staat en wat de beste oplossing voor zijn persoonlijke situatie is. Dit zal zeker in de gevallen spelen van polissen die niet op grote schaal verkocht zijn.
Wat een oplossing is voor de een hoeft voor een ander niet direct de oplossing te zijn...
-
Yep. Dit forum is een chaos, want het wordt niet 'gemodereerd'. De vele subfora tuimelen over elkaar heen. Vandaar regelmatig mijn oproep om kennis te nemen van:
- alle subfora waarop afgelopen maand is gepost
- alle bijdragen van Crommentuyn, juwita, wevera en mijzelf (en indien over OpMaat: jonis)
Meer zinnige bijdragen, anders dan het noemen van eigen leed, verschijnen er helaas niet.
Het noemen van eigen leed is uiteraard welkom, want het begin van een 'bundeling' met mede-gedupeerden, maar die berichten kun je verder wel overslaan als het niet je eigen polisproduct betreft. Hopelijk zo een beetje 'structuur', zeker als gedupeerden in subject van hun forumpje de naam van product & verzekeraar noemen. We hebben nu recent:
- AXA
- Generali Toekomstplan
- ASR
- AEGON Fund
- (nog een beetje verborgen) ABN AMRO MGV
- alle subfora waarop afgelopen maand is gepost
- alle bijdragen van Crommentuyn, juwita, wevera en mijzelf (en indien over OpMaat: jonis)
Meer zinnige bijdragen, anders dan het noemen van eigen leed, verschijnen er helaas niet.
Het noemen van eigen leed is uiteraard welkom, want het begin van een 'bundeling' met mede-gedupeerden, maar die berichten kun je verder wel overslaan als het niet je eigen polisproduct betreft. Hopelijk zo een beetje 'structuur', zeker als gedupeerden in subject van hun forumpje de naam van product & verzekeraar noemen. We hebben nu recent:
- AXA
- Generali Toekomstplan
- ASR
- AEGON Fund
- (nog een beetje verborgen) ABN AMRO MGV
-
Dit is je eerdere advies waarnaar ik in ander forum verwees.Van Rossum schreef:
de "Crommentuyn route" via KiFiD is de snelste en zekerste route om je gelijk te halen, ondanks de malheur van de ombudsase, waarin de Ombudsman zich als een pias gedraagt
-
Yep, vandaar nu ook http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4#p1138854felixbeijer schreef: Dit is je eerdere advies waarnaar ik in ander forum verwees.