LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZIJN DIT WOEKERPOLLISSEN ?????

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
PIET1941

ZIJN DIT WOEKERPOLLISSEN ?????

Ongelezen bericht door PIET1941 »

hALLO DESKUNDIGE,
wIJ HEBBEN TWEE VERZEKERINGEN BIJ DELTA LLOYD DIE OP 3 DECEMBER 2008 AFLOPEN t.W
* EEN Z.G.GEMENGDE LEVENSVERZEKERING (KAPITAAL)
*EN EEN LIJFRENTE VERZEKERING.
vRAAG(EN) zIJN DIT NU WOEKERPOLLISSEN,EN TWEEDE VRAAG IS MOETEN WIJ REAGEREN OP DE Z.G. EXPIRATIEBRIEF(EN) OF RUSTIG DE BELOOFDE BRIEF VAN DELTA LLOYD AFWACHTEN ZOALS VERMELD IN HET AKKOORD MET WOEKERPOLIS EN VERLIESPOLIS.
MIJN TUSSENPERSOON C.Q BELANGHEBBENDE ONTKEND IN ALLE TALEN.
WIE HEEFT VOOR MIJ DE GOEDE TIP
GROETJES EN BEDANKT VOOR EEN REAKTIE.
PIET 1941 :?: :?: :?: :? :( :( :( :( [/b]

Gerborgh

Re: ZIJN DIT WOEKERPOLLISSEN ?????

Ongelezen bericht door Gerborgh »

Eerste advies is om niet 14 dezelfde onderwerpen te plaatsen, dat leidt namelijk nogal tot vervuiling op het forum.

Ten tweede: de informatie is te summier om iets nuttigs te zeggen over je vraag. Misschien kan je iets meer vertellen over de eigenschappen van je verzekering (op basis van beleggingen of niet, periodieke inleg, duur, aangegeven expiratiekapitaal, e.d.)

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat voor polis is het? Is het een beleggingsverzekering of een spaarverzekering?

wevera

Ongelezen bericht door wevera »

Een aantal Delta-Lloyd verzekeringsproducten met een beleggingsverzekering, zijn onderdeel geweest van het AFM-onderzoek. ( zie www.afm.nl )
De resultaten zijn slecht. Zowel voor kapitaalverzekering (hypotheken) als lijfrente scoren deze producten te hoge kosten, van rond de 3%.
Het is maar te hopen dat de beurzen zich voor 3 december snel herstellen. Want anders ziet het er heel slecht uit. Een combinatie van te hoge kosten met een slechte beurs is desastreus voor een beleggingsverzekering.
Het kan een schrale troost voor u zijn dat tussen Delta-Lloyd en de stichtingen woekerpolisclaim en verliespolis een overeenkomst is afgesloten die voorziet in compensatie van de te hoge kosten vanaf rond de 2.5%.
Ergens in 2009 krijgt u daarover een brief van Delta-Lloyd.
Ik zou als ik u was nu al een klachtbrief schrijven naar Delta-Lloyd over hun te hoge kostenberekening en vragen om duidelijkheid over de gang van zaken. Dat levert waarschijnlijk meer op dan steeds maar dezelfde post plaatsen op dit forum.

Met vriendelijke groet, Arie Wever

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Arie, je gaat er hier al à priori vanuit dat het om beleggingspolissen gaat, terwijl dit nog helemaal niet duidelijk is. Zo'n advies is dus wat prematuur.

Gesloten