De eerdere veroordeling van Aegon door Rechtbank en Gerechtshof met het KOERSPLAN (zaak loopt in cassatie bij de Hoge Raad) lijkt een-op-een toepasbaar op een soortgelijk product van Aegon met de naam VERMOGENSPLAN. Over dit vermogensplan is eerder een rechtszaak gevoerd tegen Aegon, echter door iemand die feitelijk geen verlies had geleden op het product (kennelijk toevallig de einddatum bereikt op een zeer gunstig moment waarop de beurzen hoog stonden).
In het vonnis van de Rechtbank van 10 maart 2010 (Rechtbank Den Haag) zaaknummer LJN BL 9733 veegt de rechter de vloer aan met Aegon's misleiding en dwalingveroorzaking. Bezitters met een Vermogensplan kunnen uiteraard een klachtprocedure starten bij het KIFID.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleiding Aegon geldt wellicht ook voor VERMOGENSPLAN
Re: Misleiding Aegon geldt wellicht ook voor VERMOGENSPLAN
@juwita
Heb de uitspraak even snel gelezen. Het betreft een "Verklaring voor recht" procedure. Zitten wel interessante punten in.
Overigens, ik ben géén Aegon gedupeerde.
Weet je (toevallig) ook hoe het vervolg op deze procedure is verlopen?? Is er een schadeclaim aanhangig gemaakt of is er buitengerechtelijk geschikt?
Heb de uitspraak even snel gelezen. Het betreft een "Verklaring voor recht" procedure. Zitten wel interessante punten in.
Overigens, ik ben géén Aegon gedupeerde.
Weet je (toevallig) ook hoe het vervolg op deze procedure is verlopen?? Is er een schadeclaim aanhangig gemaakt of is er buitengerechtelijk geschikt?
@Hakra,
Het vervolg ken ik niet. Wanneer er hoger beroep is ingesteld, dan is er nog geen vonnis (arrest) te verwachten. Een appelprocedure duurt al snel anderhalf tot tweeenhalf jaar.
Het vervolg ken ik niet. Wanneer er hoger beroep is ingesteld, dan is er nog geen vonnis (arrest) te verwachten. Een appelprocedure duurt al snel anderhalf tot tweeenhalf jaar.
-
Misleiding geldt voor alle vergelijkbare producten zoals o.a. bestedingsplan, investeringsplan, kapitaalplan, selectplan, etc...
Het is allemaal een kwestie van tijd. Verzekeraars zullen verder gaan met tijd rekken zodat veel "gedupeerden", of oversluiten, of een schikking accepteren.
"Gedupeerden" die doorvechten tot het bittere eind zullen (zeer waarschijnlijk) wel hun geld terugzien (met verhoging wettelijke rente). Alleen ik vrees wel dat het gros dan er al uit ligt.
Het is allemaal een kwestie van tijd. Verzekeraars zullen verder gaan met tijd rekken zodat veel "gedupeerden", of oversluiten, of een schikking accepteren.
"Gedupeerden" die doorvechten tot het bittere eind zullen (zeer waarschijnlijk) wel hun geld terugzien (met verhoging wettelijke rente). Alleen ik vrees wel dat het gros dan er al uit ligt.
Het is geen strijd meer maar wel een verloren strijd voor de gedupeerden.
@jeanjean
je hebt pas verloren wanneer je hebt opgegeven.
je hebt pas verloren wanneer je hebt opgegeven.