LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] woekerpolis generali

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
vries10

woekerpolis generali

Ongelezen bericht door vries10 »

Hallo ik heb de volgende vraag.Wij hebben sinds mei 2003 een SpaartoekomstHypotheek. Bij Generali,Van 130000 euro
waarvan 55000 aflosingsvrij en 75000 belegingshypotheek.
Nu ben ik verleden jaar bij mijn contact persoon geweest en volgens hem ging alles volgens plan!! Maar is dit ook zo?Ik heb gisteren naar Radar gekeken, en vandaag kreeg ik een uitgebreide overzicht van Generali op de mat.Wij betalen elk jaar 1028.16 eur. aan premie
hiervan werd 150.52 eur. overlijdingsrisicopremie
79.78 eur. kosten verz.maatschapij
243.87 eur. kosten bemiddelaar/verz.adviseur
--------------
totaal 474.17 eur.
van mijn jaarpremie ingehouden.
Nu heb ik mijn andere jaar overzichten er even bij gehaald en daar stond dus niks op van kosten van mijn adviseur.Tevens gaan mijn premie`s van de overlijdingsrisico,en kosten vers.maatschapij per jaar omhoog!!!!
Wij hebben een hypotheek van 10 jaar vast. Kunnen deze kosten dan ook per jaar omhoog gaan?
Ik heb dus mijn adviseur maar even op gebeld maar die had het even te druk. En volgens hem ging het nog niet zo slecht.
IS DIT OOK ZO??
mijn saldo per 31 dec.2007 is nu 3788.90eur

kweenie

Re: woekerpolis generali

Ongelezen bericht door kweenie »

Kosten bestaan uit vaste kosten, een percentage van de poliswaarde en een percentage van de inleg. Als je elk jaar even veel inlegt, zal de poliswaarde stijgen en zullen de kosten als percentage van de poliswaarde dus ook elk jaar iets stijgen. Maar dat zal niet zo heel veel zijn.

De overlijdensrisicoverzekering zal voorlopig elk jaar wel stijgen, omdat de sterftekans groter wordt naarmate je ouder wordt. Dit risico stijgt sneller dan dat het te dekken bedrag daalt, dus per saldo zal de overlijdensrisicopremie voorlopig blijven stijgen. Aan het eind van de looptijd gaat de premie wel weer dalen, omdat het te dekken bedrag dan sneller daalt.

vries10

Ongelezen bericht door vries10 »

He Kweeni, bedankt voor deze snelle reaktie
Dus die 79.78 eur. zijn mijn vaste kosten?
Blijven de kosten van mijn adviseur steeds doorgaan?
Maar even snel door de bocht heeft mijn adviseur gelijk?
En ik heb zo als ik het goed begrijp geen woeker polis?

achtermans

Ongelezen bericht door achtermans »

ik heb niet eens een lening en ik dok al 25% van mijn inleg aan overlijdensrisico (ABC-Fortis), 1100 inleg per jaar, -/- 250 overlijden (waarvoor en voor wie?) 123 voor kosten verzekeringsmaatschappij en 73 kosten adviseur die ik nooit gezien heb. 44 % gaat er dus al af voordat ik iets beleg

Lucsenna

Ongelezen bericht door Lucsenna »

wij hebben dus ook een Kapitaalverzekering Toekomstplan bij Generali en dat belegt in het Combinatie fonds. Wij betalen jaarlijks 1380 euro aan premie. nu kregen wij onlangs ons overzicht en schrokken toch wel. Er ging 1100 euro aan kosten af: 498 voor premie overlijdensrisicodekking, 358 aan kosten verzekeringsmaatschappij en 244 aan kosten bemiddelaar. Is dit normaal? Of hebben wij ook zo'n "woekerpolis"?

Wie kan ons helpen? Alvast bedankt!

senseo

Ongelezen bericht door senseo »

Ook een spaartoekomsthypotheek, schiet ook niet op:
veel kosten.
premie 2007 642

kosten 301
namelijk overlijdensrisico 113, kst verz.nij 47, kst verzek.adviseur 140

pfffffffffffffffffffffffffffffffffffff
veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel

of niet?

31 euro verdiend in 2007 !
En was het een superslecht beursjaar? Ik hou m'n hart vast toekomst.
Loopt al jaar of 6, 7
doelkapitaal 50.000
nu wordt geschreven bij optimistisch rendement kom ik nog geeneens op de helft.
tssssssssssssssssssssssssssssssss

heho

Ongelezen bericht door heho »

8)
waardeloze constructies

Henk Schilder Separaad

Ongelezen bericht door Henk Schilder Separaad »

Met deze opmerking bedoelde uw adviseur kennelijk dat het met HEM niet zo slecht gaat, helaas.

U kunt een briefje schrijven aan hem (om te beginnen) en hierin vragen of hij schriftelijk duidelijk wil maken wat hij op de polis(sen) en hypotheek heeft verdiend, gaarne binnen 1 week. Dat haalt hij simpel uit de provisie-borderel.
Hij heeft zijn verdiensten aan het begin van de overeenkomst ontvangen voor de GEHELE LOOPTIJD. Na 5 jaar is het geld verdiend, dus ik denk niet dat uw adviseur snel op de stoep staat als u hem nodig heeft.... het geld is immers al binnen.

Als u het overzicht heeft ontvangen wat hij eraan heeft verdiend (waarschijnlijk wordt de bonusprovisie erbuiten gehouden) maakt u een afspraak en laat hem dan verantwoorden wat hij voor de kosten adviseur allemaal doet. Ga er niet op in als er wordt beweerd dat 'het overzicht' niet klopt....
Ga helemaal niet in om alles over te zetten naar 'garantie' ofzo, dat heb ik zo vaak gezien. Men sluit dan nl. een nieuwe polis en ontvangt weer geld over de hele looptijd. Gemiddeld is dit de premie maal de looptijd * 4 tot 5 procent (exclusief bonus).

Dus.... premie € 2000 maal 30 jaar = € 60.000 maal (zeg) 4,5 % is ca.
€ 2.700 aan provisie (ex. eventuele bonus).
Dan nog erbij de hypotheekprovisie. Zeg dat je niet akkoord gaat met deze beloning als niet duidelijk wordt gemaakt dat dit ook echt is 'verdiend'.

HS

Gesloten