KiFiD werkt met 5 voorbeeld uitspraken, dus ik vergelijk graag uitspraken, correct.
https://www.kifid.nl/beleggingsverzeker ... ekeringen/
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reaal mag betalen, maar hoeveel is nog onduidelijk...
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Reaal mag betalen, maar hoeveel is nog onduidelijk...
Misschien moet je gewoon je punt eens helder maken in plaats van raadspelletjes houden.
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Reaal mag betalen, maar hoeveel is nog onduidelijk...
Eerste post was overduidelijk onduidelijk - sorry.
Het punt is dat ik beter wil begrijpen waarom KiFiD in deze zaak de kant van consument lijkt te kiezen (al is schade nog niet vastgesteld), terwijl zij in dit soort zaken keer op keer de kant van financiele dienstverleners kiest.
Hierbij is mijn zaak een mooi voorbeeld, kosten zijn hoger dan overeengekomen, ombudsman geeft mij gelijk, maar stelt vast dat er geen schade was (en iemand moet die structureel hoge kosten hebben betaald en dat moet ik zelf wel geweest zijn)... (er loopt nu 5-6 jaren later nog een herstelverzoek...)
En in deze zaak tegen Reaal krijgt consument gelijk, zonder hoorzitting, maar is schade nog niet vastgesteld.
Als schade niet duidelijk was, waarom heeft KiFiD dan geen hoorzitting uitgeschreven om benodigde informatie te krijgen om deze te bepalen, alvorens uitspraak te doen? (wellicht was schikking met geheimhouding beter geweest, ten minste voor Reaal)
Re: Reaal mag betalen, maar hoeveel is nog onduidelijk...
Joepie Joepie schreef: ↑22 feb 2020 21:16
Het punt is dat ik beter wil begrijpen waarom KiFiD in deze zaak de kant van consument lijkt te kiezen (al is schade nog niet vastgesteld), terwijl zij in dit soort zaken keer op keer de kant van financiele dienstverleners kiest.
De consument mag erop vertrouwen dat bij 100% investering in dit fonds, geen beheerskosten worden berekend. Dat op de offerte staat dat de fondsbeheerkosten 0,9 procent bedragen verandert daar niets aan, nu de consument die offerte niet heeft ontvangen