LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Achteraf schrappen verleende korting zorgverzekering unive.

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Pietklant

Achteraf schrappen verleende korting zorgverzekering unive.

Ongelezen bericht door Pietklant »

Eind vorig jaar kreeg ik een offerte van Unive voor het verlengen van de zorgverzekering. Daarbij was een korting toegepast, zoals elk jaar. Deze offerte heb ik geaccepteerd en voor heel 2011 betaald, en heb de polis ontvangen. Onlangs kreeg ik ongevraagd een nieuwe polis, zonder korting. En met een rekening om de vervallen korting bij te betalen. Unive stelt nu dat ik te weinig verzekeringen bij hen heb lopen om korting te krijgen. Het aantal verzekeringen is al jaren hetzelfde, namelijk alleen de zorgverzekering. Dat was vorig jaar toen ze de offerte deden ook al bekend. Als ze toen een offerte zonder korting hadden uitgebracht, had ik zeker een andere verzekeraar genomen. Klagen heeft niet geholpen. Ik ben van mening dat mijn premie inclusief korting niet eerder dan bij de volgende premiebetaaldag gewijzigd kan worden, en dat is 1 januari 2012.

uvit webcare

Re: Achteraf schrappen verleende korting zorgverzekering unive.

Ongelezen bericht door uvit webcare »

Geachte Pietklant,

Ik werk voor het Webcare team van Univé. Graag ontvang ik van u uw klantnummer en het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent via [email protected]. Ik neem dan zo snel mogelijk contact met u op om te kijken of ik iets voor u kan betekenen.

Met vriendelijke groet,

Kyra van Horst
Webcare Univé

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Pietklant

Zie mijn reaktie op het Kassaforum.

Maxiem.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Beste Piet,

Je hebt volkomen gelijk. Unive maakt de fout. Waarschijnlijk is dit bij meer mensen gebeurd. Dus UNIVE moet in een excuusbrief haar fout erkennen en de schade accepteren. Helemaal onbehoorlijk is het dat zij geen begeleidende brief sturen. Op deze manier hopen ze misschien meer geld binnen te krijgen.

Zo is het namelijk gemakkelijk geld verdienen. Het lijkt op een supermarkt die bij de kassa een hogere prijs afrekent dan in de schappen staat. Een zorgverzekering is nog altijd een produkt waar de normale regels van het handels/financieel verkeer gelden. Het kan nooit zo zijn dat de leverancier terugkomt op een uitgebrachte offerte.

Zou er niet een manier zijn om grove fouten/bedrog van zorgverzekeraars aan te kaarten bij de rechter of een andere instantie? Ik verlies hierdoor mijn vertrouwen in hun eerlijkheid, maar ik heb het gevoel helemaal niets te kunnen doen. Misschien klagen bij de Nederlandse Zorg Autoriteit in Utrecht?

Mathilde.

Pietklant

Ongelezen bericht door Pietklant »

Inmiddels is mijn klacht, na het sturen van nog diverse emails, terechtgekomen bij de afdeling klachten. Daar is eindelijk eens echt gekeken wat er aan de hand was en hebben ze hun fout hersteld.

Gesloten