Ik heb een enorm probleem met Menzis, waarbij ik wel wat advies kan gebruiken.
Enige tijd geleden kreeg ik een nota van ze - uit het niets beweerden ze dat ik een openstaande post zou hebben van 240 euro. Alles nagekeken, en in mijn administratie bleek echter niets open te staan, ik kan dus ook alle betalingsbewijzen overleggen.
Ik heb ze hierover aangeschreven, tot 4 keer toe - 1 keer ook de brief extra gefaxed, en tevens een brief aangetekend verzonden - met de vraag of ze hun bewering wilden onderbouwen, aangezien alles betaald was in mijn administratie. Aangegeven dat ik niet zomaar 240 euro ging betalen tot ik er zeker van zou zijn dat de vordering terecht was. Ik wil een specificatie en weten hoe ze hieraan komen. Lijkt me vrij redelijk.
Ik krijg gewoon geen enkele reactie van ze. Helemaal niets. Alleen maar een brief dat ze inmiddels wel mijn aanvullende verzekering stop gezet, een deurwaarder in gaan schakelen en een melding hebben gemaakt waardoor ik de verzekering niet kan beeindigen, en nergens een nieuwe verzekering meer af kan sluiten. Dit allemaal terwijl ik gewoon iedere maand de premie voldoe op dezelfde datum en dit al jaren zo heb gedaan.
Hoe moet ik dit in godsnaam aan pakken als ze gewoonweg niet reageren op correspondentie? Telefonisch krijg je te horen dat ze een achterstand hebben in de postafhandeling van een plusminus maand, en ik wil alles ook gewoon zwart op wit hebben staan in plaats van mondeling. Maar ondertussen sta ik wel te boek als wanbetaler en krijg ik straks een deurwaarder op m'n dak.
Wat nu?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Advies gevraagd voor probleem met Menzis.
Re: Advies gevraagd voor probleem met Menzis.
Hallo ,
Is het misschien een goed idee om een aangetekende brief te zenden aan
Menzis
Afdeling Klachten en Bezwaar
Postbus 75000
7500 KC Enschede
Daarnaast kunt u de kwestie aankaarten bij de
Ombudsman Zorgverzekeringen
Postbus 291
3700 AG Zeist
of www.skgz.nl
Bewaart u in ieder geval het bewijs van verzending van de aangetekende brief zorgvuldig !
Ik hoop dat u snel succes heeft !
Is het misschien een goed idee om een aangetekende brief te zenden aan
Menzis
Afdeling Klachten en Bezwaar
Postbus 75000
7500 KC Enschede
Daarnaast kunt u de kwestie aankaarten bij de
Postbus 291
3700 AG Zeist
of www.skgz.nl
Bewaart u in ieder geval het bewijs van verzending van de aangetekende brief zorgvuldig !
Ik hoop dat u snel succes heeft !
Ik heb een aangetekende brief verzonden, ik heb uiteraard het bewijs bewaard. Ik heb de brief daarvoor niet alleen per post verzonden, maar tevens ook gefaxed (en daar het faxrapport van uitgedraaid en bewaard). Natuurlijk heb ik ook kopieen van alle brieven die verzonden zijn naar ze. Ik krijg gewoonweg geen enkele reactie van Menzis erop.
Als je belt krijg je een dame van de klantenservice aan de lijn die niet daar de afdeling crediteuren mag doorverbinden, maar die wel weet te melden dat er een enorme achterstand in postafhandeling is.
Ik weet gewoonweg niet meer wat ik ermee aan moet, maar ik maak niet zomaar 240 euro over.
Als je belt krijg je een dame van de klantenservice aan de lijn die niet daar de afdeling crediteuren mag doorverbinden, maar die wel weet te melden dat er een enorme achterstand in postafhandeling is.
Ik weet gewoonweg niet meer wat ik ermee aan moet, maar ik maak niet zomaar 240 euro over.
is een aanrader. De skgz reageert heel snel.Daarnaast kunt u de kwestie aankaarten bij de
Postbus 291
3700 AG Zeist
of www.skgz.nl