LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] woekerpolis Deltalloyd

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
alan handforth
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2009 12:29

woekerpolis Deltalloyd

Ongelezen bericht door alan handforth »

Wij zijn al jaren met die woekerpolis stichtig bezig en hebben uiteindelijk de boodschap gekregen dat Deltalloyd in 2009 moet uitbetalen. Volgens hen zal Deltalloyd ons zelf benaderen. Wij hebben al menig email naar D.LL.gestuurd met de vraag wanneer we iets gaan horen maar geen antwoord.
Heeft er al iemand een schadevergoeding ontvangen? of iets gehoord daarover?

hendrika

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: woekerpolis Deltalloyd

Ongelezen bericht door peewee »

Een compensatie betekent niet dat niet dat je een schadevergoeding ontvangt. Het betekent slechts dat eventueel te veel in rekening gebrachte (en verborgen gehouden) kosten aan het eind van de looptijd van je woekerpolis gecompenseerd gaan worden. Indien deze al op uw polis van toepassing is zal dit een fooitje zijn. In een interview met het vakblad ''Assurantie Magazine'' heeft een Directeur van Delta Lloyd vorig jaar nog gezegd, dat een compensatie slechts voor circa 30% van de gedupeerden zal gelden.

Aangezien te verwachten valt dat de 70% gedupeerden die straks helemaal buiten de boot valt (en ook een deel van de 30% met een fooitje !), dit niet zullen pikken zal Delta Lloyd nog een appeltje met deze grote groep gedupeerden te schillen krijgen.

Op de aandelen emissie die Delta Lloyd momenteel aan het uitschrijven is zou ik dus zeker niet inschrijven. De kans is groot dat dit aandeel over een paar maanden nog maar een paar grijstuivers waard is.

alan handforth
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2009 12:29

Re: woekerpolis Deltalloyd

Ongelezen bericht door alan handforth »

Ja natuurlijk, een compensatie. Maar wat was het nut dan van die woekerpolis stichting? Zijn die nu klaar? en hoe moeten wij verder zorgen dat die compensatie uitbetaald wordt?
Heeft er al iemand iets van DeltaLloyd gehoord i.v. hiermee?

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: woekerpolis Deltalloyd

Ongelezen bericht door peewee »

Zie ik het goed dan heeft (Delta Lloyd; incl OHRA en Nat.Spaarfonds) vandaag nog precies 63 dagen de tijd om haar 300.000 woekerpolisklanten te informeren.

Tegen de tijd van daadwerkelijk informatieverschaffing zijn de Delta Lloydklanten wellicht net te laat om nog een klachtprocedure aanhangig te kunnen maken bij het KIFID.

De advocatenstichtingen Verliespolis en Woekerpolisclaim hebben een schadefooi binnengehaald voor een deel van de polisbezitters. Verder hebben ze een douceurtje van enkele tonnen per verzekeraar ontvangen om met de compensatie akkoord te gaan. Veel meer zullen ze niet doen. Zoals gezegd de compensatie (indien die al van toepassing is !!!!) zal aan het eind van de looptijd verrekend worden en zal dan tot een verbetering van het eindkapitaal met enkele honderden euri (gemiddeld 300,--) leiden.

alan handforth
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2009 12:29

Re: woekerpolis Deltalloyd

Ongelezen bericht door alan handforth »

Wij hebben geen lopende woekerpolis, maar een oude die wij 13 jaar lang overbetaald hebben, en het gaat over grote bedragen.
Wat is de KIFID? Wij wonen in het buitenland en zijn niet zo goed op de hoogte van al die verschillende zaken.

buffy94
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2010 13:35

Re: woekerpolis Deltalloyd

Ongelezen bericht door buffy94 »

Heb een brief in December 2009 ontvangen van Delta Loyd met een bedrag voor tegemoetkoming. Mijn polis is vorig jaar nl geeindigt tot op heden nog niets ontvangen heb al meerdere keren gebeld maar ze lopen vertraging op zeggen ze. Ze hebben 15 jaar mijn geld gebruikt en ben er zelf een dubbeltje mee opgeschoten had het beter op een spaarrekening kunnen zetten en nu moet ik nog maanden wachten op een fooitje van hun terwijl het berdrag al vast staat. Waarom moet dit zo lang duren Ik ben helemaal klaar met Delta Loyd. Als je zef te laat bent met betalen ligt er de volgende dag een brief van ze dat je binnen een week de kans krijgt om te betalen anders wordt de polis stopgezet. Nooit meer zal ik in zee gaan met zo iets.............

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: woekerpolis Deltalloyd

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Aan allen op dit subforum: jullie zijn slecht geïnformeerd.
Raadpleeg eerst alle subfora met recente postings en relatief veel bezoekers (vooral bijdragen van juwita, wevera en mijzelf). Raadpleeg ook grondig:
1. https://www.woekerpolisclaim.nl/overzichtregelingen.php (en lees je eigen regeling!)
2. https://www.woekerpolisclaim.nl/tipsvoorverbetering.php (en raadpleeg je onafhankelijk adviseur!)
Weet dan: dat in ALLE gevallen de stichtingen nog met de verzekeraars aan het onderhandelen zijn over de uitwerking van de overeenkomsten op hoofdlijnen, neer te leggen in Vaststellingsovereenkomsten en Richtlijnen voor schrijnende gevallen. Tot die tijd wordt er geen enkele compensatie uitbetaald, hooguit een indicatie afgegeven. Betalingen altijd pas na expiratie van de polis. Voor KiFiD zie http://www.kifid.nl Maar op KiFiD kan pas een beroep gedaan worden na afhandeling van je interne klachtenprocedure bij je eigen verzekeraar, dus daar moet je beginnen. Lees alle bijdragen van juwita, wevera en mijzelf.

Gesloten