goedenavond ,
Ik heb in 1999 een waardye-levensverzekering afgesloten bij Woudsendverzekeringen (stadrotterdam) , deze moet mijn hypotheek aflossen .
Ik weet het niet voor 100% zeker maar ik denk dat er bij mij ook verborgen kosten worden ingehouden.
Ik lees echter overal op internet dat er een verjarings termijn is van 5 jaar en dat men dit telt vanaf 2002 ( toen begon het balletje blijkbaar te rollen) Houd dit dan in dat ik vanaf 2007 mijn verzekeraar niet meer aansprakelijk kan stellen ?
Weet iemand hoe dit zit ? Als ik inderdaad een woekerpolis heb heeft het dan nog wel zin om mij aan te melden bij bijvoorbeeld stichtingwoekerpolis
groeten ,
Wolk
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verjaring woekerpolis
Re: verjaring woekerpolis
Of je wel of niet aanmeld is een kwestie van wat je wilt. Er zijn ook geluiden dat de St. Verliespolis ook niet lekker in elkaar zit. Ik ben er bij aangesloten en daar is een Stuitingsverzoek te downloaden.
Dit verzoek zorgt ervoor dat je weet dat er iets niet klopt maar dat dit wordt uitgezocht. Het stuitingsverzoek verplicht tot niets maar zorgt er wel voor dat de verzekeraar geen aanspraak meer kan maken op verjaring omdat je hebt aangegeven voor de verjaring dat je mogelijk actie zult gaan ondernemen.
Dit verzoek zorgt ervoor dat je weet dat er iets niet klopt maar dat dit wordt uitgezocht. Het stuitingsverzoek verplicht tot niets maar zorgt er wel voor dat de verzekeraar geen aanspraak meer kan maken op verjaring omdat je hebt aangegeven voor de verjaring dat je mogelijk actie zult gaan ondernemen.