LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanvullende verzekering, verschillende prijzen????

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Wimmel-Camaro

Aanvullende verzekering, verschillende prijzen????

Ongelezen bericht door Wimmel-Camaro »

Beste mensen,

Mijn ouders zijn allebij verzekerd bij VGZ en ze hebben allebij dezelfde Aanvullende verzekering.
Omdat mijn moeder chronisch ziek is moet zij meer betalen voor het zellfde pakket wat mijn vader heeft,

Ik zie hier geen logica in, wel begrijp ik dat zieken mensen meer kosten dat gezonde mensen maarja daarvoor heb je toch een verzekering.

Hoe kan dit?

Met vriendelijk groet,
Willem van de Pol
================

Mathilde D.

Re: Aanvullende verzekering, verschillende prijzen????

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Omdat mijn moeder chronisch ziek is moet zij meer betalen voor het zellfde pakket wat mijn vader heeft,
Ik heb nog niet eerder gehoord dat verzekeraars onderscheid maken al naar gelang de gezondheid van mensen. In principe kunnen ze bij aanvang van de verzekering gezondheidsvragen stellen. Afhankelijk van de uitkomst hiervan kunnen ze iemand weigeren (alleen voor de AV) of tegen beperkende voorwaarden aannemen of tegen een hogere premie aannemen. Dit laatste moet bij aanvang van de verzekering bij uw moeder het geval zijn geweest: het is de verzekeraar niet toegestaan om gedurende de looptijd van de verzekering plotseling de premie te verhogen, alleen voor de grotere risico's.

Wimmel-Camaro

Re: Aanvullende verzekering, verschillende prijzen????

Ongelezen bericht door Wimmel-Camaro »

Dat is dus wel gebeurd. Wij zijn altijd al verzekerd bij VGZ, en de verzekering ook de aanvullende lopen gewoon door. Vandaar dat zij verbaasd is waarom de kosten voor haar hoger zijn als mijn vader, terwijl het hetzelfde AV heeft.

Gesloten