LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 50% verhoging bij Zilverenkruis aanv. verzekeringen
50% verhoging bij Zilverenkruis aanv. verzekeringen
Zilverenkruis verhoogt aanvullende verzekeringen met ongeveer 50%.
De premie van de aanvullende verzekering van mijn 18jarige dochter Aanvullend Tand** gaat van 9,87 naar 14,81 per maand. Een verhoging van 50,05%.
Haar Aanvullend**** verzekering gaat van 25,48 naar 37,49. Daar is ook meteen de collectiviteitskorting verdwenen dus een verhoging van 47,15%. Stel dat het een foutje is dat de collectiviteitskorting weg is, dan is het nog een verhoging van 32%.
En dan maar reclame maken dat hun Basisverzekering bijna niet stijgt. (in haar geval 2,5%)
Nee dan geef ik toch de voorkeur aan mijn verzekering bij VGZ. Ok, de basisverzekering stijgt met 12,5%. Maar mijn VGZ aanvullende Beter gaat met 7,22% omlaag en mijn VGZ Tand Beter gaat met 7,27% omlaag.
Als je dat zo ziet dan wordt je toch aardig in de maling genomen door Zilveren kruis.
De premie van de aanvullende verzekering van mijn 18jarige dochter Aanvullend Tand** gaat van 9,87 naar 14,81 per maand. Een verhoging van 50,05%.
Haar Aanvullend**** verzekering gaat van 25,48 naar 37,49. Daar is ook meteen de collectiviteitskorting verdwenen dus een verhoging van 47,15%. Stel dat het een foutje is dat de collectiviteitskorting weg is, dan is het nog een verhoging van 32%.
En dan maar reclame maken dat hun Basisverzekering bijna niet stijgt. (in haar geval 2,5%)
Nee dan geef ik toch de voorkeur aan mijn verzekering bij VGZ. Ok, de basisverzekering stijgt met 12,5%. Maar mijn VGZ aanvullende Beter gaat met 7,22% omlaag en mijn VGZ Tand Beter gaat met 7,27% omlaag.
Als je dat zo ziet dan wordt je toch aardig in de maling genomen door Zilveren kruis.
Re: 50% verhoging bij Zilverenkruis aanv. verzekeringen
Dat kan je zo niet 123 zeggen natuurlijk. Het heeft er wel schijn van, maar of je "in de maling wordt genomen", is zeker ook afhankelijk van de prijzen van vergelijkbare aanvullende pakketten bij andere zorgverzekeraars.hulten999 schreef:Zilverenkruis verhoogt aanvullende verzekeringen met ongeveer 50%.
Maar goed, zeker voor aanvullende tandartsverzekeringen kan je beter een spaarrekening openen. Hoeveel je ook bijverzekerd, er zit altijd een plafond aan de te declareren bedragen, wat nooit afdoende is voor de meest dure behandelingen. Je moet dus, ondanks de forse premie, vaak alsnog bijbetalen.
Hetgeen meteen het twijfelachtige nut van aanvullende verzekeringen aantoont. Het is natuurlijk leuk als je 1 keer per 2 jaar 200 euro of zo kunt uitgeven voor een bril maar het is onzin om je voor dat soort zekerheden te verzekeren. Een verzekering is voor dure dingen, en niet bedoeld als alternatieve spaarpot. ...sjohie schreef: Hoeveel je ook bijverzekerd, er zit altijd een plafond aan de te declareren bedragen, wat nooit afdoende is voor de meest dure behandelingen. Je moet dus, ondanks de forse premie, vaak alsnog bijbetalen.
Volgens mij klopt hier niet veel van. Wij zitten niet veel hoger met 2 basis, 1x 4*, 1x 4* tand en 1x 2* tand.... Wij gaan maar een 8 euro p/m meer betalen.
-
Wat bedoelt u? ( met : volgens mij klopt hier niet veel van).Auti-Mama schreef:Volgens mij klopt hier niet veel van. Wij zitten niet veel hoger met 2 basis, 1x 4*, 1x 4* tand en 1x 2* tand.... Wij gaan maar een 8 euro p/m meer betalen.
Ik bedoelde dat van het verhaal van 50% premie verhoging volgens mij niet veel klopt.
-
De prijzen in 2014 waren €16,45 ( 2*tand) en €35,35 (4* aanv). De prijzen in 2015 zijn €16,45 resp. €37,49. Dus dit verhaal klopt niet. Misschien is uw dochter collectieve korting kwijt geraakt? Of kan de oorzaak het bereiken van de 18-jarige leeftijd zijn? Ik heb de oude prijzen kunnen opzoeken via een oude premietabel die ik bewaard had op mijn computer.hulten999 schreef:Zilverenkruis verhoogt aanvullende verzekeringen met ongeveer 50%.
De drie basisverzekeringen zijn beperkt gestegen. De oude prijzen waren €87,50, €99,95 en €102. (2014), in 2015 is dit gestegen tot €89,95, €102,45 en €106,25, een prijsstijging tussen 2,8 en 4,1%.
De bedragen zijn precies zoals ik in de eerste post heb geschreven. En inderdaad is er zonder melding de collectiviteit geschrapt voor studenten. Dat heb ik door berekeningen te maken op de internet site van zilverkruis vanavond gezien. Dus inderdaad 50% verhoging voor tandverzekering en 47% voor Aanvullend****. De basis verzekering is niet veel gestegen maar daar probeert ZIlverenkruis dan ook goede sier mee te maken
Je bedoelt dus gewoon te zeggen dat ze de speciale, goedkopere, studenten verzekering hebben afgeschaft. En dat ze nu dus een gewone verzekering moet afsluiten.
Kijk, nou wordt het duidelijker!! Er is helemaal geen 50% prijsverhoging, maar er wordt een collectiviteit afgeschaft!! En helemaal niet "zonder melding", ze melden het nu en je hebt nog een kleine 1,5 maand om over te stappen.
Ik zou zeggen: Ga rond-shoppen en kijk welke zorgverzekering dan nog wel een studenten-collectiviteit aanbiedt.
Ik zou zeggen: Ga rond-shoppen en kijk welke zorgverzekering dan nog wel een studenten-collectiviteit aanbiedt.
Kijk behalve naar premie(stijging of daling) ook naar eventuele wijzigingen in polisvoorwaarden die ermee gepaard gaan.
-
Mijn kinderen hebben nog gewoon de studentencollectiviteit van Zilveren Kruis voor 2015...dus dit is ook niet waar.kweenie schreef:Je bedoelt dus gewoon te zeggen dat ze de speciale, goedkopere, studenten verzekering hebben afgeschaft. En dat ze nu dus een gewone verzekering moet afsluiten.
Dit hoeft ook niet te kloppen. Ik betaal voor de duurste tandartsverzekering een kleine 400 euro per jaar, maar ik declareer jaarlijks ruim 1000 euro aan tandartskosten. Gewoon kwestie van rekensommetje dus.sjohie schreef:zeker voor aanvullende tandartsverzekeringen kan je beter een spaarrekening openen. Hoeveel je ook bijverzekerd, er zit altijd een plafond aan de te declareren bedragen, wat nooit afdoende is voor de meest dure behandelingen. Je moet dus, ondanks de forse premie, vaak alsnog bijbetalen.
dat soort overwegingen zijn persoonlijk. Gemiddeld geeft de Nederlander een 180,- paar jaar uit aan tandartskosten, daarvoor hoef je niet te verzekeren nee. Maar niet elke Nederlander zit natuurlijk op dat gemiddelde. Reden dat premies voor die AV fors blijven stijgen bij de meeste verzekeraars is dat er steeds minder premiebetalers zijn om de lasten over te verdelen.
Het is een kwestie van tijd (ik denk maar een paar jaar) of die polissen bestaan niet meer omdat er geen voordeel meer aan zit voor verzekeraar.
Tijdig beginnen een alternatief op te starten wanneer nodig (bij stelselmatig hoge kosten jaarlijks kan het wijs zijn een spaarpotje te gaan maken, diverse opties voor oa ixorg, zelf regelen, of wanneer je voor een calamiteit van 500,- de kosten zo op kan hoesten wellicht niet. Vergeet vooral niet ongeval te verzekeren , ondergeschoven kindje, en veel mensen maken daar een misrekening.
Het is een kwestie van tijd (ik denk maar een paar jaar) of die polissen bestaan niet meer omdat er geen voordeel meer aan zit voor verzekeraar.
Tijdig beginnen een alternatief op te starten wanneer nodig (bij stelselmatig hoge kosten jaarlijks kan het wijs zijn een spaarpotje te gaan maken, diverse opties voor oa ixorg, zelf regelen, of wanneer je voor een calamiteit van 500,- de kosten zo op kan hoesten wellicht niet. Vergeet vooral niet ongeval te verzekeren , ondergeschoven kindje, en veel mensen maken daar een misrekening.
180 euro aan tandartskosten..... Wow, wat een droom!! Mijn tandarts wil mij al 5 kronen aansmeren a minstens 500 euro. Ik heb er voor bedankt. Zolang er nog iets aan is te repareren, repareert 'ie maar en anders gaan die kiezen eruit. Want een kunstgebit vergoeden ze tenminste wel (gedeeltelijk).
ik zeg: gemiddeld! betekent dat er ook heel veel onder zitten, gezien het aantal wat er boven zit. Maar er zit dus wel alles in: orthodontie, kunstgebitten, implantaten. alle kosten die jaarlijks aan mondzorg gemaakt worden, inclusief onverzekerd deel, en inclusief deel basisverzekering, excl. kaak chirurgische hulp basis.
van aansmeren is trouwens hopelijk geen sprake, ik neem aan dat het een advies is om te voorkomen dat de kiezen voortijdig verloren zullen gaan. Als het als aansmeren ondervonden wordt schort er denk ik iets aan uitleg en communicatie.
Overigens zal per 2016 naar het zich laat aanzien de vergoeding op de volledige prothese en daaraan gerelateerde implantaatplaatsing fors omhoog gaan. Daar ligt inmiddels in ieder geval wel een advies voor.
van aansmeren is trouwens hopelijk geen sprake, ik neem aan dat het een advies is om te voorkomen dat de kiezen voortijdig verloren zullen gaan. Als het als aansmeren ondervonden wordt schort er denk ik iets aan uitleg en communicatie.
Overigens zal per 2016 naar het zich laat aanzien de vergoeding op de volledige prothese en daaraan gerelateerde implantaatplaatsing fors omhoog gaan. Daar ligt inmiddels in ieder geval wel een advies voor.
Mijn man en dochter waren verzekerd bij zilveren kruis. Mijn man gaat daar per 1-1-15 weg. In hun Aanvullende**** verzekering hebben ze de fysio therapie terug gebracht van onbeperkt naar 40 behandelingen. En mijn man was collectief verzekerd via "Fitclub" en die hebben ze ook maar even afgeschaft. Dus ook flinke verhoging.
Op de vraag waarom de premie zoveel omhoog ging voor mij dochter kreeg ik als antwoord:
Uw nieuwe polis klopt
De bedragen die getoond worden voor de aanvullende verzekering en de tandartsverzekering zijn juist.
U krijgt geen korting meer op de aanvullende verzekering met 4 sterren
Met de collectieve studentenverzekering krijgt u alleen nog extra korting op de aanvullende verzekering met 1 en 2 sterren.
De collectieve afspraken zijn veranderd
Tot 2014 was het voor zorgverzekeraars voordelig om veel jonge verzekerden te hebben. Hierdoor konden wij extra korting geven op de premie. In 2014 is dat veranderd. Daarom kunnen wij in 2015 geen extra korting meer geven
Ok, studenten zijn niet meer interessant als ze een aanvullende verzekering van meer dan 2 sterren hebben. Dus ook maar eens kijken wat we met die zorgverzekering doen...
Op de vraag waarom de premie zoveel omhoog ging voor mij dochter kreeg ik als antwoord:
Uw nieuwe polis klopt
De bedragen die getoond worden voor de aanvullende verzekering en de tandartsverzekering zijn juist.
U krijgt geen korting meer op de aanvullende verzekering met 4 sterren
Met de collectieve studentenverzekering krijgt u alleen nog extra korting op de aanvullende verzekering met 1 en 2 sterren.
De collectieve afspraken zijn veranderd
Tot 2014 was het voor zorgverzekeraars voordelig om veel jonge verzekerden te hebben. Hierdoor konden wij extra korting geven op de premie. In 2014 is dat veranderd. Daarom kunnen wij in 2015 geen extra korting meer geven
Ok, studenten zijn niet meer interessant als ze een aanvullende verzekering van meer dan 2 sterren hebben. Dus ook maar eens kijken wat we met die zorgverzekering doen...
Die max. aan fysio had ik nog niet eens gezien.... Wel dat de eigen bijdrage van medicatie is verlaagd van 1000 euro p/j naar 750 euro. Ach, voor ons is er toch weinig te kiezen..... 2 kids met best wat medicatie en ikzelf zit ook niet helemaal stevig in elkaar. We worden bij elke andere verzekeraar toch geweigerd of ze vergoeden te weinig voor ons.