(Bron: Nu.nl)Klanten die een beleggingsverzekering hebben afgesloten bij Nationale-Nederlanden hadden voor het zetten van de handtekening alle informatie moeten krijgen.
Dat staat in een zwaarwegend advies van de advocaat-generaal aan het Europese Hof van Justitie, zegt een woordvoerder.
De zaak bij het hof draait om een individuele klant die meende dat hij bij het afsluiten van zijn woekerpolis niet alle kosten te horen heeft gekregen.
Het Kifid oordeelde al eerder dat de klanten niet goed geïnformeerd waren over de voorwaarden en de kosten. De advocaat-generaal is het nu met het klachteninstituut eens. Het hof doet over een paar maanden definitief uitspraak.
NN heeft in het verleden rond de 690.000 van dergelijke beleggingsverzekeringen verkocht. De verzekeraar heeft al verschillende claims aan de broek gekregen vanwege de woekerpoliszaak. Afgelopen dinsdag kondigde stichting Woekerpolisproces aan per polis een claim neer te leggen van 6.000 euro.
In een reactie zegt NN er alles aan te doen om de gedupeerde klanten bij te staan. "Wij hebben altijd voldaan aan de geldende regels over informatievoorziening", zegt een woordvoerder. "Echter zijn de standaarden en producten nu wel aangepast aan nieuwe regels."
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NN had klanten woekerpolis alle info moeten geven
-
- Berichten: 2013
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
NN had klanten woekerpolis alle info moeten geven
Re: NN had klanten woekerpolis alle info moeten geven
Volledige tekst van de Conclusie van de Advocaat Generaal: http://curia.europa.eu/juris/document/d ... doclang=NL
Re: NN had klanten woekerpolis alle info moeten geven
Ik heb sinds een jaar of vijf een kopiebrief in mijn (dwaalpolis)dossierordner gedateerd 18 oktober 2006 van de Vereniging Consument & Geldzaken, gericht aan het Verbond van Verzekeraars, waarin ongeveer exact hetzelfde wordt gesteld als nu -bijna 8 jaar later- door deze Advocaat Generaal. Blijkens het boek van Kees Kooman ''de Woekerpolisaffaire'' is die brief door het Verbond van Verzekeraars -kennelijk ''uit strategische overwegingen'' nimmer beantwoord. Anders gezegd, het VvV zag toen de bui al hangen.
-
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03
Re: NN had klanten woekerpolis alle info moeten geven
In de Telegraaf wordt gesproken over een (nu nog) geheim rapport van een deskundige van het KiFiD. Deze wil de Wabeke norm afschaffen en een nieuwe berekening met hogere compensaties introduceren. Dit is naar aanleiding van een KiFiD-procedure van een klant van NN.
Zie Telegraaf artikel: Volgende Woekerpolisdreun voor NN.
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... _NN__.html
Als u in NN gelooft, dan kunt u vanaf morgen NN-aandelen kopen voor 19,50 en deze zijn naar eigen zeggen bedoeld als: "Dividend Aandeel".
Zie Telegraaf artikel: Volgende Woekerpolisdreun voor NN.
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... _NN__.html
Als u in NN gelooft, dan kunt u vanaf morgen NN-aandelen kopen voor 19,50 en deze zijn naar eigen zeggen bedoeld als: "Dividend Aandeel".
Re: NN had klanten woekerpolis alle info moeten geven
@ARvanDongen,
Het gespindokter achter de schermen spettert bijna van het artikel in de Telegrof af.
De inzet is thans kennelijk een iets hogere compensatie (dan de compensatiefooi akkoorden uit 2009/2010) om de veelal nog steeds uiterst passieve en onwetende polisbezitters te paaien om daarmee een toekomst voor levensverzekeraars overeind te houden.
Het gespindokter achter de schermen spettert bijna van het artikel in de Telegrof af.
De inzet is thans kennelijk een iets hogere compensatie (dan de compensatiefooi akkoorden uit 2009/2010) om de veelal nog steeds uiterst passieve en onwetende polisbezitters te paaien om daarmee een toekomst voor levensverzekeraars overeind te houden.