LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 01 jul 2012 07:09
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Beste Woekerprofi,
Fantastisch dat intiatief van Rüdiger Versteege voor ALLIANZ FUTURE polishouders en dat ze met jullie in zee gaan! Ik ben zeker dat je er iets moois van maakt.
Meerheuvel
Fantastisch dat intiatief van Rüdiger Versteege voor ALLIANZ FUTURE polishouders en dat ze met jullie in zee gaan! Ik ben zeker dat je er iets moois van maakt.
Meerheuvel
-
- Berichten: 2013
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Meer hierover in de topic VermogensmonitorClaimConcept schreef:@Meerheuvel
Wij hebben lang getwijfeld om openlijk kritiek te leveren op andere belangenbehartigers, maar er is eigenlijk geen ontkomen aan. Ook bij ClaimConcept zullen we ongetwijfeld in sommige dossiers achteraf tot de conclusie komen dat het anders had gekund, maar er zijn structurele verschillen:
(...)
Tot slot de niet vermelde zelfverklaarde KiFiD-expert Vermogensmonitor:
Ga nou niet pronken met andermans veren en daarover ook nog eens nota's sturen
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 01 jul 2012 07:09
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Beste ClaimConcept,
Die Vermogensmonitor kan me niet veel schelen. Wat ik wel erg positief uit het stuk vond was
Aandelenlease is toch wat anders dan de woekerpolissen, en ik denk dat in woekerpolissen New Flame en Woekerprofi (Odin) toch beter zijn, of in ieder geval een betere trackrecord hebben, dan ClaimConcept. Maar New Flame zit al behoorlijk vol en Woekerprofi begint aardig vol te raken. En we hebben als consumenten vanaf nu waarschijnlijk maar een een- of tweejarig tijdframe om in actie te komen. Als iedereen dat beseft zal het nog meer dringen worden. New Flame en Woekerprofi zullen klanten af moeten wijzen die in principe wel goed te helpen zijn, gewoon omdat ze het te druk hebben. Toch natuurlijk nu snel nog proberen, wie weet. En mensen met een ALLIANZ FUTURE polis snel bij het groepsinitiatief van deze maand aansluiten dat begeleid wordt door Woekerprofi http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 1#p1664501. Maar ClaimConcept presenteert zich dus heel duidelijk als een serieus alternatief, en daar ben ik blij om, want in die paar jaar moeten zoveel mogelijk mensen een klacht indienen.
Voor adressen van al deze claimexperts zie http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6#p1644176
Meerheuvel
Die Vermogensmonitor kan me niet veel schelen. Wat ik wel erg positief uit het stuk vond was
Ook op de website van Platform Aandelen Lease wordt ClaimConcept als no cure no pay instituut aanbevolen http://www.platformaandelenlease.nl/Op advies van Piet Koremans van Platform Aandelen Lease wordt een second opinion gevraagd bij ClaimConcept.
Ik kan een en ander niet controleren, maar ik neem aan dat zo`n stichting dit alleen maar opschrijft als het gefundeerd is. Dit is dus een hele goeie aanbeveling voor ClaimConcept!ClaimConcept, No cure no pay met gunstige tarieven
ClaimConcept uit Joure is een financieel-juridisch adviesbureau met ruime expertise op het gebied van vermogensconflicten, in het bijzonder de problematiek rond aandelenlease.
Via de expertise bijClaimConcept hebben inmiddels ruim 350 beleggers hun conflicten met financiële instellingen kunnen bijleggen.
Bovendien is daarbij gemiddeld per persoon 50% van de inleg door de tegenpartij terugbetaald.
Heeft u een contract bij Dexia, Aegon, Levob of Fortis (Groeivermogen en Defam)?
Kijk op hun website : http://www.claimconcept.nl of bel 06-45 402 408
E-mail : [email protected]
Aandelenlease is toch wat anders dan de woekerpolissen, en ik denk dat in woekerpolissen New Flame en Woekerprofi (Odin) toch beter zijn, of in ieder geval een betere trackrecord hebben, dan ClaimConcept. Maar New Flame zit al behoorlijk vol en Woekerprofi begint aardig vol te raken. En we hebben als consumenten vanaf nu waarschijnlijk maar een een- of tweejarig tijdframe om in actie te komen. Als iedereen dat beseft zal het nog meer dringen worden. New Flame en Woekerprofi zullen klanten af moeten wijzen die in principe wel goed te helpen zijn, gewoon omdat ze het te druk hebben. Toch natuurlijk nu snel nog proberen, wie weet. En mensen met een ALLIANZ FUTURE polis snel bij het groepsinitiatief van deze maand aansluiten dat begeleid wordt door Woekerprofi http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 1#p1664501. Maar ClaimConcept presenteert zich dus heel duidelijk als een serieus alternatief, en daar ben ik blij om, want in die paar jaar moeten zoveel mogelijk mensen een klacht indienen.
Voor adressen van al deze claimexperts zie http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6#p1644176
Meerheuvel
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 26 mei 2011 15:54
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Woekerprofi heeft het druk, maar niet zo druk als zou moeten. De Stichting ODIN is in staat de duizenden en tienduizenden gedupeerden die in beweging komen straks op te vangen.Meerheuvel schreef:..... en Woekerprofi begint aardig vol te raken.
We zitten nu in de fase van de "proefprocedures", waarin inmiddels een half dozijn grote verzekeraars (met tientallen producten) voor de keuze is gesteld: schikking op basis van 100% schadevergoeding of KiFiD uitspraak a la GCHB 2010-390 aan de broek?
Langzamerhand verschuift ook mijn rol van uitvoerder naar docent & coach van de groep claim experts die zich bij de Stichting aan het vormen is. René Graafsma en ik blijven eindverantwoordelijk voor elke claim die de deur uit gaat.
Verder doet Meerheuvel op deze plek goed werk natuurlijk (ik kan er over meepraten hoeveel tijd dat kost, in feite neemt hij mij een hoop werk uit handen: zie mijn tijdsbesteding op dit forum in de periode januari 2010 - zomer 2011). Maar de grote groepen melden zich nog niet via dit forum aan. Daarvoor zal ODIN andere wegen bewandelen. Wel een 10-tal dat van mijn woekerprofi zomeraanbod gebruik heeft gemaakt, waaronder enkelen die ook al zeer lang op dit forum van zich lieten horen. Het zomeraanbod loopt af bij de ingang van de wintertijd...
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Je krijgt het vanzelf druk als het begint te lopen en beste reclame is mond op mond reclame .woekerprofi schreef:Woekerprofi heeft het druk, maar niet zo druk als zou moeten. De Stichting ODIN is in staat de duizenden en tienduizenden gedupeerden die in beweging komen straks op te vangen.Meerheuvel schreef:..... en Woekerprofi begint aardig vol te raken.
Ik ben in ieder geval heel tevreden tot nu toe met de stappen die al gezet zijn.
Vanaf de dag dat ik hulp gevraagd heb bij ODIN is alles snel en heel duidelijk gegaan.
Vandaag gaat de brief richting "de vijand" en kunnen we niet meer doen dan afwachten.
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 01 jul 2012 07:09
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Beste Woekerprofi,
De tijd die het in beslag neemt is inderdaad krankzinnig. Maar ik heb nog nooit echt iets politieks gedaan, en heb ook geen blog of zo. Dus dan maar een keer een tijdje intensief. Half werk heeft niemand iets aan. Misschien had ik de energie beter aan zeehondjes of global warming moeten geven, maar ik ben nu eenmaal in deze zaak een keer wakker geworden met de gedachte "ik pik het niet meer". Andere mensen moeten dan de zeehondjes maar doen.
Ik geloof dat dit TROS Radar forum wezenlijk is voor de introductie van de KIFID claimexperts. Ik ben al een paar keer elders op internet een verwijzing hier naartoe tegengekomen. Ik snap inmiddels dat een groot deel van de hits hier van professionals en forum-hobbyisten is, maar ook die praten met mensen en zullen indirect woekerpolisklanten in beweging zetten.
Uiteindelijk wordt door de qualiteit van jullie werk als claimexperts bepaald hoeveel klanten jullie krijgen. Jullie betaalmodel en presentatie-stijl kan dat wel versnellen of verlangzamen. Bij Odin heb ik nog steeds het gevoel dat jullie uitgaan van "dit is een goed product voor de klant dus hij moet dat willen" in plaats van je echt af te vragen "wat wil de klant en hoe wil hij benaderd worden". Zelfde voor de tussenpersonen, die waarschijnlijk wel hun polissen bij jullie willen dumpen maar dan wel de verzekering willen dat ze er echt vanaf zijn. Je kunt pas duizenden of tienduizenden klanten halen als je ze precies kunt aanbieden wat ze willen. Nou ja, misschien lukt jullie dat uiteindelijk, maar vergeet niet dat de klok tikt. Normaal gesproken moeten de procedures vanaf nu binnen twee jaar, liefst binnen een, gestart worden.
Het beste is natuurlijk positieve klanten die hier reageren zoals Klaasdo, dat is overtuigender dan wat ook.
Meerheuvel
De tijd die het in beslag neemt is inderdaad krankzinnig. Maar ik heb nog nooit echt iets politieks gedaan, en heb ook geen blog of zo. Dus dan maar een keer een tijdje intensief. Half werk heeft niemand iets aan. Misschien had ik de energie beter aan zeehondjes of global warming moeten geven, maar ik ben nu eenmaal in deze zaak een keer wakker geworden met de gedachte "ik pik het niet meer". Andere mensen moeten dan de zeehondjes maar doen.
Ik geloof dat dit TROS Radar forum wezenlijk is voor de introductie van de KIFID claimexperts. Ik ben al een paar keer elders op internet een verwijzing hier naartoe tegengekomen. Ik snap inmiddels dat een groot deel van de hits hier van professionals en forum-hobbyisten is, maar ook die praten met mensen en zullen indirect woekerpolisklanten in beweging zetten.
Uiteindelijk wordt door de qualiteit van jullie werk als claimexperts bepaald hoeveel klanten jullie krijgen. Jullie betaalmodel en presentatie-stijl kan dat wel versnellen of verlangzamen. Bij Odin heb ik nog steeds het gevoel dat jullie uitgaan van "dit is een goed product voor de klant dus hij moet dat willen" in plaats van je echt af te vragen "wat wil de klant en hoe wil hij benaderd worden". Zelfde voor de tussenpersonen, die waarschijnlijk wel hun polissen bij jullie willen dumpen maar dan wel de verzekering willen dat ze er echt vanaf zijn. Je kunt pas duizenden of tienduizenden klanten halen als je ze precies kunt aanbieden wat ze willen. Nou ja, misschien lukt jullie dat uiteindelijk, maar vergeet niet dat de klok tikt. Normaal gesproken moeten de procedures vanaf nu binnen twee jaar, liefst binnen een, gestart worden.
Het beste is natuurlijk positieve klanten die hier reageren zoals Klaasdo, dat is overtuigender dan wat ook.
Meerheuvel
-
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
De AFM heeft de bevoegdheid en mogelijkheid ze in een keer om te leggen.
http://www.afm.nl/professionals/afm-act ... oogte.aspx
http://www.afm.nl/professionals/afm-act ... oogte.aspx
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 01 jul 2012 07:09
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Beste Hakra,
Maar ConsumentenClaim bestaat toch voornamelijk uit juristen, en dit PolisRepair is een organisatie hoofdzakelijk voor het omzetten van de polis en dus van financieel adviseurs? Nou ja, je zult wel gelijk hebben zoals meestal. Ze zeggen:
Van polissen omzetten weet ik helemaal niets en wil ik eigenlijk ook niet in dit topic behandeld zien. Wil lezers er alleen wel op wijzen dat er ook veel instanties zijn, anders dan bij PolisRepair, waar je wel kunt zien wie erbij betrokken zijn en wat ze in het verleden allemaal gedaan hebben. Puur op die basis zou ik dus al niet met PolisRepair in zee gaan.
Meerheuvel
Maar ConsumentenClaim bestaat toch voornamelijk uit juristen, en dit PolisRepair is een organisatie hoofdzakelijk voor het omzetten van de polis en dus van financieel adviseurs? Nou ja, je zult wel gelijk hebben zoals meestal. Ze zeggen:
Ik ben geen grote fan van ConsumentenClaim maar ik respecteer ze wel, denk dat hun klanten uiteindelijk ook reparatiegeld zullen ontvangen, en ik denk dat de KIFID route door hun aandringen bij de gewone rechtbank veel gemakkelijker wordt omdat de verzekeraars ons gemakkelijk geld geven zodat ze dat niet aan de ConsumentenClaimers hoeven te doen. Hm, klinkt cynischer dan ik het bedoel, maar het is natuurlijk wel zo.Dit moet u doen:
1. Stuit de verjaring van uw vordering
Verstuur aangetekend een stuitingsbrief naar uw aanbieder en eventuele tussenpersoon. Op die manier voorkomt u dat uw vordering verjaart. Het liefste binnen 3 jaar (dit is de verjaringstermijn voor dwaling), maar in ieder geval binnen de algemene verjaringstermijn van 5 jaar.
2. Meld u gratis aan bij ConsumentenClaim
Schakel een advocaat in of meld u aan bij ConsumentenClaim. Dit is nodig om een hogere vergoeding te krijgen dan de standaard compensatieregelingen van de maatschappijen. Alleen op die manier kunt u uw verdwenen geld terughalen.
3. Schakel PolisRepair in
Laat PolisRepair u adviseren over uw woekerpolis. Dan weet u wat u met uw polis moet doen. Het ongewijzigd laten doorlopen van uw polis is vaak niet verstandig. Ook het zomaar beëindigen van de polis kan verkeerd zijn. De adviseurs van PolisRepair kunnen op basis van uw persoonlijke situatie binnen de fiscale regels precies bepalen wat voor u het beste is.
Van polissen omzetten weet ik helemaal niets en wil ik eigenlijk ook niet in dit topic behandeld zien. Wil lezers er alleen wel op wijzen dat er ook veel instanties zijn, anders dan bij PolisRepair, waar je wel kunt zien wie erbij betrokken zijn en wat ze in het verleden allemaal gedaan hebben. Puur op die basis zou ik dus al niet met PolisRepair in zee gaan.
Meerheuvel
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
AFM: woekerpolishouders moeten in actie komen
VRIJDAG 12 OKTOBER 2012, 11:22 uur | 285 keer gelezen
AMSTERDAM (AFN) - De Autoriteit Financiële Markten (AFM) dringt er bij houders van woekerpolissen dringend op aan om in actie te komen en advies te zoeken over hun financiële situatie. ,,Vooral consumenten met een beleggingsverzekering kunnen het beste op de korte termijn actie ondernemen, omdat deze niet altijd oplevert wat in het verleden is voorgespiegeld'', legt de toezichthouder vrijdag uit.
Hoe eerder iemand actie onderneemt, hoe langer er de tijd is om extra vermogen op te bouwen voor bijvoorbeeld het aflossen van de hypotheek of het pensioen veilig te stellen. Verzekeraars hebben dit jaar een groot deel van hun klanten geïnformeerd over de compensatie van te hoge kosten. Maar volgens de AFM moeten mensen verder kijken dan alleen die kosten. Mogelijk gaat het om honderdduizenden mensen die niets doen, maar dit wel zouden moeten.
,,Klanten zouden terug moeten gaan naar hun adviseur die hen destijds de beleggingsverzekering heeft geadviseerd om kosteloos hersteladvies te krijgen'', aldus de AFM. Consumenten moeten niet in zee gaan met een adviseur voordat precies duidelijk is wat de kosten zijn van een advies en welke dienst daarvoor wordt geleverd.
Volgens het Verbond van Verzekeraars zijn er in Nederland 7,2 miljoen beleggingsverzekeringen verkocht, waarvan 2,6 miljoen woekerpolissen. Dat zijn beleggingsverzekeringen waarvan de kosten achteraf veel hoger bleken te zijn dan de klant had kunnen verwachten. Het verbond denkt dat bij een paar miljoen mensen het beoogde doelkapitaal niet gehaald dreigt te worden door tegenvallende beleggingsopbrengsten. ,,De meeste van deze verzekeringen werden verkocht toen het een groot feest was op de beurzen'', zegt een woordvoerder.
VRIJDAG 12 OKTOBER 2012, 11:22 uur | 285 keer gelezen
AMSTERDAM (AFN) - De Autoriteit Financiële Markten (AFM) dringt er bij houders van woekerpolissen dringend op aan om in actie te komen en advies te zoeken over hun financiële situatie. ,,Vooral consumenten met een beleggingsverzekering kunnen het beste op de korte termijn actie ondernemen, omdat deze niet altijd oplevert wat in het verleden is voorgespiegeld'', legt de toezichthouder vrijdag uit.
Hoe eerder iemand actie onderneemt, hoe langer er de tijd is om extra vermogen op te bouwen voor bijvoorbeeld het aflossen van de hypotheek of het pensioen veilig te stellen. Verzekeraars hebben dit jaar een groot deel van hun klanten geïnformeerd over de compensatie van te hoge kosten. Maar volgens de AFM moeten mensen verder kijken dan alleen die kosten. Mogelijk gaat het om honderdduizenden mensen die niets doen, maar dit wel zouden moeten.
,,Klanten zouden terug moeten gaan naar hun adviseur die hen destijds de beleggingsverzekering heeft geadviseerd om kosteloos hersteladvies te krijgen'', aldus de AFM. Consumenten moeten niet in zee gaan met een adviseur voordat precies duidelijk is wat de kosten zijn van een advies en welke dienst daarvoor wordt geleverd.
Volgens het Verbond van Verzekeraars zijn er in Nederland 7,2 miljoen beleggingsverzekeringen verkocht, waarvan 2,6 miljoen woekerpolissen. Dat zijn beleggingsverzekeringen waarvan de kosten achteraf veel hoger bleken te zijn dan de klant had kunnen verwachten. Het verbond denkt dat bij een paar miljoen mensen het beoogde doelkapitaal niet gehaald dreigt te worden door tegenvallende beleggingsopbrengsten. ,,De meeste van deze verzekeringen werden verkocht toen het een groot feest was op de beurzen'', zegt een woordvoerder.
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
@Meerheuvel
In de Nieuwsbrief van ConsumentenClaim wordt deze onderneming PolisRepair aanbevolen.
Ik heb nog niet nagezocht of P.R. onder "de mantel" van C.C. valt maar het zou mij verbazen wanneer
dit niet zo was.
Onderstaande link gaat naar de site AFM - die worden kennelijker ook wakker.
http://www.afm.nl/nl/consumenten/produc ... ering.aspx
In de Nieuwsbrief van ConsumentenClaim wordt deze onderneming PolisRepair aanbevolen.
Ik heb nog niet nagezocht of P.R. onder "de mantel" van C.C. valt maar het zou mij verbazen wanneer
dit niet zo was.
Onderstaande link gaat naar de site AFM - die worden kennelijker ook wakker.
http://www.afm.nl/nl/consumenten/produc ... ering.aspx
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Uit de Nieuwsbrief can ConsumentenClaim
1 - Vereniging Woekerpolis.nl
Om de druk op banken en verzekeraars verder op te voeren gaan wij naast de al lopende procedures ook zogenaamde collectieve procedures opstarten. Aangezien dit alleen maar mogelijk is vanuit een collectieve organisatie zoals een stichting of een vereniging hebben wij het initiatief genomen om de Vereniging Woekerpolis.nl op te richten. Samen met deze vereniging kunnen wij aanbieders van woekerpolissen collectief aanpakken en ervoor zorgen dat grote groepen cliënten adequaat gecompenseerd gaan worden voor de door hen geleden schade. Binnenkort zal de vereniging met haar activiteiten van start gaan. Zodra dit het geval is zullen wij u hierover uiteraard verder informeren
2 - Wat doet u met uw woekerpolis?
Veel bezitters van een woekerpolis weten niet wat zij met hun polis moeten doen: repareren, afkopen, oversluiten of stopzetten? De beantwoording van deze vraag is niet eenvoudig. Complexe factoren zoals belastingwetgeving, afkoopkosten en garantieregelingen spelen hierbij een belangrijke rol. Een verkeerde keuze is snel gemaakt. Wij adviseren daarom altijd om een deskundige in te schakelen die u kan helpen om de juiste afweging te maken.
Alle financiële adviseurs in ons land hebben samenwerkingsbanden met aanbieders. Onafhankelijke advisering is hierdoor onmogelijk. Sinds kort is er echter een adviseur die wél volledig onafhankelijk is, geen enkele band met banken en verzekeraars heeft en daarmee uniek is in Nederland: PolisRepair. Kijk voor meer informatie op de website http://www.polisrepair.nl.
ad 1: Of u maar lid wilt worden van deze Vereniging.
ad 2: Uniek in Nederland?
Excuseer mijn cynisme/sarcasme
1 - Vereniging Woekerpolis.nl
Om de druk op banken en verzekeraars verder op te voeren gaan wij naast de al lopende procedures ook zogenaamde collectieve procedures opstarten. Aangezien dit alleen maar mogelijk is vanuit een collectieve organisatie zoals een stichting of een vereniging hebben wij het initiatief genomen om de Vereniging Woekerpolis.nl op te richten. Samen met deze vereniging kunnen wij aanbieders van woekerpolissen collectief aanpakken en ervoor zorgen dat grote groepen cliënten adequaat gecompenseerd gaan worden voor de door hen geleden schade. Binnenkort zal de vereniging met haar activiteiten van start gaan. Zodra dit het geval is zullen wij u hierover uiteraard verder informeren
2 - Wat doet u met uw woekerpolis?
Veel bezitters van een woekerpolis weten niet wat zij met hun polis moeten doen: repareren, afkopen, oversluiten of stopzetten? De beantwoording van deze vraag is niet eenvoudig. Complexe factoren zoals belastingwetgeving, afkoopkosten en garantieregelingen spelen hierbij een belangrijke rol. Een verkeerde keuze is snel gemaakt. Wij adviseren daarom altijd om een deskundige in te schakelen die u kan helpen om de juiste afweging te maken.
Alle financiële adviseurs in ons land hebben samenwerkingsbanden met aanbieders. Onafhankelijke advisering is hierdoor onmogelijk. Sinds kort is er echter een adviseur die wél volledig onafhankelijk is, geen enkele band met banken en verzekeraars heeft en daarmee uniek is in Nederland: PolisRepair. Kijk voor meer informatie op de website http://www.polisrepair.nl.
ad 1: Of u maar lid wilt worden van deze Vereniging.
ad 2: Uniek in Nederland?
Excuseer mijn cynisme/sarcasme
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Naam: Polisrepair B.V.
Vestigingsadres: Hogehilweg 17
Vestigingsplaats: 1101CB Amsterdam Zuidoost
Internetadres: http://www.polisrepair.nl
KvK-nummer: 53233077
Vestigingsnummer: 000023114711
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Naam: Consumentenclaim B.V.
Vestigingsadres: Hogehilweg 17
Vestigingsplaats: 1101CB Amsterdam Zuidoost
KvK-nummer: 34292486
Vestigingsnummer: 000017320135
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
nu nog even zoeken naar een Vereniging.
Vestigingsadres: Hogehilweg 17
Vestigingsplaats: 1101CB Amsterdam Zuidoost
Internetadres: http://www.polisrepair.nl
KvK-nummer: 53233077
Vestigingsnummer: 000023114711
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Naam: Consumentenclaim B.V.
Vestigingsadres: Hogehilweg 17
Vestigingsplaats: 1101CB Amsterdam Zuidoost
KvK-nummer: 34292486
Vestigingsnummer: 000017320135
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
nu nog even zoeken naar een Vereniging.
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
[quote]De meeste van deze verzekeringen werden verkocht toen het een groot feest was op de beurzen'', zegt een woordvoerder/quote]
En ja hoor, daar is ie weer. Het zijn de (aandelen)beurzen die schuldig zijn. En niet het verborgen houden van kosten. Maar volgens de rechtspraak ligt het nooit aan aandelenbeurzen, immers dan komt de rechterlijke riedel ''het is een feit van algemene bekendheid dat aandelenbeurzen (lees: koersen) in waarde kunnen stijgen, maar ook in waarde kunnen dalen''.
Hoe rijmt dit nu toch.
En ja hoor, daar is ie weer. Het zijn de (aandelen)beurzen die schuldig zijn. En niet het verborgen houden van kosten. Maar volgens de rechtspraak ligt het nooit aan aandelenbeurzen, immers dan komt de rechterlijke riedel ''het is een feit van algemene bekendheid dat aandelenbeurzen (lees: koersen) in waarde kunnen stijgen, maar ook in waarde kunnen dalen''.
Hoe rijmt dit nu toch.
Laatst gewijzigd door juwita op 12 okt 2012 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
bron: AM 12.10.2012
De AFM heeft een stappenplan ingevoerd waarmee adviseurs hun klanten hersteladvies kunnen geven bij beleggingsverzekeringen. Ook moedigt de toezichthouder consumenten met zo'n verzekering aan om op korte termijn actie te ondernemen. Het Verbond van Verzekeraars is blij met het initiatief van de AFM.
De AFM besteedde eind vorig jaar al aandacht aan de manier waarop adviseurs hersteladvies zouden moeten geven. Het stappenplan is een antwoord op aanvullende vragen die de toezichthouder van adviseurs kreeg. De AFM heeft voor het stappenplan gezocht naar voorbeelden die illustreren hoe een goed hersteladvies eruit moet zien en gesproken met "kenners van de advisering". Het stappenplan gaat uit van de situatie dat de adviseur zijn eigen, huidige klanten helpt. "Uitgangspunt in het hersteladvies is het doelherstel van de klant: is het nog mogelijk om de oorspronkelijke doelstelling te halen? Zo niet, hoe kan de positie van de klant dan zoveel mogelijk worden verbeterd?", aldus de toezichthouder.
Het Verbond van Verzekeraars is blij met de oproep van de AFM aan consumenten en adviseurs om de financiële situatie rondom beleggingsverzekeringen in kaart te brengen. "Het initiatief van de AFM sluit goed aan op de inspanningen van verzekeraars die erop zijn gericht consumenten een beter perspectief te bieden", aldus het Verbond. De brancheorganisatie benadrukt het belang van goed advies, "omdat met de eventuele afkoop van polissen ook waardevolle garanties of risicodekkingen verloren kunnen gaan
De AFM heeft een stappenplan ingevoerd waarmee adviseurs hun klanten hersteladvies kunnen geven bij beleggingsverzekeringen. Ook moedigt de toezichthouder consumenten met zo'n verzekering aan om op korte termijn actie te ondernemen. Het Verbond van Verzekeraars is blij met het initiatief van de AFM.
De AFM besteedde eind vorig jaar al aandacht aan de manier waarop adviseurs hersteladvies zouden moeten geven. Het stappenplan is een antwoord op aanvullende vragen die de toezichthouder van adviseurs kreeg. De AFM heeft voor het stappenplan gezocht naar voorbeelden die illustreren hoe een goed hersteladvies eruit moet zien en gesproken met "kenners van de advisering". Het stappenplan gaat uit van de situatie dat de adviseur zijn eigen, huidige klanten helpt. "Uitgangspunt in het hersteladvies is het doelherstel van de klant: is het nog mogelijk om de oorspronkelijke doelstelling te halen? Zo niet, hoe kan de positie van de klant dan zoveel mogelijk worden verbeterd?", aldus de toezichthouder.
Het Verbond van Verzekeraars is blij met de oproep van de AFM aan consumenten en adviseurs om de financiële situatie rondom beleggingsverzekeringen in kaart te brengen. "Het initiatief van de AFM sluit goed aan op de inspanningen van verzekeraars die erop zijn gericht consumenten een beter perspectief te bieden", aldus het Verbond. De brancheorganisatie benadrukt het belang van goed advies, "omdat met de eventuele afkoop van polissen ook waardevolle garanties of risicodekkingen verloren kunnen gaan
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
@Juwita
Wanneer je maar lang genoeg iets blijft beweren of ontkennen, wordt het vanzelf een keer waarheid.
Wanneer je maar lang genoeg iets blijft beweren of ontkennen, wordt het vanzelf een keer waarheid.
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Toch is de oprichting van de Vereniging Woekerpolis een fundamentele beleidswijziging van deze commerciele vennootschap ''Consumentenclaim'' van meneer Van Dijck, al eerder bekend onder de naam Leaseproces B.V. Uit de eerdere werkwijze (individuele no cure, no pay zaken) begreep ik dat meneer Van Dijck nooit veel heil in collectieve rechtszaken zag.
Of deze nieuwe vereniging daadwerkelijk collectief gaat procederen, zal moeten worden afgewacht. Indien ja, dan toch een handige zet, want door het starten van een colllectieve procedure wordt verjaring van schadeclaims automatisch gestuit. Kortom, voor polisbezitters die zelf te lui en/of te onkundig zijn om verjaring te stuiten, een goede ontwikkeling.
Het knarsen der tanden op deze nieuwe zet is vanuit de marmeren verzekeringspaleizen te horen.
Banken en verzekeraars lobbyen al enkele jaren bij de Haagse politiek om dit (collectieve stuitings)aspect van collectieve rechtszaken geschrapt te krijgen.
U mag raden bij welke politieke partijen/kamerfracties deze financiele sector lobby (en van VNO/NCW) gehoor krijgt. Juist, ja die partijen...........
En ga er gelijk ook maar van uit dat de tegenlobby van gewone burgers/consumenten (en bijvoorbeeld de Consumentenbond) uiterst zwak is of afwezig is.
Maar wellicht dat Meerheuvel dit weekeinde in de pen klimt om zijn favoriete kamerlid aan te schrijven.
Of deze nieuwe vereniging daadwerkelijk collectief gaat procederen, zal moeten worden afgewacht. Indien ja, dan toch een handige zet, want door het starten van een colllectieve procedure wordt verjaring van schadeclaims automatisch gestuit. Kortom, voor polisbezitters die zelf te lui en/of te onkundig zijn om verjaring te stuiten, een goede ontwikkeling.
Het knarsen der tanden op deze nieuwe zet is vanuit de marmeren verzekeringspaleizen te horen.
Banken en verzekeraars lobbyen al enkele jaren bij de Haagse politiek om dit (collectieve stuitings)aspect van collectieve rechtszaken geschrapt te krijgen.
U mag raden bij welke politieke partijen/kamerfracties deze financiele sector lobby (en van VNO/NCW) gehoor krijgt. Juist, ja die partijen...........
En ga er gelijk ook maar van uit dat de tegenlobby van gewone burgers/consumenten (en bijvoorbeeld de Consumentenbond) uiterst zwak is of afwezig is.
Maar wellicht dat Meerheuvel dit weekeinde in de pen klimt om zijn favoriete kamerlid aan te schrijven.
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Ik ben een beetje voorzichtig want er zitten juristen/advocaten achter
De vereniging
Heeft u een wens of doel en wilt u met anderen samenwerken om dit te bereiken? Bijvoorbeeld om uw winkelgebied te verbeteren, samen te sporten of muziek te maken? Dan kunt u kiezen voor de vereniging als rechtsvorm.
Organisatie van een vereniging:
Een vereniging heeft minstens 2 leden;
De hoogste macht ligt bij de ledenvergadering;
De leden hebben in principe allemaal 1 stem op de ledenvergadering;
De ledenvergadering benoemt het bestuur, dat meestal uit leden bestaat. (In dit geval ís er al een Bestuur)
Soorten vereniging
Er zijn 2 soorten verenigingen:
1. Vereniging met volledige rechtsbevoegdheid
Als u een vereniging met volledige rechtsbevoegdheid opricht, dan bent u als bestuurder in principe niet met uw privé-vermogen aansprakelijk voor de verplichtingen. U richt deze vereniging op met een akte van de notaris. In deze akte staan de statuten. Hierin staan in ieder geval:
naam en vestigingsplaats
doel (het maken van winst om onder de leden te verdelen kan geen doel zijn)
verplichtingen van de leden
wijze waarop de algemene vergadering bijeen wordt geroepen
regels voor benoeming en ontslag bestuurders
bestemming van het overschot na ontbinding.
De vereniging
Heeft u een wens of doel en wilt u met anderen samenwerken om dit te bereiken? Bijvoorbeeld om uw winkelgebied te verbeteren, samen te sporten of muziek te maken? Dan kunt u kiezen voor de vereniging als rechtsvorm.
Organisatie van een vereniging:
Een vereniging heeft minstens 2 leden;
De hoogste macht ligt bij de ledenvergadering;
De leden hebben in principe allemaal 1 stem op de ledenvergadering;
De ledenvergadering benoemt het bestuur, dat meestal uit leden bestaat. (In dit geval ís er al een Bestuur)
Soorten vereniging
Er zijn 2 soorten verenigingen:
1. Vereniging met volledige rechtsbevoegdheid
Als u een vereniging met volledige rechtsbevoegdheid opricht, dan bent u als bestuurder in principe niet met uw privé-vermogen aansprakelijk voor de verplichtingen. U richt deze vereniging op met een akte van de notaris. In deze akte staan de statuten. Hierin staan in ieder geval:
naam en vestigingsplaats
doel (het maken van winst om onder de leden te verdelen kan geen doel zijn)
verplichtingen van de leden
wijze waarop de algemene vergadering bijeen wordt geroepen
regels voor benoeming en ontslag bestuurders
bestemming van het overschot na ontbinding.
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 01 jul 2012 07:09
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Beste Juwita,
Meerheuvel
Ik schrijf al tijden dagelijks Mei Li Vos maar ze antwoordt nooit. Waarom denken jullie dat ik op dit forum begonnen ben, dat is puur om indruk op haar te maken! Er zijn maar een paar dingen die sterker zijn dan geld en macht.Maar wellicht dat Meerheuvel dit weekeinde in de pen klimt om zijn favoriete kamerlid aan te schrijven. juwita
Meerheuvel
Laatst gewijzigd door Meerheuvel op 13 okt 2012 05:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 01 jul 2012 07:09
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Beste Juwita en Hakra,
In maart van dit jaar stelde de minister nog https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... -2285.html
Het is nu dus vooral een race tegen de tijd, en ik snap ConsumentenClaim (Vereniging Woekerpolis) goed. New Flame richt zich op individuele klanten en zal deze een-twee jaar wel vol blijven lopen. Odin daarentegen wil en kan ook groepen helpen, en het zou mooi zijn als de duizenden of tienduizenden gehaald kunnen worden waar Woekerprofi (Odin) het over had. ClaimConcept krijgt hopelijk ook klanten via zijn succes in aandelenlease claims. Voor nieuwe lezers, zie voor adressen van deze claimexperts http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6#p1644176
Gewoon een kiezen. Het is in principe allemaal op no cure no pay basis, dus u heeft niets te verliezen.
Meerheuvel
ConsumentenClaim (Vereniging Woekerpolis) maakt zich terecht klaar voor "the final battle".Vereniging Woekerpolis.nl
Om de druk op banken en verzekeraars verder op te voeren gaan wij naast de al lopende procedures ook zogenaamde collectieve procedures opstarten.
In maart van dit jaar stelde de minister nog https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... -2285.html
En in juli dit jaar specificeert hij nog dat dit vaak op grond van een tekort aan informatievoorziening gebeurt, zonder dat hij daarbij een kritische kanttekening maakt https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 7-113.htmlOnderdeel van de «best of class», zoals die in die brief aan de Kamer is voorgelegd, is dat de verzekeraar geen kwijting vraagt van de klant. De zes grote verzekeraars hebben aangegeven (in de bijlage bij de brief) dat zij zich hieraan zullen houden. Klanten met een beleggingsverzekering kunnen daardoor nog procederen tegen het geheel van hun product.
Dus de regering/verzekeraars zitten minstens nog een jaar vast aan de mogelijkheid van woekerpolisklanten om te procederen. Maar dan zal de lobby tot grote verjaring komen, en het doek zal waarschijnlijk in twee jaar vallen. Met VVD en PVDA zitten daar nou net twee partijen met sterke links naar de verzekeraars. Allen die voor het doek valt gestart zijn met procederen zullen uitbetaald worden, maakt niet uit of via KIFID route (wat wij propageren) of via de gewone rechtbank via ConcumentenClaim (Vereniging Woekerpolis). Alleen dan kunnen de verzekeraars echt verder. Behalve juridisch is het trouwens ook politiek noodzakelijk voor de regering/verzekeraars om deze "kop van haat" eraf te halen. De rechters hebben weinig keuze omdat de gedegen rechtspraken allemaal in ons voordeel zijn en de wetenschappers zeggen dat we <10% van waar we recht op hebben gekregen hebben.De door klagers aan de Geschillencommissie voorgelegde problematiek betreft in zijn algemeenheid de kwaliteit van de advisering en informatievoorziening in het kader van de totstandkoming van de beleggingsverzekering.
Het is nu dus vooral een race tegen de tijd, en ik snap ConsumentenClaim (Vereniging Woekerpolis) goed. New Flame richt zich op individuele klanten en zal deze een-twee jaar wel vol blijven lopen. Odin daarentegen wil en kan ook groepen helpen, en het zou mooi zijn als de duizenden of tienduizenden gehaald kunnen worden waar Woekerprofi (Odin) het over had. ClaimConcept krijgt hopelijk ook klanten via zijn succes in aandelenlease claims. Voor nieuwe lezers, zie voor adressen van deze claimexperts http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6#p1644176
Gewoon een kiezen. Het is in principe allemaal op no cure no pay basis, dus u heeft niets te verliezen.
Meerheuvel