LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moira/Aegon

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
mardinik

Moira/Aegon

Ongelezen bericht door mardinik »

Zie mijn eerdere berichten in het forum van woekerpolissen alsmede abc spaarplan. Nu een zelfstandig onderwerp geopend voor mensen met een Budgetfonds B 1949 polis van AXENT/AEGON (vroeger Moira)

mardinik

Re: Moira/Aegon

Na bijna 30 jaar geld te hebben "gespaard"via het Budget-B fonds (vroeger Moira) nu AEGON is de expiratiedatum van dit fonds tot uitkering gekomen. Ingelegd ruim € 12.000,-. De uitkering die wij na zoveel jaar "sparen" afgelopen zaterdag kregen was........€ 5.170,- !!!!. Ziek ben ik er van. Dit was voor onze oudedagsvoorziening bedoeld. Ze zullen nu wel de schuld geven aan de crediecrises, maar ze hadden ook contact met de mensen kunnen opnemen en overleg plegen om maar even te wachten met uitkeren om later actie te ondernemen om zo een ramp te voorkomen. Maar nee, AEGON denkt niet aan de "gewone man"die denkt alleen maar hoe komen we hier zo snel mogelijk van af.!! ik vraag mij af of AEGON niet aangesproken kan worden op wanbeleid en wanbeheer! Zelf heb ik schriftelijk bij de AEGON directie een klacht ingediend en tevens ook een klacht neergelegd bij de KIFID (klachteninstituut financiele dienstverlening) Kom op iedereen met het drama van het Budget B fonds van de AEGON dien ook uw klacht in! Nog een tip voor mensen waar de polis binnenkort van vrij komt. NU vragen wat het bedrag is als men zonder wachten tot de datum wanneer de polis tot uitkering komt, de polis afkoopt. dan ziet u waarschijnlijk meer van u geld terug, als wanneer u wacht tot de polis tot uitkering komt !

hub321

Ongelezen bericht door hub321 »

Hallo,
HEB AFGELOPEN VRIJDAG OOK ZO EEN BRIEF GEKREGEN.
TOTAAL BEDRAG 15013 EURO,MAAR NU HET MOOIE VERVREOGDE OPNAME IN 1984 VAN 590,82 MOET OP DIT BEDRAG EEN OPRENTE BETALEN VOLGENS AEGON VAN 9303 EURO BETALEN.
EN DAN HEB JE 35 JAREN BETAALT ,WAT EEN VUILE BENDE.
HUB :x

mardinik

Ga na onderstaande site, daar lees je nog veel meer dezelfde klacht over Aegon (Moira) en lees daar ook mijn inbreng onder joanna

<http://www.prikpagina.nl/read.php?f=898&i=21611&t=19458

noorski

Ongelezen bericht door noorski »

Ook ik heb 30 jaar lang gespaard bij het moira Budgetfonds. in 2001 was mijn inleg van 7200 gulden ineens nog maar 1720 euro waard. over het tussentijds in 1987 opgenomen bedrag van nog geen 700 euro wordt bijna 9000 euro rente berekend. Dus houd ik van al mijn gespaarde geld nog maar 1100 euro over. Ze gaan daar bij Aegon echt zorgvuldig met ons geld om maar niet heus.Ook hebben ze tussentijds niets laten weten over openstaand bedrag of hoe hoog de rente was die hieroverberekend werd.Het advies om de oorspronkelijk polis weg te gooien volg ik maar niet op. misschien is hier op juridisch gebied nog iets an te doen? Ik heb een brief gestuurd naar Aegon maar of dit helpt?

marlinra

Ongelezen bericht door marlinra »

Destijds bij het aangaan van de overeenkomst met Moira werd minimaal 6% rendement beloofd.
Staat dat niet ergens beschreven in de polis???
Is het niet zo dat bij overgang van Moira naar Aegon de voorwaarden ook worden overgenomen????

mardinik

Mijns inziens heeft (Axent/Aegon) Aegon bij de overname van Moira Levensverzekering N.V. eenzijdig de polisvoorwaarden aangepast (gewijzigd) Dit is van rechtswege niet toegestaan en daarom ook niet rechtsgeldig. Ben ook daarmee in correspondentie met de Aegon. De uitkomst hiervan zal nog wel enige weken op zich laten wachten want zoals de directie van de Aegon mij heeft medegedeeld regent het klachten bij de Aegon betreffende de Budget B Polis. Dus... iedereen zijn klacht deponeren! Wat het beloofde rente-percentage betreft. Heb dit nagekeken in de oude polisvoorwaarden. Staat geen duidelijk rentepercentage vermeld. Wel in de aanvraag van de polis, dus daar heb ik zelf nog geen duidelijkheid over
groet, Joanna

bert3ssen

Ongelezen bericht door bert3ssen »

Ik had een tijdlang ingelegd in het Moira Budgetfonds B. Na enkele jaren heb ik de helft vervroegd opgenomen. Die helft was FL 451,00. Er bleef dus ook Fl 451,00 staan, dat was nog steeds mijn geld. Uiteindelijk is dat zo'n € 2000,00 waard geworden maar omdat ik vervroegd had opgenomen, is de waarde van die vervroegde opnamen tegen de € 5000,00 waard geworden. Kortom, eigenlijk zou ik een € 3000,00 moeten betalen. Dat hoeft dan gelukkig niet (zit er soms iets goed fout ???) maar die FL 451,00 uit 1973 ben ik dus wel kwijt. Ik heb bij Aegon (die Moira heeft overgenomen) een klacht ingediend maar ik verwacht er niets van. Als ik die FL 451,00 op een normale spaarrekening had gezet, had ik nu een leuk bedragje gehad. Begin 2008 kreeg ik (zoals ieder jaar) nog bericht dat die FL 450,00 inmiddels zo'n € 2000,00 waard was geworden en nu krijg ik dus eigenlijk een rekening van € 3000,00 gepresenteerd. Destijds is me daarover helemaal niets verteld.

Jacqra

Ongelezen bericht door Jacqra »

Oproep!!!
Er zijn veel mensen gedupeerd die een opname hebben gedaan.
Ik leg in vanaf 1981 22.50 euro per maand.
Ik heb twee keer een opname gedaan 1986 en 1991 totaal 1000 euro en ik moet nu ook 7000 euro rente betalen. Dit wil Aegon nu weer gaan inleggen of ze hebben het al gedaan?
Er is nog nooit een brief geweest om de mensen te waarschuwen en/of in te lichten hoe en wat.
Er staat in de polis wel dat er 4% betaald moet worden over eerdere opnames.
Dat het geleende bedrag van 1000 euro mij nu 7000 euro kost dat bedenkt niemand
Je kon een opname doen na 5 jaar als je gewoon door zou storten
Maar je gaat toch niet als een bedrijf waar mensen hun oude dag en/of overlijdings geld etc hebben gestopt pas na 25 jaar een brief sturen met als melding dat het bijna niks meer waard is.
Dat is toch schoftig gedrag naar de klanten toe.
Ze hebben toch ook iets als zorg plicht .
Dus iedereen sluit je aan bij stichting Woekerpolis of Kifid.
Ik heb Aegon vorig jaar nog gebeld met de vraag wat het waard was 10.000 euro zei de dame aan de telefoon en geen woord over de rente.
En de laatste brief en tevens de eerste van september 2008 die
Aegon heeft gestuurd is het opeens 3000 euro
Dus ze hebben bewust informatie achter gehouden en dat neem ik ze erg kwalijk ook bij Moira en de tussen personen die de mensen niet hebben ingelicht .

Jac

stil

Ongelezen bericht door stil »

Ook ik heb een Moira Fonds B en daaruit in 1984! een bedrag van 425 euro opgenomen. Pas in september van dit jaar ontving ik na 24 jaar! een bericht dat deze opname met maar liefst ruim 4200 euro aan rente is belast! Ook mij is destijds hier niets over verteld. Ik heb Aegon om opheldering gevraagd en tevens mijn verhaal naar Tros Radar gestuurd. Ik wacht vol spanning het antwoord af. Van mijn inleg van zo'n 6800 euro blijft nu een schamele 1600 euro over!

JohanVeenstra

Ongelezen bericht door JohanVeenstra »

Er is een nieuwe oproep van Tros Radar hierover: http://www.trosradar.nl/index.php?id=540

Oproep: Aegon Budgetfonds B (voorheen Moira Budgetfonds B)
Wij zijn op zoek naar mensen die in het bezit zijn van een Aegon Budgetfonds B polis/overeenkomst, voorheen bekend als Moira Budgetfonds B.

Heeft u zo'n polis/overeenkomst en heeft u tussentijds geld opgenomen? Laat het ons weten via onderstaand formulier.

Gesloten