Ik lees hier nog niets of weinig over het belangrijke punt VERJARING / STUITINGSBRIEF als je op enig moment zou besluiten om toch te gaan procederen, omdat politiek en verzekeringswereldje weigeren om met fatsoenlijke oplossingen met terugwerkende kracht te komen en de zaak op de lange baan blijven schuiven.
Ik dacht nog om me nog even niet aan te sluiten bij een van de belangenbehartigers, maar ondertussen al wel de nodige (kosten- en andere) gevens op te vragen - onder behoud van alle rechten - bij de verzekeringsmij.
Nu las ik ergens dat er al een uitspraak was van de HR, waarbij een verjaringstermijn van 5 jaar werd aangehouden, die telde vanaf medio 2002 ( omdat uit de ontvangen jaaroverzicht betrokkene bleek dat de opbrengst hard terugliep en schade zou kunnen ontstaan ).
Dit in tegenstelling tot de opvatting, dat deze termijn van 5 jaar voor duizenden benadeelden pas ging lopen medio 2006, toen pas uit (geheim ?) onderzoek van AFM bleek dat er ernstige gebreken waren en te hoge kosten werden berekend.
Ik denk dus dat het - ongeacht welke stappen je nu ( nog niet of wel later) denkt te ondernemen - erg belangrijk is je verjaringstermijn veilig te stellen middels een stuitingsbrief.
Hoe zit het nu met deze termijn, waarom wordt hier - ook binnen dit forum - geen aandacht aanbesteed ???
Ik ben nog geen modelbrief tegengekomen.
Aangezien mijn contract dateert van 2001 zou het dus al te laat kunnen zijn om na A ook B te zeggen....
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verjaring - stuitingsbrief
Re: Verjaring - stuitingsbrief
Elias,
In zijn algemenheid gaan juristen ervan uit dat in een stuitingsbriefje (ter vorkoming van een dreigende verjaring van een claim) slechts twee zinnen dienen te worden opgenomen.
a) dat je je alle rechten voorbehoud, uit welke hoofde dan ook, ter zake van de desbetreffende beleggingspolis, en
b) dat de onderhavige brief tevens te beschouwen is als een stuiting van een eventuele verjaring van een rechtsvordering, uit welke hoofde dan ook, die ik op u (verzekeraar) mocht hebben of blijken te hebben.
\
handtekening eronder en klaar is kees. Bij voorkeur wel aangetekend versturen, dan houd je bewijs van verzending.
Ikn las op de site van vermogensmonitor.nl onlangs ook een voorbeeldbrief, maar die is volgens mij ongeschikt als stuiting van een eventuele verjaring
In zijn algemenheid gaan juristen ervan uit dat in een stuitingsbriefje (ter vorkoming van een dreigende verjaring van een claim) slechts twee zinnen dienen te worden opgenomen.
a) dat je je alle rechten voorbehoud, uit welke hoofde dan ook, ter zake van de desbetreffende beleggingspolis, en
b) dat de onderhavige brief tevens te beschouwen is als een stuiting van een eventuele verjaring van een rechtsvordering, uit welke hoofde dan ook, die ik op u (verzekeraar) mocht hebben of blijken te hebben.
\
handtekening eronder en klaar is kees. Bij voorkeur wel aangetekend versturen, dan houd je bewijs van verzending.
Ikn las op de site van vermogensmonitor.nl onlangs ook een voorbeeldbrief, maar die is volgens mij ongeschikt als stuiting van een eventuele verjaring
Re: Verjaring - stuitingsbrief
Bedankt peewee voor de info.
Zo'n brief gaat vanavond de deur nog uit, je weet maar nooit.
Zo'n brief gaat vanavond de deur nog uit, je weet maar nooit.