LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ombudsman/Klachteninst./Consumentenbond oorzaak of oplossing
Ombudsman/Klachteninst./Consumentenbond oorzaak of oplossing
De Commissie Wabeke/Du Perron heeft Minister Zalm gerapporteerd (zie www.minfin.nl) dat een oplossing voor de woekerpolis-affaire gezocht moet worden via de weg van de Ombudsman en het KIFID (=Klachteninstituut Financiele Dienstverlening). Ik vraag mij hardop af of dat gaat lukken. In weerwil van herhaalde kritiek heeft de Ombddsman Verzekeringen de nu ontstane problemen ook niet kunnen voorkomen. Het KIFID schrijft in de brief aan de Minister dat dit klachteninstituut jaarlijks tussen de zevenduizend en tienduizend klachtprocedures kan afhandelen. Met circa drie tot vier miljoen gedupeerde polishouders (met in totaal 6,5 miljoen polissen) reken dan even uit hoe lang dit gaat duren. En de Consumentenbond, alias Verliespolis.nl is al vanaf 1998 akkoord gegaan met de slappe Code Rendement en Risico en vormt dus eerder een deel van het ontstane probleem dan van de oplossing ervan.
Re: Ombudsman/Klachteninst./Consumentenbond oorzaak of oplossing
Pewee,
Bovenvermeld rekensommetje is duidelijk. Een utopie van de bedenkers en volk voor de gek houderij. Helaas herkenbaar Men stevent weer af op een vreemdsoortig compromis alla dexia affaire, waar de gedupeerde klant uiteindelijk niet veel beter van wordt.
Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback
Bovenvermeld rekensommetje is duidelijk. Een utopie van de bedenkers en volk voor de gek houderij. Helaas herkenbaar Men stevent weer af op een vreemdsoortig compromis alla dexia affaire, waar de gedupeerde klant uiteindelijk niet veel beter van wordt.
Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback