Ik zie het anders. Ik vergelijk het met dat je bv. bij een autoverzekering ook het ene moment alleen WA hebt, maar een paar jaar later misschien all risk wilt, omdat je dan een veel nieuwere auto hebt. Er is in beide gevallen niet zeker dat er iets moet gebeuren, maar het kan heel goed zijn dat je je op een bepaald moment (tijdelijk) beter wilt verzekeren. Dus geen brandend huis, alleen een huis met mogelijk hogere kosten.jeanne-veghel schreef:Wij hebben al jaren een aanvullende verzekering, waar gelukkig nauwelijks gebruik van hoeft gemaakt te worden.
Het zou wat worden als iedereen zich pas gaat verzekeren als men het vermoeden heeft, dat er binnenkort weleens kosten zouden kunnen komen.
Er moet wel een grote pot zijn, wil je daaruit kunnen ontvangen hoor.
Als iedereen zo doet, zal er zo weinig in die pot terechtkomen, dat de claims al helemaal niet kunnen worden uitbetaald.
Je verzekert je huis toch ook niet als het al in brand staat?
Soms betaal je jaren en heb je ze gelukkig niet nodig, zo zie ik het dus.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aanvullende verzekering
Re: Aanvullende verzekering
-
@kweenie
Daar heb je dan wel gelijk in, maar ik vind het dan toch weer iets anders als je eigenlijk zeker weet dat er die kosten zitten aan te komen en daar dan niet geheel voor op wilt draaien en je dan gaat bijverzekeren.
Nogmaals ik respecteer wel de mening van iemand die weet dat er tandartskosten aan zitten te komen en dan zich aanvullend gaat verzekeren en als het weer even niet hoeft, het dan opzegt tot het weer nodig is.
Iedereen doet gewoon wat hij vindt dat hij moet doen. Dat doe ik ook.
Daar heb je dan wel gelijk in, maar ik vind het dan toch weer iets anders als je eigenlijk zeker weet dat er die kosten zitten aan te komen en daar dan niet geheel voor op wilt draaien en je dan gaat bijverzekeren.
Nogmaals ik respecteer wel de mening van iemand die weet dat er tandartskosten aan zitten te komen en dan zich aanvullend gaat verzekeren en als het weer even niet hoeft, het dan opzegt tot het weer nodig is.
Iedereen doet gewoon wat hij vindt dat hij moet doen. Dat doe ik ook.
-
Dat zou ik iemand zeker niet aanraden. Want de kans is groot dat je de volgende keer dat je dit geintje flikt niet geaccepteerd word, áls het je de eerste keer al lukt.die weet dat er tandartskosten aan zitten te komen en dan zich aanvullend gaat verzekeren en als het weer even niet hoeft, het dan opzegt tot het weer nodig is.
-
@antileugens
Ik zou het ook aan niemand willen adviseren, maar er zijn mensen die het op die manier doen, maar dat is later hun probleem als ze zich dan niet meer kunnen verzekeren.
Ik zou het ook aan niemand willen adviseren, maar er zijn mensen die het op die manier doen, maar dat is later hun probleem als ze zich dan niet meer kunnen verzekeren.
-
hallo testcase
ik ben zeer chronisch ziek al 12 jaar,mankeer zoveel,dat een ander me idd alleen nog aanneemt voor de basis,behalve menzis maar die heeft weer geen contract met mijn arts in belgie,dus ik blij bij cz
ik heb een chronische fysio,maar kraken gaat weer van het aanvullende af.
en zoals meer dingen.
dan de tandarts...aangezien mijn oude tandarts niet echt ambitieus was en geen zin meer in zin praktijk had en ik smeekte om kronen!!!
heb ik nu een tandarts die met me aan de slag gaat...feb gaan we aan de slag met de eerste kroon bij haar ...
in het verleden heb ik er al 6 gehad bij een andere tandarts.
dus ja?en dan afgelopen jaar,tot op de cent heb ik mijn tandartskosten gebruikt...
was ook nodig..ze maakt mijn gebit weer super....ik ben 36 wil nog geen kunstgebit.
over de tandarts wil verder niet uitwijden,we zaten daar al 18 jr en je vertrouwde die man...ja komt wel...maar ja door alles had je ook andere dingen aan je kop...
maar nu gaan we ervoor...dus ik ga zeer zeker alles uit mijn aanvullende verzekering halen,niet express! maar het moet...
maar ja stel je mankeert nu niks...net als iemand die ik ken en op de cent was.
goedkope tandarts verzkering..dit jaar had ze dus een slecht jaar 4 wortelbehandelingen en ze had maar een tegoed van 450 euro....tja?
en dan schelden dat je moet betalen...ik had haar nog gewaarschuwd,stap niet over....nu zit ze...
de tandarts heeft haar gematst omdat ze het niet kon betalen.600 staat er open voor jan..nou 450 tegoed moet je weer 150 bij betalen en dan maar hopen dat je niks krijgt......zeker als je weinig inkomesten hebt..
ik denk altijd voorruit,dat deed ik dus vroeger al,en maar goed dat ik dat gedaan heb ik mijn geval dan he.....
ik moet wel ....het is niet anders...je hoort me ook niet klagen..
ja dat alles zo duur wordt ,dat is wat anders...
maaar ik heb de aanvullende verzekering echt nodig...
ik ben zeer chronisch ziek al 12 jaar,mankeer zoveel,dat een ander me idd alleen nog aanneemt voor de basis,behalve menzis maar die heeft weer geen contract met mijn arts in belgie,dus ik blij bij cz
ik heb een chronische fysio,maar kraken gaat weer van het aanvullende af.
en zoals meer dingen.
dan de tandarts...aangezien mijn oude tandarts niet echt ambitieus was en geen zin meer in zin praktijk had en ik smeekte om kronen!!!
heb ik nu een tandarts die met me aan de slag gaat...feb gaan we aan de slag met de eerste kroon bij haar ...
in het verleden heb ik er al 6 gehad bij een andere tandarts.
dus ja?en dan afgelopen jaar,tot op de cent heb ik mijn tandartskosten gebruikt...
was ook nodig..ze maakt mijn gebit weer super....ik ben 36 wil nog geen kunstgebit.
over de tandarts wil verder niet uitwijden,we zaten daar al 18 jr en je vertrouwde die man...ja komt wel...maar ja door alles had je ook andere dingen aan je kop...
maar nu gaan we ervoor...dus ik ga zeer zeker alles uit mijn aanvullende verzekering halen,niet express! maar het moet...
maar ja stel je mankeert nu niks...net als iemand die ik ken en op de cent was.
goedkope tandarts verzkering..dit jaar had ze dus een slecht jaar 4 wortelbehandelingen en ze had maar een tegoed van 450 euro....tja?
en dan schelden dat je moet betalen...ik had haar nog gewaarschuwd,stap niet over....nu zit ze...
de tandarts heeft haar gematst omdat ze het niet kon betalen.600 staat er open voor jan..nou 450 tegoed moet je weer 150 bij betalen en dan maar hopen dat je niks krijgt......zeker als je weinig inkomesten hebt..
ik denk altijd voorruit,dat deed ik dus vroeger al,en maar goed dat ik dat gedaan heb ik mijn geval dan he.....
ik moet wel ....het is niet anders...je hoort me ook niet klagen..
ja dat alles zo duur wordt ,dat is wat anders...
maaar ik heb de aanvullende verzekering echt nodig...
-
- Contacteer:
Hmm, je kan je aanvullende zorgverzekering ook van de belasting aftrekken...
Nee, jammer genoeg vanaf nu niet meer.
-
nee en daarom worden sommige chronisch zieken dus gecompenseerd.
met die 50 euro pj...wat ik niet heb omdat mijn medicatie er niet bij zat maar per 2010 gaat er veel veranderen en gaan er hulpmiddelen mee tellen en die heb ik! al jaren,
ook krijgen mensen die vanaf 35% afgekeurd zijn 350 euro netto bij het uwv in sept.
ik dek daar een deel van de dingen mee die ik zelf betaal.
maar goed een gegeven paard niet in de bek kijken!!!!
ook al....nou ja laat maar
met die 50 euro pj...wat ik niet heb omdat mijn medicatie er niet bij zat maar per 2010 gaat er veel veranderen en gaan er hulpmiddelen mee tellen en die heb ik! al jaren,
ook krijgen mensen die vanaf 35% afgekeurd zijn 350 euro netto bij het uwv in sept.
ik dek daar een deel van de dingen mee die ik zelf betaal.
maar goed een gegeven paard niet in de bek kijken!!!!
ook al....nou ja laat maar
-
Je hoeft je over die verzekeringsmaatschappijen heus geen zorgen te maken hoor. Die maken heus wel winst op hun tandartsverzekeringen, ben momenteel ook bezig omdat... jawel, mijn gebit wordt slechter, een paar jaar geleden werd ik door mijn toenmalige tandarts al gewaarschuwd dat ik moest gaan sparen voor kronen, mijn huidige zegt dat het er nu echt aan zit te komen.
Maar ja, als al je kiezen een kwart eeuw geleden al helemaal uit zijn gehold zodat die oude vullingen nog een beetje bleven zitten, dan snap je wel dat je haast nergens terecht kunt.
Bij DSW betaal je per jaar ruim 300 euro voor de complete aanvullende meuk, voor kronen is er maximaal 450 euro beschikbaar, maar... er wordt per kroon maximaal 250 euro betaald. Dus als je er één nodig hebt.. Dan is de maatschappij heus nog niet zo duur uit.
Menzis: je krijgt er voor een premie van bijna 50 euro per maand maximaal 3 kronen, alleen de techniek en materiaalkosten worden niet vergoed... is de helft van de kroon, dus als je drie kronen nodig hebt en je kunt je eigen deel niet betalen... Plus dat van de overige kosten slechts 75% vergoed wordt...
Zo kun je nog wel even doorgaan. Bij FBTO (die wordt het) ga ik per jaar iets van 370 euro betalen, krijg maximaal 800 euro totaal voor de tandarts terug, aan de telefoon zei men heel eerlijk dat maar weinig mensen die 800 euro nodig hebben.
De maatschappijen weten heus wel wat ze doen. Als er consumenten zijn die jaarlijks hoppen en shoppen om zoveel mogelijk voordeel te krijgen, ik kan ze geen ongelijk geven, eerlijk gezegd. Maar dat is maar een bijzonder klein percentage. De meeste mensen hebben gewoon geen zin in al dat gedoe.
En daar verdienen die maatschappijen dik aan, neem dat maar van mij aan.
Maar ja, als al je kiezen een kwart eeuw geleden al helemaal uit zijn gehold zodat die oude vullingen nog een beetje bleven zitten, dan snap je wel dat je haast nergens terecht kunt.
Bij DSW betaal je per jaar ruim 300 euro voor de complete aanvullende meuk, voor kronen is er maximaal 450 euro beschikbaar, maar... er wordt per kroon maximaal 250 euro betaald. Dus als je er één nodig hebt.. Dan is de maatschappij heus nog niet zo duur uit.
Menzis: je krijgt er voor een premie van bijna 50 euro per maand maximaal 3 kronen, alleen de techniek en materiaalkosten worden niet vergoed... is de helft van de kroon, dus als je drie kronen nodig hebt en je kunt je eigen deel niet betalen... Plus dat van de overige kosten slechts 75% vergoed wordt...
Zo kun je nog wel even doorgaan. Bij FBTO (die wordt het) ga ik per jaar iets van 370 euro betalen, krijg maximaal 800 euro totaal voor de tandarts terug, aan de telefoon zei men heel eerlijk dat maar weinig mensen die 800 euro nodig hebben.
De maatschappijen weten heus wel wat ze doen. Als er consumenten zijn die jaarlijks hoppen en shoppen om zoveel mogelijk voordeel te krijgen, ik kan ze geen ongelijk geven, eerlijk gezegd. Maar dat is maar een bijzonder klein percentage. De meeste mensen hebben gewoon geen zin in al dat gedoe.
En daar verdienen die maatschappijen dik aan, neem dat maar van mij aan.
-
hoi witte angora
mijn man heeft menzis..die heeft het hoogste pakket al,en die krijgt wel de matriaal kosten enz.maar daar betaald ie goed voor,maar hij moet ook een brug hebbben dus je haalt het er weer uit.
ik krijg 75% bij cz op een kroon moet 125 zelf bij betalen,mijn tandarts werkt samen met de tandtechnicus onder hem dat scheelt weer
ook merk je dat de prijzen per tandarts echt wel verschillen!
ik kan de mensen helemaal geen ongelijk geven dat ze shoppen,alleen denk ook wel een beetje voorruit,een wortelkanaal komt niet zomaar ,meestal heb je dan al slechte kiezenn is mijn ervaring,alles is bijna zo dood als een pier,alleen een paar ondertandjes nog...en vullingen idd...die zijn zo...juist..
we hebben nu stappenplan en ook op mijn gericht ,hele fijne tandarts...alles moet voor mij zo comfortabel mogelijk! dat ik even kan lopen en weer zitten enz..
maar goed heb je vullingen die zo uitgeboord zijn dan weet je dat er onheil zit aan te komen,ik had haar gewaarschuwd..en toch op 4 euro!!!!! wel per mnd,dat weet ik wel,maar nu zit ze in de penarie...
en weet niet meer hoe ze alles moet betalen..
maar goed
iedereen moet weten wat hij of zei doet,het is allemaal 1 pot nat,denk je dat je bij agis zit(geloof ik hoor) is het gewoon cz?en zo meer...
iza,vgz enz...
angora..ik hiop dat 2010 een beter jaar voor je zal woorden!
in alle opzichten!
nou ja we gaan allebei lekker naar de tandarts ihihihih ik ben niet bang hoor,ga er lachend heen...
maar je snapt wel wat ik bedoel he
fijne jaarwisseling.
mijn man heeft menzis..die heeft het hoogste pakket al,en die krijgt wel de matriaal kosten enz.maar daar betaald ie goed voor,maar hij moet ook een brug hebbben dus je haalt het er weer uit.
ik krijg 75% bij cz op een kroon moet 125 zelf bij betalen,mijn tandarts werkt samen met de tandtechnicus onder hem dat scheelt weer
ook merk je dat de prijzen per tandarts echt wel verschillen!
ik kan de mensen helemaal geen ongelijk geven dat ze shoppen,alleen denk ook wel een beetje voorruit,een wortelkanaal komt niet zomaar ,meestal heb je dan al slechte kiezenn is mijn ervaring,alles is bijna zo dood als een pier,alleen een paar ondertandjes nog...en vullingen idd...die zijn zo...juist..
we hebben nu stappenplan en ook op mijn gericht ,hele fijne tandarts...alles moet voor mij zo comfortabel mogelijk! dat ik even kan lopen en weer zitten enz..
maar goed heb je vullingen die zo uitgeboord zijn dan weet je dat er onheil zit aan te komen,ik had haar gewaarschuwd..en toch op 4 euro!!!!! wel per mnd,dat weet ik wel,maar nu zit ze in de penarie...
en weet niet meer hoe ze alles moet betalen..
maar goed
iedereen moet weten wat hij of zei doet,het is allemaal 1 pot nat,denk je dat je bij agis zit(geloof ik hoor) is het gewoon cz?en zo meer...
iza,vgz enz...
angora..ik hiop dat 2010 een beter jaar voor je zal woorden!
in alle opzichten!
nou ja we gaan allebei lekker naar de tandarts ihihihih ik ben niet bang hoor,ga er lachend heen...
maar je snapt wel wat ik bedoel he
fijne jaarwisseling.
Ik heb nogal wat losgemaakt met mijn reaktie vorig jaar. Wat ik probeerde duidelijk te maken was, dat ik bij iedere verzekering goed nadenk. Zo kijk ik heel goed naar waar ik me voor verzeker en tegen welke kosten ik dat zou moeten doen.
En dan zie je dat een doorlopende reisverzekering veel goedkoper is dan een incidentele.
En ook zie je dan dat een aanvullende verzekering soms helemaal niet nodig is, omdat echt heel veel vergoed wordt vanuit de basis verzekering.
En als ik weet, dat ik kosten voor orthodontie ga maken, dat weet ik ook dat ik heel dom zou zijn, als ik me daarvoor niet zou verzekeren middels een aanvullende verzekering. En mijn ziektekostenverzekering was het daar mee eens, want het was hun eigen voorstel om het op deze wijze te doen!
En dan zie je dat een doorlopende reisverzekering veel goedkoper is dan een incidentele.
En ook zie je dan dat een aanvullende verzekering soms helemaal niet nodig is, omdat echt heel veel vergoed wordt vanuit de basis verzekering.
En als ik weet, dat ik kosten voor orthodontie ga maken, dat weet ik ook dat ik heel dom zou zijn, als ik me daarvoor niet zou verzekeren middels een aanvullende verzekering. En mijn ziektekostenverzekering was het daar mee eens, want het was hun eigen voorstel om het op deze wijze te doen!
-
Het enige nut van de aanvullende verzekering voor mij is dat, mocht ik in het buitenland komen te overlijden, mijn restanten naar Nederland terug worden gebracht.En dan zie je dat een doorlopende reisverzekering veel goedkoper is dan een incidentele.
Maar naar het buitenland ga ik eigenlijk nooit. Hooguit eens een keer een (half) dagje.
Als man zijnde zal ik ook niet zo snel zwanger worden, bijvoorbeeld.
Bril? Bij VGZ krijg je eens in de twee jaar 100 euro, maar kijk eens wat je aan premie betaalt.
Ik ben dus niet langer aanvullend verzekerd. En mocht ik naar het buitenland gaan, dan kan ik idd een reisverzekering afsluiten, aanzienlijk goedkoper, en nog een veel betere dekking ook die op de vakantie is toegespitst.
En het zou me niks verbazen als in geval van overlijden de DELA mij uit het buitenland terug zou halen, moet de polisvoorwaarden er nog maar eens op naslaan.
De aanvullende verzekering is in mijn geval dus geld in de sloot gooien.
-
hoi dirkie
dat geeft niks dat je wat losmaakt! van elke reaktie steek je wat op!
daar is het forum juist voor,jou mening geven!!
ik vind het juist goed dat je hem gestart bent eerlijk gezegd.
dat ik wel een aanvullende nodig heb,is helaas pech.....
wens je veel gezondheid!
dat geeft niks dat je wat losmaakt! van elke reaktie steek je wat op!
daar is het forum juist voor,jou mening geven!!
ik vind het juist goed dat je hem gestart bent eerlijk gezegd.
dat ik wel een aanvullende nodig heb,is helaas pech.....
wens je veel gezondheid!