| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] aanvullend verzekerd, maar CZ kijkt naar de basisverzekering
aanvullend verzekerd, maar CZ kijkt naar de basisverzekering
Hallo,
Ik heb zojuist een telefoongesprek gevoerd met een medewerker van CZ.
Nu ben ik benieuwd naar jullie mening, want ik vind deze praktijk misleidend.
Vanwege een chronisch probleem aan mijn schildklier (en daardoor licht overgewicht), en de wens een marathon te gaan lopen, heb ik een afspraak gemaakt met een sportdietiste. Mede door deze wens heb ik eind vorig jaar bij CZ een aanvullende verzekering afgesloten, waar dieetadvisering onder zou vallen.
Tot ik een behoorlijk hoge afschrijving krijg. Dit leek mij vreemd.
Het geval is: 'CZ kijkt eerst naar de basisverzekering, en niet naar de aanvullende verzekering'.
Ik ben voor dieetadvisering aanvullend verzekerd voor max. €120,-.
Maar: 'we kijken eerst naar de basisverzekering. Daarin staat een vergoeding van max. 3 uur per jaar. Maar u heeft uw eigen risico nog, dus betaalt u alles zelf'.
Waarom ben ik dan aanvullend verzekerd?! Daar dient dan toch eerst naar gekeken te worden, en niet naar de basisverzekering?!!
Ik vind dit erg misleidend. Ik heb ook een klacht ingediend bij CZ zelf, en ben benieuwd naar de reactie.
Ik heb zojuist een telefoongesprek gevoerd met een medewerker van CZ.
Nu ben ik benieuwd naar jullie mening, want ik vind deze praktijk misleidend.
Vanwege een chronisch probleem aan mijn schildklier (en daardoor licht overgewicht), en de wens een marathon te gaan lopen, heb ik een afspraak gemaakt met een sportdietiste. Mede door deze wens heb ik eind vorig jaar bij CZ een aanvullende verzekering afgesloten, waar dieetadvisering onder zou vallen.
Tot ik een behoorlijk hoge afschrijving krijg. Dit leek mij vreemd.
Het geval is: 'CZ kijkt eerst naar de basisverzekering, en niet naar de aanvullende verzekering'.
Ik ben voor dieetadvisering aanvullend verzekerd voor max. €120,-.
Maar: 'we kijken eerst naar de basisverzekering. Daarin staat een vergoeding van max. 3 uur per jaar. Maar u heeft uw eigen risico nog, dus betaalt u alles zelf'.
Waarom ben ik dan aanvullend verzekerd?! Daar dient dan toch eerst naar gekeken te worden, en niet naar de basisverzekering?!!
Ik vind dit erg misleidend. Ik heb ook een klacht ingediend bij CZ zelf, en ben benieuwd naar de reactie.
Re: aanvullend verzekerd, maar CZ kijkt naar de basisverzekering
Goede tip voor de volgende keer, eerst de verzekering bellen en vragen hoe het zit en niet achteraf na declaratie klagen over de zaken die u kennelijk verkeer heeft aangenomen voor logisch. Verzekeraars werken niet heel vaak vanuit menselijke logica.
Geniaal!MichielFRL schreef:In de voorwaarden zal staan dat de aanvullende verzekering een extra dekking bovenop de basisverzekering kent van €120,- per jaar. Zoals CZ het afhandelt klopt dus en zal u het eigenrisico moeten betalen.
Waarom neemt u niet even contact op met de huisarts om de dosering Thyrax/Euthyrox een klein beetje te verhogen? Stofwisseling gaat dan sneller, dus kunt u gemakkelijker afvallen.
Hallo,berndv schreef:Goede tip voor de volgende keer, eerst de verzekering bellen en vragen hoe het zit en niet achteraf na declaratie klagen over de zaken die u kennelijk verkeer heeft aangenomen voor logisch. Verzekeraars werken niet heel vaak vanuit menselijke logica.
Bedankt voor uw reactie. Het is inderdaad een leer voor de volgende keer. Ik zal zeker ook beter bekijken of het aanvullend verzekeren nog wel een meerwaarde heeft, of dat ik het geld dat ik maandelijks extra betaal beter in mijn portemonnee kan houden.
Wat ik mij wel afvraag, is of de zorgverzekeraars onbewust niet logisch werken, of dat dit bewust gedaan wordt.
En toch vind ik het wel onlogisch.
Voor mij zou het logischer zijn om in eerste instantie te kijken waar men
aanvullend voor verzekerd is en niet te kijken wat er in de basis staat.
Ik zeg ook niet dat cz onjuist handelt, maar het blijft voor mij krom.
Tsja, dat is natuurlijk je goed recht. Maar het heet niet voor niks een aanvullende verzekering, los van de voorwaarden van de polis, kan je uit de naam al wel de volgorde afleiden.ManonBos schreef:En toch vind ik het wel onlogisch.
Persoonlijk vind ik het redelijk logisch, of tenminste eenduidig.
-
VioletPrue
Als je naar de woorden kijkt, is het heel logisch.
Basis gaat voor aanvullend.
Waarom zou je anders een basisverzekering moeten hebben, als die pas veel later om de hoek komt kijken?
En hoe ziet u het voor zich als iemand geen aanvullend packet kan betalen?
Die is dan niet verzekerd, want aanvullend gaat voor basis?
Basis gaat voor aanvullend.
Waarom zou je anders een basisverzekering moeten hebben, als die pas veel later om de hoek komt kijken?
En hoe ziet u het voor zich als iemand geen aanvullend packet kan betalen?
Die is dan niet verzekerd, want aanvullend gaat voor basis?
Het gaat hier volgens mij niet zozeer over of basis voor aanvullend gaat. Het gaat hier over het feit dat eigen risico voor uitkering gaat (afgezien van zaken die niet meetellen voor het eigen risico zoals huisartsbezoeken). Dat is nou eenmaal hoe de verzekering in Nederland werkt. Of de dekking uit het basispakket of uit het aanvullend pakket zou komen, heeft daar vrij weinig mee te maken.
Mevrouw heeft der "eigen risico" nog niet opgemaakt!!
Dus eerst eigen risico opmaken en dan pas betaald de ziektekostenverzekering de rest.
Dus eerst eigen risico opmaken en dan pas betaald de ziektekostenverzekering de rest.
-
rozemarijntje
Ja sorry ik ook geen goed nieuws..eerst eigen risico,dan die drie uur basis dan av...
Idd kwestie even bellen,zeker,nadat overal ik geloof vorig jr of jr ervoor ,overal gewaarschuwd is dat dieetiste etc veeeeel minder vergoed werd..
Succes met lopen
Idd kwestie even bellen,zeker,nadat overal ik geloof vorig jr of jr ervoor ,overal gewaarschuwd is dat dieetiste etc veeeeel minder vergoed werd..
Succes met lopen
Het is eigenlijk ook best logisch dat zaken die onder het eigen risico van de basis vallen, niet zomaar zonder eigen risico aanvullend verzekerd mogen worden. Anders zou je via die weg namelijk het hele verplichte eigen risico kunnen omzeilen en dat druist helemaal in tegen het idee van een verplicht eigen risico.
Gezien de reacties heb ik, ondanks dat ik mij er wel in verdiept heb, iets verkeerd begrepen.
Ik stelde ook de vraag om hier achter te komen.
Maar de toon waarmee soms gereageerd wordt vind ik heel naar.
Er al vanuit gaan dat iemand zijn huiswerk niet gedaan heeft of opmerkingen plaatsen zoals 'neem maar een pilletje meer'.. Daar kan je toch niks mee?
Ik stel een vraag, en ik word er op gewezen dat ik iets niet goed begrepen heb. Prima!
Bedankt voor de serieuze antwoorden.
Ik stelde ook de vraag om hier achter te komen.
Maar de toon waarmee soms gereageerd wordt vind ik heel naar.
Er al vanuit gaan dat iemand zijn huiswerk niet gedaan heeft of opmerkingen plaatsen zoals 'neem maar een pilletje meer'.. Daar kan je toch niks mee?
Ik stel een vraag, en ik word er op gewezen dat ik iets niet goed begrepen heb. Prima!
Bedankt voor de serieuze antwoorden.
Misschien dat het bij sommigen in het verkeerde keelgat is geschoten dat je met termen zoals misleiding begon, en het feit dat je meteen een klacht indient, terwijl het blijkbaar gewoon om een misverstand gaat?
Misleiding is misschien een groot woord, maar heel erg overzichtelijk is het allemaal ook niet. Ik heb heel wat tekst doorgenomen voordat ik de aanvullende verzekering af heb gesloten, maar ik vind dat dit duidelijker vermeld kan worden. Vandaar mijn 'klacht'.
Onderstaande heb ik gelezen
Wat telt niet mee voor het eigen risico?
U betaalt geen eigen risico voor onder meer:
Inschrijfgeld en kosten van zorg bij een huisarts
Kosten van verloskundige zorg en kraamzorg
Kosten van nacontroles van nier- en leverdonoren
Hulpmiddelen in bruikleen
Ketenzorg
Kosten die vallen onder uw aanvullende verzekering.
Dit laatste is door mij verkeerd geïnterpreteerd.
Ik begrijp dat cz correct handelt, maar ik blijf van mening dat dit duidelijker uitgelegd kan worden op de site. Misschien heb ik wat meer behoefte aan Jip en Janneke taal dan een ander..
Onderstaande heb ik gelezen
Wat telt niet mee voor het eigen risico?
U betaalt geen eigen risico voor onder meer:
Inschrijfgeld en kosten van zorg bij een huisarts
Kosten van verloskundige zorg en kraamzorg
Kosten van nacontroles van nier- en leverdonoren
Hulpmiddelen in bruikleen
Ketenzorg
Kosten die vallen onder uw aanvullende verzekering.
Dit laatste is door mij verkeerd geïnterpreteerd.
Ik begrijp dat cz correct handelt, maar ik blijf van mening dat dit duidelijker uitgelegd kan worden op de site. Misschien heb ik wat meer behoefte aan Jip en Janneke taal dan een ander..
Hallo,
Ik heb uw privebericht beantwoord. Bedankt daarvoor.
Ik begrijp nu waar uw antwoord vandaan komt. Maar de kilo's ben ik al kwijt, mede door de hulp van de (dure
) diëtiste.
Ik heb uw privebericht beantwoord. Bedankt daarvoor.
Ik begrijp nu waar uw antwoord vandaan komt. Maar de kilo's ben ik al kwijt, mede door de hulp van de (dure