Ik heb in 2002 bij de Postbank een rendementskrediet afgesloten. Onderdeel van dit krediet is de bijbehorende Maatwerk verzekering waarmee het krediet na 15 jaar afgelost zou moeten worden.
Over het openstaande bedrag van het krediet betaal ik rente, voor de maatwerkverzekering betaal ik inleg (kostenpercentage bij afsluiting 6%).
Inmiddels (...) is duidelijk dat dit een woekerpolis is. Ik heb met eigen geld inmiddels het grootste gedeelte van het krediet gelost. Op die manier betaal ik in ieder geval (vrijwel) geen rente meer. Ik wacht nog steeds op meer informatie van NN over de tegemoetkoming. Ondertussen stort ik wel maand in maand uit 100,- euro plus in een potje wat na 15 jaar bij lange na niet genoeg oplevert (of gaat opleveren) om het krediet af te lossen.
Inmiddels weet ik niet zo goed meer wat ik moet doen... Als ik de ING bel dan verwijzen ze mij naar NN, en NN geeft aan zo snel mogelijk te willen reageren maar het nog niet te kunnen op dit moment.
Heeft iemand met hetzelfde product al iets voor elkaar gekregen en/of een schrijven met een definitieve uitspraak gehad?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Postbank Rendementskrediet > ING > NN
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 12 jun 2012 21:18
Re: Postbank Rendementskrediet > ING > NN
JA, indientiek product (maatwerkverzekering, niet het rendementsdeel) en het product is rot, wegens het feit dat je rentefonds potje aangesproken kan worden als je ook beleggingen en of aandelen hebt.
Mijn advies.
- stuitingsbrief
- klacht neerleggen bij ING (geklets over werkdruk en dergelijke niet pikken, aansprakelijk stellen voor de kosten, mutatie is een contract recht en dat moet binnen een redelijke termijn)
- 2 aangetekende brief indien geen adequate reactie
- gang naar KIFID en eventueel in handen geven van advocaat.
vooral....formeel blijven en niet wachten, je zult er niet beter van worden in mijn optiek.
Mijn advies.
- stuitingsbrief
- klacht neerleggen bij ING (geklets over werkdruk en dergelijke niet pikken, aansprakelijk stellen voor de kosten, mutatie is een contract recht en dat moet binnen een redelijke termijn)
- 2 aangetekende brief indien geen adequate reactie
- gang naar KIFID en eventueel in handen geven van advocaat.
vooral....formeel blijven en niet wachten, je zult er niet beter van worden in mijn optiek.