LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welk orgaan of instantie toetst de tegemoetkomingen?

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
ronpoppen

Welk orgaan of instantie toetst de tegemoetkomingen?

Ongelezen bericht door ronpoppen »

Nav tegemoetkoming in de kosten van ABN AMRO Meegroeiverzekering.

Welk orgaan of instantie toetst de tegemoetkomingen. Een verzekeringsmaatschappij / bank kan je wel van alles voorhouden maar de klant heeft geen enkel mechanisme om te zien of het juist is.

Wie kan er uiteindelijk bepalen of het uitgekeerde bedrag wel het juiste bedrag is, ik heb inmiddels 2 bedragen ontvangen, deze hadden betrekking op dezelfde polis!
Bij de laatste uitkering werd vermeld:
een externe accountant heeft een herberekening uitgevoerd
Dus een berekening is inderdaad niet zomaar te maken.

Een herhaald verzoek om een specificatie leidde slechts tot een in een bijlage genoemde: “Toelichting berekening tegemoetkoming”, dit is een fictieve berekening.
Hieruit bleek echter wel dat de voorgehouden rendementen BRUTO rendementen zijn, de risicopremies en beleggingskosten van het fonds moeten nog wel van het opgegeven rendement worden “afgetrokken”

De reden waarom de bank NIET een specificatie kan verstrekken:
Aan uw verzoek op de onderliggende berekening inzage te geven kunnen wij niet voldoen.
De voorgeschreven berekeningswijze is geautomatiseerd en vanwege de complexiteit en uitgebreidheid van de berekening niet in leesbare output vervatten
”.
Hoe worden de gegevens dan aan de "parameters" van zo'n proces gegeven, ik denk dat daar een mens aan te pas komt.

En ten slotte:
Ik had te maken met een afgekochte polis, maar wat met de nog lopende polissen, hoe weet je nu wat er “toegevoegd” gaat worden aan je polis zodat je aan het einde van de looptijd echt wel gekregen hebt waar je recht op hebt?

Verzekerde

Re: Welk orgaan of instantie toetst de tegemoetkomingen?

Ongelezen bericht door Verzekerde »

Dat is een goede vraag! Ik heb nog geen compensatievoorstel van Aegon ontvangen, maar ik wil wel graag een op mijn polis toegepaste berekening zien. En niet een uit de lucht gegrepen compensatie. Ze hebben nu wel tijd genoeg gehad.

M. van Rossum

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

ronpoppen schreef:Nav tegemoetkoming in de kosten van ABN AMRO Meegroeiverzekering.

Welk orgaan of instantie toetst de tegemoetkomingen. Een verzekeringsmaatschappij / bank kan je wel van alles voorhouden maar de klant heeft geen enkel mechanisme om te zien of het juist is.

Ik had te maken met een afgekochte polis, maar wat met de nog lopende polissen, hoe weet je nu wat er “toegevoegd” gaat worden aan je polis zodat je aan het einde van de looptijd echt wel gekregen hebt waar je recht op hebt?
De stichtingen hebben hierover afspraken gemaakt, die voor de individuele gedupeerde niet transparant zijn.
Overigens is de situatie rond ABN AMRO nog onduidelijker: de Bank zegt te Delta Lloyd regeling te volgen (ABN AMRO MGV Leven is een joint venture met Delta Lloyd), maar de regeling zelf sluit ABN AMRO nadrukkelijk uit en deze uitsluiting is ook te vinden op de website van Delta Lloyd. Dus ABN AMRO past toe, maar behoort niet tot de Delta Lloyd regeling. Dus toetsing vindt door eigen accountant plaats en daarop bestaat geen toezicht. U bent dus aan de heidenen overgeleverd.

Voor uw afgekochte polissen geldt: jammer dan. Maar mag ik u dringend adviseren voor nog lopende MGV polissen een klachtenprocedure en daarna een KiFiD procedure te beginnen?!

U kunt ook heel goed zelf uw schade uitrekenen, dan heb ik ook gedaan. Inzet is 100% schadecompensatie.
Ik bevind mij nu midden in een KiFiD procedure. Zie ook berichten van juwita in relatie tot (kranten)bericht over uitspraak KiFiD van 18 oktober jl in hoger beroep: 100% compensatie toegewezen.

Zie mijn - ook recente! - adviezen elders op de subfora woekerpolis.

M. van Rossum
gedupeerde ABN AMRO MGV

PS Bericht aan alle forumlezers: ik ga nu 14 dagen op vakantie, dus van mijn kant radiostilte tot na 10 januari.

ronpoppen

Ongelezen bericht door ronpoppen »

Hallo,
Lees het vervolg hierop via: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&t=121458

Hierna kan deze post worden afgesloten

Gesloten