Hallo allemaal,
Ik ben net nieuw op dit forum en zou ook graag iets willen weten over mijn woekerpolis. Deze vraag is misschien al vaker gesteld, maar zoals ik al schreef " ben net nieuw hier".
Mijn woekerpolis is verpand aan de hypotheek en als ik deze polis wil beeindigen moet ik volgens de regels toestemming krijgen van de bank. Gezien de woekerpolis affaire en het feit dat mij een wanproduct is verkocht, vraag ik mezelf af of de bank nog wel het recht heeft om mee te bepalen of ik mijn polis beeindig ja of nee?
Vr gr
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verpanding woekerpolis
-
Re: Verpanding woekerpolis
Hallo Nyuki,
Een goede vraag.
Je moet nog steeds toestemming krijgen van jouw hypotheekbank. De polis is ter zekerstelling aan jouw hypotheek gekoppeld. Dat de verzekeringspolis een WAN-product blijkt te zijn met extreme kosten, is voor de bank niet van belang.
Misschien werkt de bank wel mee als je ze het aardig vraagt. Anderzijds is de bank mogelijk bereid om een andere, nieuwe, zekerstelling te laten verpanden de hypotheek, zodat de woekerpolis losgekoppeld kan worden. Of gedeeltelijk aflossen als je nog wat geld op de plank hebt liggen.
Officiëel roepen alle banken en verzekeraars dat ze mee willen helpen om de woekerpolisproblematiek op te lossen...... ... .
Een goede vraag.
Je moet nog steeds toestemming krijgen van jouw hypotheekbank. De polis is ter zekerstelling aan jouw hypotheek gekoppeld. Dat de verzekeringspolis een WAN-product blijkt te zijn met extreme kosten, is voor de bank niet van belang.
Misschien werkt de bank wel mee als je ze het aardig vraagt. Anderzijds is de bank mogelijk bereid om een andere, nieuwe, zekerstelling te laten verpanden de hypotheek, zodat de woekerpolis losgekoppeld kan worden. Of gedeeltelijk aflossen als je nog wat geld op de plank hebt liggen.
Officiëel roepen alle banken en verzekeraars dat ze mee willen helpen om de woekerpolisproblematiek op te lossen...... ... .
Re: Verpanding woekerpolis
Je zult eerst een andere, nieuwe,polis of bankspaar rekening moeten hebben, die aan de hypotheek kan worden gekoppeld. Vervolgens zal de waarde van de huidige polis daarin moeten worden ingebracht.