onlangs kreeg ik van mijn tussenpersoon een brief met het verzoek om vanaf september 2010 11,90 euro te gaan betalen per maand voor verleende diensten.
Het blijkt hier te gaan om mijn aegon beleggingsverzekering, hieraan betaal ik 25 euro per maand en ik heb een brief van aegon waaruit blijkt dat de kosten voor de tussenpersoon reeds volledig zijn voldaan.
Mag mijn tussenpersoon mij deze kosten in rekening brengen?
ik vind 11,90 euro per maand ook nogal veel voor een polis van 25 euro per maand, de polis loopt nu 13 en een half jaar.
ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] tussenpersoon wil geld rekenen voor verleende diensten Aegon
-
Re: tussenpersoon wil geld rekenen voor verleende diensten Aegon
€ 11.90 voor kosten tussenpersoon bij een premie-inleg van € 25, per maand, is natuurlijk veel te veel. Het is wel minder dan de 80% aan provisie die wel eens elder wordt verrekend. Maar dit moet niet geaccepteerd worden. De kosten van/voor de verzekeraar komen er nog eens bij er blijft dan weinig over om te beleggen. Er is geen enkele kans op vermogensgroei, maar wel een grote kans op vermogensvermindering.
De oorzaak zou kunnen zijn dat er, naast de beleggingsverzekering, ook nog, stilzwijgend, een overlijdingsrisico-verzekering is afgesloten waarvoor premie en kosten worden verrekend.
Er is ook nog een mogelijkheid dat er via deze tussenpersoon een andere verzekering in het verleden is afgesloten, die in het geheugen is weggezonken. En waarvoor deze tussenpersoon het wenselijk vindt om een maandelijse incasso te regelen, en/of een combinatie van verschillende zaken.
Mijn advies is, ga niet in op het verzoek. Teken niets, maar vraag opheldering over de reden van dit verzoek, en maak een afspraak voor een pittig informatief gesprek.
Succes en met vriendelijke groet, A.Wever
De oorzaak zou kunnen zijn dat er, naast de beleggingsverzekering, ook nog, stilzwijgend, een overlijdingsrisico-verzekering is afgesloten waarvoor premie en kosten worden verrekend.
Er is ook nog een mogelijkheid dat er via deze tussenpersoon een andere verzekering in het verleden is afgesloten, die in het geheugen is weggezonken. En waarvoor deze tussenpersoon het wenselijk vindt om een maandelijse incasso te regelen, en/of een combinatie van verschillende zaken.
Mijn advies is, ga niet in op het verzoek. Teken niets, maar vraag opheldering over de reden van dit verzoek, en maak een afspraak voor een pittig informatief gesprek.
Succes en met vriendelijke groet, A.Wever