LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aanvullende verzekering kinderen

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
antileugens

aanvullende verzekering kinderen

Ongelezen bericht door antileugens »

Een vriendin van me heeft eind vorig jaar haar zorgverzekering overgezet naar een andere maatschappij. De kinderen zijn gratis meeverzekerd. Bij de oude verzekering waren de kinderen en zijzelf allen ook aanvullend verzekerd maar nu bij de nieuwe alleen zijzelf terwijl de kinderen gratis standaard meeverzekerd zijn. Ze ging er van uit dat die kinderen ook de aanvullende verzekering hadden omdat dat zo was bij de oude verzekering. Maar nu blijkt dat ze bij de nieuwe verzekering alleen zelf de aanvullende verzekering heeft en de kinderen niet, terwijl dit sowieso niks extra zou hebben gekost. Klopt het verhaal dat de verzekeraar haar verteld en zo ja, wat kan ze doen om het recht te zetten?

dhc

Re: aanvullende verzekering kinderen

Ongelezen bericht door dhc »

Kinderen zijn nooit gratis aanvullend verzekerd.

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

dhc schreef:Kinderen zijn nooit gratis aanvullend verzekerd.
Waar haal je die onzin vandaan?

antileugens

Kinderen zijn, volgens de website van deze zorgverzekeraar, wel degelijk gratis meeverzekerd, ook aanvullend. Nu het op een claim aankomt, beweert de zorgverzekeraar echter dat het specifiek aangegeven moet worden bij de aanvraag. Hierover is echter niets terug te vinden op de website, terwijl het om een overstap via het internet gaat.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

kiz schreef:
dhc schreef:Kinderen zijn nooit gratis aanvullend verzekerd.
Waar haal je die onzin vandaan?
Inderdaad, mijn opmerking is niet correct.Excuus, uit een verdere zoektocht is me duidelijk gebleken dat er ziektekostenverzekeringen zijn die kinderen tot 18 jaar gratis aanvullend verzekeren.

Ik laat het nu over aan de echte ziektekosten-deskundigen.
Niettemin toch een prettig weekend....

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het probleem is dat de gezonde een kale verzekering neemt en de persoon met minder goede gezondheid het dure pakket en de meestal meerdere kinderen dus meeliften op 1 persoon.

Er zijn er die alleen als beide partners aanvullend verzekeren de kinderen ook willen meenemen, want juist deze gratis meeverzekeren kost hun soms erg veel.
Dus zullen ze vaak 1 aanvullende betalende met meerdere kinderen vaak de aanvullende weigeren en alleen de basis geven.
Dus goed vooraf informeren en enkele maatschappijen doen lastig omdat er teveel slechts 1 persoon extra dekking gaven voor hun gratis mee verzekerde kids.

antileugens

In dit geval alleenstaande moeder MET aanvullende verzekering. Alleen beweert de zorgverzekeraar nu dat de kinderen GEEN aanvullende verzekering hebben terwijl die aanvullende verzekering voor de kinderen ook nog eens gratis zou zijn.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

In dit geval zijn alle minderjarige kinderen gratis mee verzekerd.

Ze hadden wel haar aanvulling kunnen weigeren als ze die kinderen niet wilden maar als je bij opgave ook alle kinderen hebt opgegeven is dit wettelijk geregeld dus eis uitbetaling alle kosten.

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

antileugens schreef:In dit geval alleenstaande moeder MET aanvullende verzekering. Alleen beweert de zorgverzekeraar nu dat de kinderen GEEN aanvullende verzekering hebben terwijl die aanvullende verzekering voor de kinderen ook nog eens gratis zou zijn.
Heb je dan geen polisblad gekregen? Of de mogelijkheid in te loggen en daar je polisgegevens te raadplegen?

antileugens

Zoals gezegd is het een vriendin van me. Ik ben pas over een paar weken weer bij haar maar ze vertelde me dit over de foon. Ik heb ook elders info gezocht en overal lijkt het verhaal hetzelfde: De zorgverzkeraar probeert haar een oor aan te naaien. Het lijkt er echter op dat iedereen die reageert maar wat zegt wat ze denken maar niemand met concrete gegevens hoe het nu werkelijk zit komt.

mcat

Ongelezen bericht door mcat »

Als het goed is staat op het polisblad dat bij het afsluiten van de verzekering ontvangen is hoe iedereen verzekerd is. Als er bij de moeder basis + aanvulling staat en bij de kinderen alleen basis, dan zijn de kinderen alleen voor basis verzekerd. Als de kinderen volgens het polisblad alleen basis verzekerd zijn, kan de moeder ze alsnog aanmelden. Eerder gemaakte kosten worden niet vergoed en het kan zijn dat deze verzekering pas vanaf 1 januari 2011 ingaat. De verzekeringsmaatschappij is echter niet verplicht ze op te nemen in de aanvullende verzekering.

antileugens

Aangezien er duidelijk op de website staat dat de kinderen aanvullend meeverzekerd zijn, dit kosteloos is en er NERGENS staat dat dit speciaal aangevraagd moet worden is er inmiddels een officiele klacht ingedient bij deze zorgverzekeraar met de vermelding dat deze klacht bij de Stichting Geschillen Commissie Zorgverzekeraars zal worden gedeponeerd als dit niet gerectificeerd word. M.i. is er hier duidelijk sprake van misleiding want:
a. het staat nergens vermeld
b. wie zou een gratis aanvullende verzekering NIET willen.

Gesloten