Een prijsverhoging van 80 % voor een eenvoudige reparatie van je hoortoestellen zet je wel aan het denken, helaas is niet 1 van de betrokken bedrijven genegen mee te werken.
2 weken terug rekening ontvangen die onder mijn eigen risico valt. Het betreft hier een reparatie aan beide zgn "in het oor" hoortoestellen. Bij de ene moest het plastic koordje vervangen worden dat er aan zit om het toestel uit het oor te halen, bij de andere moest de houder waar het filter in zit (rond 1,5 mm) vastgelijmd worden.
Volgens de claim van Schoonenberg kostte dit 250 Euro.
Ter vergelijking, vorig jaar moesten beide zgn schalen opnieuw aangemeten worden, geproduceerd en de elektronica overgezet worden. Dit kostte toen 140 Euro.
Omdat ik van mening was dat er ergens een fout gemaakt moest zijn heb ik contact opgenomen met:
VGZ zorgverzekeraar: Wij hebben geen toegang tot gegevens van collectief verzekerden, wij kunnen u dus ook niet vertellen of de reparatie kosten terecht zijn.
Aevitae, tussenpersoon voor collectieve verzekeringen. Wij kunnen u geen inzage verstrekken van ingediende nota's. Er zijn vastgestelde reparatie prijzen overeengekomen met de zorgverzekeraars, dus zal het allemaal wel correct zijn. U kunt het bij de audicien proberen.
Schoonenberg hoorcomfort: Moeten nu nog hun reactie sturen op de gestelde vragen via hun site.
Desondanks de firma kunnen achterhalen die de reparatie heeft uitgevoerd
Veenhuis Medical Audio: Wij kunnen u door de telefoon geen prijzen geven van reparaties.
Op deze manier houden ze het allemaal zo onduidelijk mogelijk, wordt je van het kastje naar de muur gestuurd en dan vinden ze het gek dat je ze verdenkt van fraude in de zorg?
Ik besef dat het hier om niet zo'n groot bedrag gaat maar het geeft wel duidelijk de mentaliteit aan van de betrokken bedrijven.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 80% Prijsverhoging bij Schooonenberg hoorcomfort
Re: 80% Prijsverhoging bij Schooonenberg hoorcomfort
Je vergelijkt appels met peren.
-
Re: 80% Prijsverhoging bij Schooonenberg hoorcomfort
Ik denk inderdaad ook dat de bedragen die je noemt een vertekend beeld opleveren. Die 'schalen', is dat net zoiets als een oorstukje? Zo ja, dan zou dat wel eens vanuit de basisverzekering vergoed zijn. Het enige wat je dan hoeft te betalen is het overzetten van de elektronica. Terwijl het andere een complete reparatie is.