LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] woekerpolis Nationale Nederlanden
woekerpolis Nationale Nederlanden
Ik heb in 09-1997 een woekerpolis afgesloten bij de NN.
1,5 jaar geleden heb ik hem afgekocht omdat de waarde de helft was van de inleg.
Ik ben er pas sinds december 2011 achter dat het een woekerpolis was.
Ik heb ze een stuitingsbrief gestuurd aangetekend maar ik hoor niks.
Wie kan mij zeggen wat ik nu moet doen.
1,5 jaar geleden heb ik hem afgekocht omdat de waarde de helft was van de inleg.
Ik ben er pas sinds december 2011 achter dat het een woekerpolis was.
Ik heb ze een stuitingsbrief gestuurd aangetekend maar ik hoor niks.
Wie kan mij zeggen wat ik nu moet doen.
Re: woekerpolis Nationale Nederlanden
Wanneer je kunt aantonen dat je destijds (in augustus/september 1997) niet of onvolledig bent geinformeerd over de kosteninhoudingen door Nationale-Nederlanden, dan is het zinvol een Klachtprocedure bij het KIFID te starten en de volledige kosteninhoudingen terug claimen.Wie kan mij zeggen wat ik nu moet doen.
Succes ermee !
Beste rg1959,
Inderdaad: je maakt kans als je dwaling kunt aantonen. Dit is erg veel werk, ieder geval is uniek en je moet dus volledig je eigen case afhandelen. Goed begin is het lezen van het woekerpolisboekje (hoe kom ik er vanaf?) van Smit & Graafsma. Vroeger waren er op dit forum enkele hulpverleners aktief, maar deze zijn van dit forum verwijderd omdat ze zich niet aan de gedragsregels zouden houden. Wel hebben zij enige lezenswaardige berichten achtergelaten, zoals: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&t=93884& en http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=92844.
Begin met je in te lezen, vraag daarna jezelf af of de mogelijke baten deze inspanning waard zijn: het kost je heel wat avonden.
Ik hoop het wel, want hoe meer mensen dit doen, hoe beter!
Btw: ik heb ook NN, van 1997. Maar ik heb 'm niet afgekocht, ik heb ook geen idee wat effect van afkopen is op de eventuele klachtenprocedure.
Inderdaad: je maakt kans als je dwaling kunt aantonen. Dit is erg veel werk, ieder geval is uniek en je moet dus volledig je eigen case afhandelen. Goed begin is het lezen van het woekerpolisboekje (hoe kom ik er vanaf?) van Smit & Graafsma. Vroeger waren er op dit forum enkele hulpverleners aktief, maar deze zijn van dit forum verwijderd omdat ze zich niet aan de gedragsregels zouden houden. Wel hebben zij enige lezenswaardige berichten achtergelaten, zoals: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&t=93884& en http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=92844.
Begin met je in te lezen, vraag daarna jezelf af of de mogelijke baten deze inspanning waard zijn: het kost je heel wat avonden.
Ik hoop het wel, want hoe meer mensen dit doen, hoe beter!
Btw: ik heb ook NN, van 1997. Maar ik heb 'm niet afgekocht, ik heb ook geen idee wat effect van afkopen is op de eventuele klachtenprocedure.
hoi hoi,
ik heb me vergist, het is geen nationale nederlanden maar nationaal spaarfonds.ik ga me er in verdiepen want het is gewoon schandalig wat ze met de mensen doen.
dank voor je informatie.
ik heb me vergist, het is geen nationale nederlanden maar nationaal spaarfonds.ik ga me er in verdiepen want het is gewoon schandalig wat ze met de mensen doen.
dank voor je informatie.
-
Janges,Janges schreef: Btw: ik heb ook NN, van 1997. Maar ik heb 'm niet afgekocht, ik heb ook geen idee wat effect van afkopen is op de eventuele klachtenprocedure.
Als er al een effect is van afkopen vóór een procedure dan zijn deze enkel positief.
1) geen verbondenheid meer met NN. Je kan vrij procederen, zonder dat dit effect heeft op je polis. Ook hoef je niet meer te letten op je relatie met de "leverancier" van dit wanproduct.
2) Er kunnen nieuwe feiten ontstaan bij de afkoop-procedure. Bijvoorbeeld: Bij mij heeft NN koersfraude gepleegd bij de verkoop van de participaties. Er zijn ook ernstige onregelmatigheden opgetreden bij de gekoppelde en tegelijkertijd beëindigde hypotheek.
3) De oplichting is "defnitief" omdat de uiteindelijke afrekening heeft plaatsgevonden. Men kan zich niet meer zo gemakkelijk verschuilen achter administratieve foutjes. Dit excuus gebruikt NN zeer regelmatig, nadat de werkelijkheid bewijsbaar ánders is dan hun verhaal.
Voor verjaring maakt het niet uit of een polis afgekocht is of niet. Wel is het raadzaam om in ieder geval zsm na afkoop de procedure te starten. Zeker als de afkoop een gevolg is van het niet meer vertrouwen van de leverancier.
Voor de ontvankelijkheid van je klacht bij het KiFiD maakt het ook niets uit. Ik zit midden in de procedure.
Ik heb Nationaal Spaarfonds 2 weken geleden een stuitingsbrief gestuurd maar heb tot op heden nog niks gehoord van hun.
Ik vind het heel moeilijk in wat je hiertegen kunt ondernemen maar ik wil dat wel.
Ik ben niet zo thuis in dit soort problemen.
Ik vind het heel moeilijk in wat je hiertegen kunt ondernemen maar ik wil dat wel.
Ik ben niet zo thuis in dit soort problemen.
Beste rg1959
Op de stuitingsbried zal de verzekeraar niet reageren, het is een eenzijdige mededeling van jouw kant waardoor je je rechten om klacht in te dienen behoudt.
Volgende stap is nu dat jij zelf een klacht moet gaan formuleren en indienen.
Eerst bij verzekeraar (en tussenpersoon), later bij Kifid.
Daarvoor moet je je wel in de zaak verdiepen en je wat inlezen, zie mijn voige berichtje.
Sterkte ermee!
Op de stuitingsbried zal de verzekeraar niet reageren, het is een eenzijdige mededeling van jouw kant waardoor je je rechten om klacht in te dienen behoudt.
Volgende stap is nu dat jij zelf een klacht moet gaan formuleren en indienen.
Eerst bij verzekeraar (en tussenpersoon), later bij Kifid.
Daarvoor moet je je wel in de zaak verdiepen en je wat inlezen, zie mijn voige berichtje.
Sterkte ermee!
dank je wel voor de informatie, ik ga er mee aan de gang.
ik heb een brief gestuurd vorige week en nu kreeg ik bericht dat ze het gelezen hebben en zullen daar bij de verdere behandeling van het dossier rekening mee houden, hieruit mag ik niet afleiden dat ze aansprakelijkheid aanvaarden.
hoe nu verder?
hoe nu verder?
dank je, ik ga meteen kijken