@Felix,
Een verjaringstermijn in het recht is iets anders dan de termijn die het KIFID in het eigen reglement stelt voor het aanhangig kunnen maken van een geschil.
In mijn reactie hierboven stelde ik slechts dat je voor het KIFID vermoedelijk te laat bent.
@Jammer,
Ook wanneer de verzekeraar in een reactie niet naar het Kifid verwijst, geldt in beginsel de termijn. Er zit in lid 2 en lid 4 van artikel 15 Reglement Kifid wel een zekere ''escape'' in, maar of zo'n escape in de praktijk ook wordt toegekend. (Door een instituut waarvan mogelijk een deel van de medewerkers niet zit te wachten op een grote toestroom van nieuwe klachten die men moet afhandelen en vermoedelijk ook stipt om vijf uur naar moeders pappot willen ? ) Tja, het zou kunnen, maar ga er maar niet van uit.
De strekking van de regels is duidelijk: navelstaren en/of maandenlang weifelen wat te doen is ''dodelijk''.
Geen zelfmedelijden, maar aan- en doorpakken !
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nuttige tips voor ontvangers compensatiebrief
-
Re: Nuttige tips voor ontvangers compensatiebrief
De nieuwe waarde voor het bruto historisch fondsrendement voor het Aegon Equity Fund die zal komen op de overzichten in februari dit jaar zal zo'n circa 6.72% zijn. Tenminste, als de wijze niet voordien wordt aangepast.
Het werkelijk meetkundig fondsrendement van het Aegon Equity Fund over de laatste periode van 20 jaar is nu ca 2.90%!! (de fondskosten maken het bruto rendement op de door Aegon beheerde aandelen dus jaarlijks 3.29% in de afgelopen 20 jaar).
Ach ja, rekenen!!
Ik plaats nog een klein voorbehoud van een paar tienden mbt de deconvolutie. Ik heb dit zelf handmatig gedaan in een uurtje, de fit is nog niet perfect (maar al wel heel mooi).
Kwestie dat bij de Aegon, het Verbond van Verzekeraars en de AFM alleen maar mensen werken die er niets van begrijpen (dat is dan een neutrale uitleg). Dit betekent dat Aegon ons nu dus ca 3.82% virtueel rendement voorspiegelt, rendement dat er niet is.
Het werkelijk meetkundig fondsrendement van het Aegon Equity Fund over de laatste periode van 20 jaar is nu ca 2.90%!! (de fondskosten maken het bruto rendement op de door Aegon beheerde aandelen dus jaarlijks 3.29% in de afgelopen 20 jaar).
Ach ja, rekenen!!
Ik plaats nog een klein voorbehoud van een paar tienden mbt de deconvolutie. Ik heb dit zelf handmatig gedaan in een uurtje, de fit is nog niet perfect (maar al wel heel mooi).
Kwestie dat bij de Aegon, het Verbond van Verzekeraars en de AFM alleen maar mensen werken die er niets van begrijpen (dat is dan een neutrale uitleg). Dit betekent dat Aegon ons nu dus ca 3.82% virtueel rendement voorspiegelt, rendement dat er niet is.
-
Ach ja, ieder zijn hobby. Sommige mensen kopen puzzelboekjes, van die Sudoku’s. Aan deze puzzel heb je tenminste nog wat !!
Wel lullig dat die tijd weer uit fase loopt, het is nu 22.07.
Wel lullig dat die tijd weer uit fase loopt, het is nu 22.07.
-
Het hangt er van af welk geschil wordt voorgelegd.jammer schreef:Ik begreep dat als de verzekeraar en jij er niet uit kunnen komen, de verzekeraar dan schrijft: er is een geschil, laat de kifid er maar na kijken. En dan moet je binnen 3 maanden het geschil hebben voorgelegd aan de Kifid. En volgens mij is Felix dan wel op tijd, te vroeg zelfs.......
dat gedoe over kosten zou zijn gesloten.
Misleiding door te hoge fondsrendementen is ook een klachtgrond.
Of een foutief berekende compensatie.....
En ik vrees dat we er ook niet meer uitkomen. Tsja....
Item maar even naar voren gehaald voor de forumbezoekers die niet verder kijken dan pagina 1 van het subforumoverzicht van onderwerpen