LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pensioen belegging? of ontzegging?

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Annie55

pensioen belegging? of ontzegging?

Ongelezen bericht door Annie55 »

Goedenmorgen, wie van u kan mij helpen, ik spaar via mijn werk, dat geld wordt 1 maal per jaar overgemaakt naar SNS REAAL om te sparen voor mijn pensioen.

Nu heb ik in januari 2009 een schrijven gekregen van SNS REAAL dat ik circa 1500 euro in moet leveren.

Het kost mij per jaar 685 euro en dit doe ik nu al 11 jaar, dus 11 maal 685 euro is voor mij VEEL GELD.

Mijn vraag is nu aan jullie, kan ik hiermee stoppen of moet ik doorgaan? En wie weet waar ik ECHT advies kan vragen als een van u geen antwoord kan geven.

Bijvoorbaat hartelijk dank

Annie

wevera

Re: pensioen belegging? of ontzegging?

Ongelezen bericht door wevera »

De gegevens over dit financiele product zijn onduidelijk.
Is dit een spaarrekening, een beleggingsverzekering of nog iets anders. Zit er een overlijdingsrisicoverzekering aan vast of nog een andere verzekering? Hoeveel premie wordt er betaald voor een eventuele ingeweven verzekering?
Hoe is de naam, wat was de waarde per 31-12-2007 en wat is de waarde per 31-12-2008.
SNS-Reaal heeft, tezamen met de DSB-bank, enkele zware woekerpolissen in de markt gezet. Maar zonder verdere gegevens kunnen we niet beoordelen of jouw product daartoe behoort.
met vr. groet, Arie Wever

Gesloten