LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woekerpolis met ORV

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
john345

Woekerpolis met ORV

Ongelezen bericht door john345 »

Na het zie van de uitzending van Tros Rader met Dir. Verbond van Verzekeraars Richard Weurding kwan het stoom uit mij oren!
http://www.trosradar.nl/uitzending/arch ... faire/?p=1
Ook ik had een woekerpolis in 2006 afgesloten met een orv erin. Nu 2,5 verder is deze nog steeds niet hersteld. De orv eruit laten slopen en een nieuwe (losse) afgesloten.

Tot mijn verbazing werd er een medische verklaring gevraagd en de premie ging omhoog ivm met hoge bloeddruk en huidkanker. Na een klacht te hebben ingediend over de hoogte van de premie was er volgens deze dame niet anders dan deze premie te betalen.
Tot mijn verbazing zie ik in de uitzending van Tros Rader waar Dhr Weurding zegt dat de premie voor woekerpolis-houders met chronische ziektes die een losse orv willen afsluiten de verzekeraars geen premie verhoging rekend en de oude voorwaarden hanteren (zoals deze zijn opgesteld in de oude polis).

Nogmaals gebeld en wat wil nu het geval. De medische verklaring wordt niet meegenomem in de premie maar een gemiddelde *BMI wel, wat dan weer een verhoging veroorzaakt.
Mijn vraag is klopt dit ?

*De BMI berekening (die deze verzekeraar NN aanhoudt) is een gemiddelde van: man 1.80 weegt 90 kilo, volgens mij heb je dan overgewicht.

Als ik op de site van deze verzekeraar (NN) een premie berekening doet kom ik 23 euro per maand lager uit dan mij nu wordt berekend. Dit zou komen door de BMI berekening volgens deze meneer.

Toen ik in 2006 de woekerpolis met daarin de orv afsloot werd deze vraag over BMI niet gesteld/kwam niet voor op het aanvraagformulier waarom nu dan wel? Welke oude voorwaarden wordt er dan voorgezet?

Hoe is het nu werkelijk gesteld als ik een losse orv wil afsluiten die voorheen in een woekerpolis zat.
Wat zijn de regels die de verzekeraars hanteren en welke berekening maken zij ?

Mvg,
John345

hakra

Re: Woekerpolis met ORV

Ongelezen bericht door hakra »

@john345

volgens mij is de BMI (Body Mass Index) berekening voor mannen:

gewicht gedeeld door lengte x 2

dus: lengte: 1,80 m x 2 = 3,60
gewicht: 90 KG

90 : 3,6 = getal BMI 25

alles ónder getal BMI 25 is oke.
alles boven getal BMI 25 is overgewicht.

voor vrouwen ligt, dacht ik, het BMI getal iets lager.

Gesloten