LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Specificatie kostenberekening ASR blijft uit

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
teeuj00

Specificatie kostenberekening ASR blijft uit

Ongelezen bericht door teeuj00 »

Ik heb sinds 1998 een Variable Investerings Plan (VIP) bij ASR. Vorig jaar kreeg ik te horen dat ik niet onder de compensatieregeling val, omdat de kosten onder het maximum van de Compensatieregeling waren gebleven. Vreemd: volgens mij zijn de kosten hoger geweest dan dit maximum. Ik heb dit zelf globaal uitgerekend.

In oktober 2011 heb ik daarom schriftelijk (aangetekend) gevraagd om een specificatie. In december zei een telefoniste desgevraagd dat ik waarschijnlijk vóór 1 maart 2012 een specificatie zou krijgen. Vandaag voor de tweede keer erachteraan gebeld. Reactie: vanaf april zijn ze bezig met dergelijke verzoeken te behandelen. (Gold voor iedereen.) U krijgt waarschijnlijk vóór 1 oktober a.s. bericht.

Kortom: ASR heeft al wel uitgerekend dat ik niet voor compensatie in aanmerking kom, maar neemt vervolgens een jaar de tijd om te specificeren hoe ze tot deze conclusie is gekomen.

Ik vind dit op zijn minst erg vreemd. Advies: ga niet zomaar op de conclusie af dat de kosten onder de grens zijn gebleven maar vraag een specificatie!

hakra

Re: Specificatie kostenberekening ASR blijft uit

Ongelezen bericht door hakra »

omdat de kosten onder het maximum van de Compensatieregeling waren gebleven
Nou én. Wat heb jij te maken met die compensatie regeling? Heb jij die afgesloten met - in dit geval - ASR?

Wat je moet doen? In je polisvoorwaarden nakijken welke kosten daar worden vermeld - in absolute zin of in percentage - en dát vergelijken met de jaarlijkse opgaven. Met "afspraken" volgens de ene of andere c.r. waarbij jij géén partij bent - en dat ben je niet want die c.r. is n.i.e.t. met jou afgesproken - heb je helemaal niks te maken.
Wanneer er kosten zijn opgevoerd in het jaaroverzicht die ni.e.t. expliciet in de PV staan, dan zijn die kosten n.i.e.t. overeengekomen.
En daartegen moet je "klagen". Niet tegen de c.r. Die bestaat voor jou niet.

Gesloten