Als eerste mijn vraag heb ik hier te maken met de welbekende woekerpolis
ik heb een overzicht gehad en en advies om me te laten informeren over de ontwikkelingen van deze verzekering.
subtotaal1 per5-3- 2007 plus inleg over afglopen periode € 7741,20
inleg = € 850
Hiemee hebben zij het volgende verrekend
Premies overlijdensrisicoverzekering €1,97+
kosten verzekeringsmaatschappy € 36,00-
( eerste en doorlopende kosten)
Kosten bemiddelaar of adviseur € 55,25-
totaal € 89,28
subtotaal2 na verrekening kosten premies € 765,92
Verdienste beleggingen ( resultaat) € 253,74
saldo 7398,18
waarde beleggingen ?
Aandelen € 4914,35
obligaties € 2483,83
hoeveel
nu waard € 7398,18
Ook word nog informatie gegeven over de voorbeeldkapitalen met verschillnde rendementen op de einddatum van de verzekering.
hoe heeft de waarde zich ontwikkeld
en wat is de waarde van de beleggingen
zo hopelijk voldoende informatie om mij wat advies te geven voor ik het gesprek aanga met de Rabobank ( dat ik me niet laat overrulen door de tussenpersoon)
concrete vraag aan jullie wat kan ik het best doen in deze situatie
mijn eerste ingeving is afkopen maar volgens mij gaat dit me veel geld kosten.
en ik zal alleen wel deze kosten op me moeten nemen
tips, adviezen, alles is elkom
b.v.d
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nu en later beleggingsverzekering interpolis
Re: nu en later beleggingsverzekering interpolis
Ik zou het laten doorlopen.
Je hebt nu zo'n 90 euro kosten bij ongeveer 7500 euro waarde. Dat is ongeveer 1,2% van de waarde. Waarschijnlijk valt de polis niet in box 3, zodat je geen 1,2% vrh hoeft te betalen. Per saldo is er dan dus geen verschil of je dit bedrag in de verzekering zou hebben of op je spaarbank.
De kosten bestaan meetal voor een groot deel uit vaste kosten en voor een kleiner deel uit een percentage van waarde/inleg. Als je de polis door laat lopen, dan zal het saldo stijgen en zullen de kosten minder snel toenemen. Over een paar jaar stijgt de waarde dan bijvoorbeeld tot 10.000 en de kosten tot (ik noem maar wat) 100. Zou je dat geld op de bank hebben, dan zou je er 120 over moeten betalen en ben je dus duurder uit.
Bovendien, als je afkoopt krijg je altijd minder geld terug dan wat de opgebouwde waarde is, bijvoorbeeld omdat de verzekeraar een deel van de kosten die je in de toekomst jaarlijks nog moet betalen, al heeft gemaakt. Die zul je dus sowieso moeten betalen, of je het nu door laat lopen of niet. Dus misschien dat je maar 6000 euro terugkrijgt als je nu stopt.
Je hebt nu zo'n 90 euro kosten bij ongeveer 7500 euro waarde. Dat is ongeveer 1,2% van de waarde. Waarschijnlijk valt de polis niet in box 3, zodat je geen 1,2% vrh hoeft te betalen. Per saldo is er dan dus geen verschil of je dit bedrag in de verzekering zou hebben of op je spaarbank.
De kosten bestaan meetal voor een groot deel uit vaste kosten en voor een kleiner deel uit een percentage van waarde/inleg. Als je de polis door laat lopen, dan zal het saldo stijgen en zullen de kosten minder snel toenemen. Over een paar jaar stijgt de waarde dan bijvoorbeeld tot 10.000 en de kosten tot (ik noem maar wat) 100. Zou je dat geld op de bank hebben, dan zou je er 120 over moeten betalen en ben je dus duurder uit.
Bovendien, als je afkoopt krijg je altijd minder geld terug dan wat de opgebouwde waarde is, bijvoorbeeld omdat de verzekeraar een deel van de kosten die je in de toekomst jaarlijks nog moet betalen, al heeft gemaakt. Die zul je dus sowieso moeten betalen, of je het nu door laat lopen of niet. Dus misschien dat je maar 6000 euro terugkrijgt als je nu stopt.