LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] aanvullendeverzekering tand+ bij agiz
aanvullendeverzekering tand+ bij agiz
ben altijd basis+aanvullend verzkerd geweest bij agis ,
heb nu een tandarstrekening van 348.00+179 voor mijn zoontje gekregen,toen ik dit wilde declareren kreeg ik van agis te horen dat ik dit deze nota niet kan declaren omdat dit niet word vergoed uit het basispakket waarom ik vertelde dat ik altijd tand+verzekerd ben
zij zouden voor me nakijken wat er aan de hand was en vertelden mij dat ik vanaf 2008 niet meer aanvullend verzekerd ben ,,,,,,!???
dit kon ik niet geloven en vroeg hoe dit nou kon ik heb het nooit stopgezet en dacht dat ik verzekerd was
het blijkt dat ik een in 2008 een rekening te laat had betaald en dat die bij een incasso terecht kwam en zodra dat gebeurt stopt de aanvullende verzekering automatich meer konden ze er niet aan doen en pas in 2011 kan ik weer aanvullend verzekerd worden dus moet ik die nota van 348. uit eigen zak betalen dat kan ik niet zomaar ophoesten en dat van mijn zoontje dat word wel ergoed want dat zit in het basispakket >????
wie kan mij helpen wat moet ik nu doen ???
ik kom er niet uit met de agis medewerkers ze zeggen dat ik gewoon pech heb letterlijk hun woorden ,.
groetjes en bedankt
heb nu een tandarstrekening van 348.00+179 voor mijn zoontje gekregen,toen ik dit wilde declareren kreeg ik van agis te horen dat ik dit deze nota niet kan declaren omdat dit niet word vergoed uit het basispakket waarom ik vertelde dat ik altijd tand+verzekerd ben
zij zouden voor me nakijken wat er aan de hand was en vertelden mij dat ik vanaf 2008 niet meer aanvullend verzekerd ben ,,,,,,!???
dit kon ik niet geloven en vroeg hoe dit nou kon ik heb het nooit stopgezet en dacht dat ik verzekerd was
het blijkt dat ik een in 2008 een rekening te laat had betaald en dat die bij een incasso terecht kwam en zodra dat gebeurt stopt de aanvullende verzekering automatich meer konden ze er niet aan doen en pas in 2011 kan ik weer aanvullend verzekerd worden dus moet ik die nota van 348. uit eigen zak betalen dat kan ik niet zomaar ophoesten en dat van mijn zoontje dat word wel ergoed want dat zit in het basispakket >????
wie kan mij helpen wat moet ik nu doen ???
ik kom er niet uit met de agis medewerkers ze zeggen dat ik gewoon pech heb letterlijk hun woorden ,.
groetjes en bedankt
Re: aanvullendeverzekering tand+ bij agiz
mondzorg valt idd t/m 21 jaar onder de basisverzekering, tenzij het betreft: kronen of orthodontie. Hangt dus af van de nota, waar het voor was.
Als het voor gewoon controle en onderhoud (vullingen, sealen, fluoride) was moet Agis toch echt gewoon dokken....
Als het voor gewoon controle en onderhoud (vullingen, sealen, fluoride) was moet Agis toch echt gewoon dokken....
-
Heb je nooit een herrinering gehad dat een rekening nog niet betaald was?
Ook je maandpremie moet dus kenbaar verlaagd zijn waarop je had kunnen zien dat er iets gewijzigd is.
Ook je maandpremie moet dus kenbaar verlaagd zijn waarop je had kunnen zien dat er iets gewijzigd is.
Je krijgt elk jaar een nieuwe polis daarop kun je zien waarvoor je verzekerd bent ook aanvullend.
Zo te lezen ben je in 2008 en 2009 niet naar de tandarts geweest want dat had je dat al in 2008 gemerkt dat je niet aanvullend verzekerd bent. Wijze les in het vervolg goed de polis controleren en op tijd de betalingen voldoen.
gr Henk
Zo te lezen ben je in 2008 en 2009 niet naar de tandarts geweest want dat had je dat al in 2008 gemerkt dat je niet aanvullend verzekerd bent. Wijze les in het vervolg goed de polis controleren en op tijd de betalingen voldoen.
gr Henk
-
Hoi Chamie, je verteld dat je de 348 euro niet zo snel kan ophoesten. Twee tips:
- de eerste is al gegeven: probeer een afspraak te maken dat je in termijnen betaald, meestal lukt dat wel.
- de tweede is: als je een laag inkomen hebt, kun je bij de gemeente van je woonplaats proberen of je bijzondere bijstand voor de tandartskosten kunt krijgen. Succes is niet gegarandeerd, hangt heel erg van de gemeente af, maar je kunt het altijd proberen.
Succes ermee.
- de eerste is al gegeven: probeer een afspraak te maken dat je in termijnen betaald, meestal lukt dat wel.
- de tweede is: als je een laag inkomen hebt, kun je bij de gemeente van je woonplaats proberen of je bijzondere bijstand voor de tandartskosten kunt krijgen. Succes is niet gegarandeerd, hangt heel erg van de gemeente af, maar je kunt het altijd proberen.
Succes ermee.
@ vogels: staat toch : voor mijn zoontje.. maar als je heel goed leest begrijp ik nu (ook) dat het blijkbaar 2 nota`s betrof, 1 voor TS zelf, en 1 voor zoon.. Wat daarmee gebeurd is staat nergens. dus .....heb nu een tandarstrekening van 348.00+179 voor mijn zoontje gekregen,toen ik dit wilde declareren kreeg ik van agis te horen dat ik dit deze nota niet kan declaren omdat dit niet word vergoed uit het basispakket waarom ik vertelde dat ik altijd tand+verzekerd ben
Verzekeringen worden alleen maar erger in dit soort dingen in de toekomst...
Laatst gewijzigd door kimba444 op 08 feb 2010 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
hoeveel extra incasso heeft u moeten betalen...
-
Met het laatste ben ik het wel eens, maar dat je moet betalen is toch niet zo moeilijk? En als je niet betaalt, dat je dan nergens meer recht op hebt toch ook niet?kimba444 schreef:Of ze 't erbij zetten of niet,blijft belachelijk.....
Al die wetten en regels,word je zo moe van...
Sorry,had 't verhaal beter moeten lezen....Ik trek mijn verhaal terug,ik had 't anders geinterpreteerd,maar er zitten toch waarheden in...
sorry voor de late reactie de rekening is in 2008 al betaald aan de incasso en daar is alles mee afgedaan alleen ben nooit op de hoogte gesteld dat als een rekenning naar de incasso gaat je dan automatisch word stopgezet de aanvullende verzekering dan
ja die van mijn zoontje van 179 word vergoed
nu heb ik voor 2 kiezen een wortelkanaalbehandeling gehad heb 2 rekeningen van 348 dus samen 696 euro +179voor mijn zoontje (die wel word vergoed)is tog te gek voor woorden dat ik het dan niet vergoed krijg omdat het automatich word stopgezet>>
ik kom er nu pas achter terwijl het in 2008 is gestopt??/
ik weet dat ik moet betalen nu maar dacht mischien kan ik er wat aan doen door jullie hulp??
dank jullie wel voor de reacties
ik vind het alleen te gek worden al die rotverzekeringen en dan word je niet eens fatsoenlijkl geholpen
heb meerdere malen met ze gebeld en er was niks aan de hand nu in een keer dit...
ja die van mijn zoontje van 179 word vergoed
nu heb ik voor 2 kiezen een wortelkanaalbehandeling gehad heb 2 rekeningen van 348 dus samen 696 euro +179voor mijn zoontje (die wel word vergoed)is tog te gek voor woorden dat ik het dan niet vergoed krijg omdat het automatich word stopgezet>>
ik kom er nu pas achter terwijl het in 2008 is gestopt??/
ik weet dat ik moet betalen nu maar dacht mischien kan ik er wat aan doen door jullie hulp??
dank jullie wel voor de reacties
ik vind het alleen te gek worden al die rotverzekeringen en dan word je niet eens fatsoenlijkl geholpen
heb meerdere malen met ze gebeld en er was niks aan de hand nu in een keer dit...
hee kimba het ging iom een bedrag van 107 en bij de incasso moest ik 303.06 betalen en dat heb ik toen betaald
Nou ik blijf erbij,vind dit schandalig.
Als dit nou vaker voor kwam.....
Zou ik zeggen,jah ze kunnen niet aan de gang blijven hé,zo ben ik nu ook weer,maar omdat je één rekening via incasso hebt moeten betalen,dan meteen aanvullende verzekering stop zetten,sorry gaat me te ver....
Belachelijk gewoon....
Naar dat geld kun je fluiten,tenzij je een bepaald programma inschakeld misschien,noem geen naam,aangezien ik op tros radar zit.
Dat is je enige kans,je ziet wel vaker dat verzekeringsmaatschappijen niet willen betalen en elk smoesje aan grijpen en dan ineens op tv komen en ineens kan weer alles...
Succes ermee....
Waarom kan een tandarts niet een betalingregeling treffen trouwens.
Stel je valt met de fiets als alleenstaande moeder,6 tanden over,de verzekering betaald net datgene waarvoor je verzekerd bent en de rest moet uit eigen zak, we weten allemaal tandarts is niet de goedkoopste,maar wat dan,moet je dan genoodzaakt met 6 gebroken tanden blijven zitten of lopen omdat ze de rest niet meteen kan betalen....Is dit werkelijk zo....
Als dit nou vaker voor kwam.....
Zou ik zeggen,jah ze kunnen niet aan de gang blijven hé,zo ben ik nu ook weer,maar omdat je één rekening via incasso hebt moeten betalen,dan meteen aanvullende verzekering stop zetten,sorry gaat me te ver....
Belachelijk gewoon....
Naar dat geld kun je fluiten,tenzij je een bepaald programma inschakeld misschien,noem geen naam,aangezien ik op tros radar zit.
Dat is je enige kans,je ziet wel vaker dat verzekeringsmaatschappijen niet willen betalen en elk smoesje aan grijpen en dan ineens op tv komen en ineens kan weer alles...
Succes ermee....
Waarom kan een tandarts niet een betalingregeling treffen trouwens.
Stel je valt met de fiets als alleenstaande moeder,6 tanden over,de verzekering betaald net datgene waarvoor je verzekerd bent en de rest moet uit eigen zak, we weten allemaal tandarts is niet de goedkoopste,maar wat dan,moet je dan genoodzaakt met 6 gebroken tanden blijven zitten of lopen omdat ze de rest niet meteen kan betalen....Is dit werkelijk zo....
-
Een briefje of een bevesteging dat er inverband met
incasso problemen alles is terug gezet naar de basis
verzekering had Agis wel ff kunnen doen, heb zelf ook
Agis en ben altijd zeer tevreden over deze ziektekosten verzekering
incasso problemen alles is terug gezet naar de basis
verzekering had Agis wel ff kunnen doen, heb zelf ook
Agis en ben altijd zeer tevreden over deze ziektekosten verzekering
waarom denken mensen toch altijd dat alles wel vanzelf gaat? waarom vertrouwt men erop dat grote firma`s geen fouten maken? waarom leest men gewoon zijn/haar post niet eens gewoon? want alles staat erin, en anders staat het wel in algemen voorwaarden etc, waar men wel mee akkoord gaat bij afsluiten van de polis!
@Kimba:
Tandartsen kunnen in overleg best wel een betalingsregeling afsluiten, maar dat kost uiteraard wel extra (het is dan toch een lening, dus rente en extra werk, administratie, bijhouden of de regeling word nagekomen etc), en hangt natuurlijk wel van een aantal zaken af. U kunt natuurlijk ook gewoon dan een kredietje afsluiten. De kosten van de tandarts die niet vergoed worden komen trouwens wellicht wel voor aftrek fiscaal in aanmerking.
En voor uw specifieke voorbeeld, ongeval, daar zijn ongevallenverzekeringen voor, maar die moet je dan wel hebben. Eigenlijk vraagt u van de tandarts iets te gaan regelen wat u zelf zou moeten regelen. Is in principe in de eerste plaats wel eigen verantwoordelijkheid.
@Kimba:
Tandartsen kunnen in overleg best wel een betalingsregeling afsluiten, maar dat kost uiteraard wel extra (het is dan toch een lening, dus rente en extra werk, administratie, bijhouden of de regeling word nagekomen etc), en hangt natuurlijk wel van een aantal zaken af. U kunt natuurlijk ook gewoon dan een kredietje afsluiten. De kosten van de tandarts die niet vergoed worden komen trouwens wellicht wel voor aftrek fiscaal in aanmerking.
En voor uw specifieke voorbeeld, ongeval, daar zijn ongevallenverzekeringen voor, maar die moet je dan wel hebben. Eigenlijk vraagt u van de tandarts iets te gaan regelen wat u zelf zou moeten regelen. Is in principe in de eerste plaats wel eigen verantwoordelijkheid.
-
Ik heb eigenlijk een soort gelijk verhaal. In augustus vorig jaar kreeg ik een rekening van Agis dat ik een premie achterstand zou hebben. In mijn administratie bleek dat niet zo te zijn en heb ik alle bewijs hiervoor naar Agis toe gestuurd. Toch bleven ze volhouden dat ik een premie achterstand had. Toen het uiteindelijk bij de deur waarder terecht kwam heb ik hun ook het bewijs van alle betalingen toegestuurd. Nadat ik gelijk kreeg van de deurwaarder bleef Agis mij toch achtervolgen met een premie achterstand en schorste mij van de aanvullende verzekering. Later na de deurwaarder weer contact met mij dat hij het had uitgezocht en bleek het dat ik in januari een gedeelte van mijn eigen bijdrage niet had betaald. Ik heb natuurlijk gelijk dit bedrag aan de deurwaarder betaald. Ik vind dat Agis mij had moeten zeggen waar het probleem lag en niet had moeten volhouden dat het om een premie achterstand ging. In januari had ik heb ik een gedeelte van de betaling van mijn eigen bijdrage over het hoofd gezien. Omdat ze mij pas in augustus confronteerde met een premie achterstand en dit steeds bleven volhouden heb ik het gevoel gehad dat ik in mijn gelijk stond omdat ik bewijs had. Nu is het zelfs zo dat Agis niet eens meer volledig op mijn brieven reageerd. Ze draaien er omheen. Het vervelende is dat ik in die geschorste maand geopereerd en heb ik buiten de normale verzekering dus koste gemaakt voor mijn aanvullende verzekering. Wat ik ook raar vind is dat ik die geschorste maanden gewoon mijn premie (met aanvulling heb moeten btalen) ondanks dat ik nou dus niks kan declareren over die maanden.
Dan heb je behoorlijk veel aan incassokosten moeten betalen.chamie schreef:hee kimba het ging iom een bedrag van 107 en bij de incasso moest ik 303.06 betalen en dat heb ik toen betaald
Veel te veel of mag een incasso van een zorgverzekeraar meer incasseren dan een gewoon incassobureau