LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WOEKERPOLIS: WIE WEET RAAD

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
kmar

WOEKERPOLIS: WIE WEET RAAD

Ongelezen bericht door kmar »

Wie weet raad:
Ik ben lid geworden van de Stichting Woekerpolis Claim (à Eur 29,50).
Is dat voldoende om in de collectieve procedures mee te doen tegen de verzekeraars of moet ik OOK lid worden de bij deze stichting aangesloten vereniging Consument en Geldzaken(à Eur 21,50).??
Als dat NIET nodig is, wat is voor mij dan het nut van die vereniging?
(OF KAN IK ME BETER AANSLUITEN BIJ ST. VERLIESPOLIS??)

wevera

Re: WOEKERPOLIS: WIE WEET RAAD

Ongelezen bericht door wevera »

Als je lid bent van de stichting woekerpolisclaim dan is dat voldoende om mee te doen met de collectieve activiteiten van deze stichting. Lid worden van de vereniging consument en geldzaken is niet nodig want deze vereniging participeert al in de stichting woekerpoliscaim. Maar het mag wel. Of je die € 21.50 daarvoor over hebt of niet is je eigen keuze.
Het is nuttig voor iemand die aangesloten is bij een stichting dat zoveel mogelijk andere particuleren, verenigingen, ook aangesloten zijn bij die stichting want dat geeft die stichting meer financiele mogelijkheden en invloed. Eventuele collectieve acties worden daarmee versterkt.
Dat kan ook het effect zijn als je je aansluit bij de stichting verliespolis. Als deze stichting meer leden heeft vergroot dat de mogelijkheden van die stichting. Het moet niet, het gaat erom of je dat een goede stichting vind en dat je die stichting wil versterken, een vorm van solidariteit dus.
Iemand die geen lid is van deze stichtingen kan toch gebruik maken van eventuele jurisprudentie als deze stichtingen voor polishouders van woekerpolissen gunstige juridische uitspraken weten te krijgen.
Met vr. groet, Arie Wever

kmar

Re: WOEKERPOLIS: WIE WEET RAAD

Ongelezen bericht door kmar »

Beste Arie,
Dank voor je duidelijke en bruikbare reactie!!
Vr.groet,
kmar

Gesloten