Wij hebben sinds 2006 een OpMaat hypotheek. Ook ik was stomverbaasd dat het spaardeel ineens niet meer gegarandeerd was.
Ik heb echter het volgende letterlijk in onze financiële bijsluiter staan:
“De resultaten op beleggingen fluctueren. Resultaten kunnen hoger zijn dan in het verleden, maar ook lager en kunnen zelfs negatief zijn, zodat u het risico loopt dat u minder ontvangt dan u heeft ingelegd. Het deel van de premie dat op de Opmaat Rekening wordt gestort, inclusief het daarop te behalen rendement, is wel gegarandeerd.”
Ik veronderstel dat dit aan duidelijkheid niets te wensen over laat en dat hier door de Rabobank ook geen speld tussen te krijgen is. Daarom vind ik het vreemd dat niemand anders het over deze zeer duidelijke passage in de financiële bijsluiter heeft. De bijsluiter is gedateerd op 11 januari 2006 en heeft als kenmerk HTC 4.1 .
Wie heeft nog meer dezelfde passage in de bijsluiter van zijn OpMaat hypotheek en zijn hier al reacties van de Rabobank op bekend?
Bvd
Dupo
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rabo OpMaat financiële bijsluiter
Re: Rabo OpMaat financiële bijsluiter
Beste dupo,
ik heb dit ook in mijn financiële bijsluiter staan.
Vandaag hadden we weer een gesprek met een adviseur van de Rabobank. Ik heb hem hier mee geconfronteerd, nadat we met z'n drieën hadden geconcludeerd dat het spaargedeelte zoals hij het ons vandaag uitlegde, niet gegarandeert kan worden terwijl dat dus wel in de financiële bijsluiter staat.
Hij gaat overleggen met zijn manager, want ik wil dat de Rabobank ons tegemoet komt en het gedeelte dat naar de premie voor ovr is gegaan terug komt op de opmaatrekening. Kijk maar eens bij het forum over onderwerpen uit de uitzendingen van seizoen 2007 - 2008 dat gaat over de opmaathypotheek.
Roos
ik heb dit ook in mijn financiële bijsluiter staan.
Vandaag hadden we weer een gesprek met een adviseur van de Rabobank. Ik heb hem hier mee geconfronteerd, nadat we met z'n drieën hadden geconcludeerd dat het spaargedeelte zoals hij het ons vandaag uitlegde, niet gegarandeert kan worden terwijl dat dus wel in de financiële bijsluiter staat.
Hij gaat overleggen met zijn manager, want ik wil dat de Rabobank ons tegemoet komt en het gedeelte dat naar de premie voor ovr is gegaan terug komt op de opmaatrekening. Kijk maar eens bij het forum over onderwerpen uit de uitzendingen van seizoen 2007 - 2008 dat gaat over de opmaathypotheek.
Roos