Ik wil van mijn zwisterleven belegplan af...er zit nu nog maar 3.749 in mijn potje terwijl er een dikke 8000 alleen al aan inleg in hoort te zitten. Nu zit deze polis vast aan mijn SNS hypotheek dus heb ik hun goedkeuring nodig. Wel deze goedkeuring heb ik maar ik moet wel voor het intern omzetten van mijn hypotheek hiervoor 1250 euro betalen!!!!!Mag de SNS dit bedrag wel vragen???Ik wordt nu dubbel gestraft...én een woekerpolis(destijds bij de hypotheker afgesloten) én om er vanaf te komen kost het me 1250... Ik heb zwisterleven al om een compensatie regeling gevraagd en zij zeiden me dat dit allemaal nog wel even kan duren. Ook vertelden ze mij dat ook al zeg ik de polis nu op ik toch mijn recht behoud op een compensatieregeling..klopt dit.?
vriendelijke groet, Sylvia
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zisterleven Belegplan comp.regeling en SNS ervoor betalen!
-
Re: Zisterleven Belegplan comp.regeling en SNS ervoor betalen!
Van wanneer af loopt deze polis??? Volgens mij is er alleen recht op compensatie als de polis langer dan 5 jaar loopt....
@jammer/Syllie
recht op compensatie pas na 5 jaar.
Voor de zoveelste keer:
Dat staat in die waardeloze compensatie regelingen. Daar heb je niks mee te maken want dat is een overeenkomst tussen verzekeraars en die "belangenbehartigers". Je bent daarin géén partij.
Een verzekeraar kan jou niet belasten met kosten/regelingen waar jij niet mee hebt ingestemd.
Simpel - klacht neerleggen bij Kifid.
recht op compensatie pas na 5 jaar.
Voor de zoveelste keer:
Dat staat in die waardeloze compensatie regelingen. Daar heb je niks mee te maken want dat is een overeenkomst tussen verzekeraars en die "belangenbehartigers". Je bent daarin géén partij.
Een verzekeraar kan jou niet belasten met kosten/regelingen waar jij niet mee hebt ingestemd.
Simpel - klacht neerleggen bij Kifid.
@Hakra
We hebben hier te maken met twee partijen.
1 Zwitserleven (nu REAAL) en
2 SNS Bank
Reaal geeft aan dat de polis kosteloos kan worden omgezet en dat de compensatieregeling van kracht blijft. Lijkt me weinig om over te klagen.
SNS Bank moet adminstratieve handelingen verrichten om de oude polis te verwijderen en de nieuwe polis te verpanden.
Vrijwel alle geldverstrekkers brengen hiervoor kosten in rekening varierend van circa € 100,00 tot € 250,00. De genoemde € 1.250,00 is te hoog en daarover zou ik contact opnemen met de SNS Bank. Om nu gelijk weer een klacht richting KiFiD op te starten vindt ik wat kort door de bocht.
We hebben hier te maken met twee partijen.
1 Zwitserleven (nu REAAL) en
2 SNS Bank
Reaal geeft aan dat de polis kosteloos kan worden omgezet en dat de compensatieregeling van kracht blijft. Lijkt me weinig om over te klagen.
SNS Bank moet adminstratieve handelingen verrichten om de oude polis te verwijderen en de nieuwe polis te verpanden.
Vrijwel alle geldverstrekkers brengen hiervoor kosten in rekening varierend van circa € 100,00 tot € 250,00. De genoemde € 1.250,00 is te hoog en daarover zou ik contact opnemen met de SNS Bank. Om nu gelijk weer een klacht richting KiFiD op te starten vindt ik wat kort door de bocht.
@Rense
Ik reageer uitsluitend op het uitgangspunt van de Compensatie Regeling.
Die C.R. bestaat juridisch voor de individuele consument/polishouder niet.
Tot op vandaag is er geen enkele C.R. door de rechter verbindend verklaard.
Dat betekent dus, rechtlijnig geredeneerd, dat je je in een civiele procedure niet eens kunt beroepen op die C.R., want die C.R. is een overeenkomst die is opgemaakt tussen partij 1) verzekeraar en partij 2) de "belangenorganisatie",
en daarin is de consument dus géén partij.
Naar Kifid hoef je je niet te beroepen op een C.R. Daar geldt alleen, kort door de bocht, de vraag of de kosten zoals die zijn berekend, bij de consument bekend waren. Let wel, het gaat daar dus n.i.e.t. over de hoogte van de kosten maar om de vraag of ze bekend waren. Dat geldt ook voor de premie overlijdensrisico.
Tegenvallend beleggingsresultaat is ook g.e.e.n grond voor een klacht bij Kifid.
Natuurlijk proberen verzekeraars steeds terug te grijpen op die C.R. Die is immers voor hun het meest voordelig.
Reaal, SNS en Zwitserleven (en AXA) is 1 concern.
Dat SNS of anderen, kosten moeten maken om e.e.a. te wijzigen, is niet het probleem van de consument.
Of het zinvol is om een Kifid klacht in te dienen dient ieder voor zich te beslissen.
Ik reageer uitsluitend op het uitgangspunt van de Compensatie Regeling.
Die C.R. bestaat juridisch voor de individuele consument/polishouder niet.
Tot op vandaag is er geen enkele C.R. door de rechter verbindend verklaard.
Dat betekent dus, rechtlijnig geredeneerd, dat je je in een civiele procedure niet eens kunt beroepen op die C.R., want die C.R. is een overeenkomst die is opgemaakt tussen partij 1) verzekeraar en partij 2) de "belangenorganisatie",
en daarin is de consument dus géén partij.
Naar Kifid hoef je je niet te beroepen op een C.R. Daar geldt alleen, kort door de bocht, de vraag of de kosten zoals die zijn berekend, bij de consument bekend waren. Let wel, het gaat daar dus n.i.e.t. over de hoogte van de kosten maar om de vraag of ze bekend waren. Dat geldt ook voor de premie overlijdensrisico.
Tegenvallend beleggingsresultaat is ook g.e.e.n grond voor een klacht bij Kifid.
Natuurlijk proberen verzekeraars steeds terug te grijpen op die C.R. Die is immers voor hun het meest voordelig.
Reaal, SNS en Zwitserleven (en AXA) is 1 concern.
Dat SNS of anderen, kosten moeten maken om e.e.a. te wijzigen, is niet het probleem van de consument.
Of het zinvol is om een Kifid klacht in te dienen dient ieder voor zich te beslissen.