LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AD: Iemand red twee kinderen en moet 350 euro betalen

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
eleven

Re: AD: Iemand red twee kinderen en moet 350 euro betalen

Ongelezen bericht door eleven »

sadfly schreef:Ik heb het verhaal gelezen.
Het komt er op neer dat de redder medisch zorg nodig had voor hemzelf.
Tsja, dan krijgje ook zelf de rekening van de verzekering.

Alleen in dit geval als je wist bij wie dan had de eigen risico betaalt
moeten worden door de ouders van de kinderen.
Maar die houden zich meschien stil nu om geld te besparen.
Welke verzekering betaald, als je kind een letsel veroorzaakt aan iemand?
Antwoord: WA verzekering
En deze redder heeft een letsel overgehouden om een kind te redden.
Maar je kan gelijk hebben, dat deze familie zich stil houd, omdat zij het uit het eigen beurs moeten betalen.
Trouwens is al betaald door de zorgverzekeraar, dus de redder is , behalve zijn kleding schadeloos gesteld.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Buiten alles om....
Zou het denk ik in mij opkomen,dat ik goddank op mijn blote knieen dat mijn kinderen gered zijn!!!
En het uit mezelf al vragen,niet gelijk maar wat is je telefoon nr,bel je zo spoedig mogelijk...zo en zo voor bedankje...weet niet of dit gebeurd is...zijn wel twee kids.
Danhad er misschien contant kunnen ontstaan en had ts kunnen zeggen joh misschien kunnen jullir jr wa aanspreken want...of die hebben ze niet,kan ook..

Eerlijk gezegd ik mankeer van alles ,ik zou nu niet 123 water inspringen maar als er wat is denk ik niet eens na...en ja eigen risico ,oke...bij mij makkelijk praten,is al op,maat zo zou ik niet denken.
Hop helpen naar wat ik kan....

Maar als je krap zit en ineens 35o moet betalen omdatje iemand gered hebt,maar goed is niet meer aan de orde,,,dsw vergoed.
Ik zou me als ouders zijnde en ik lees dit kapot schamen....oh god gaat over ons...

En idd hoeveel worden er gered en de redder heeft brandwonden etc...
Kan alleen maar zeggeb,top dat je het gedaan hebt!!!!

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De kans bestaat dat de ouders het niet eens weten. Dat de kinderen zich schamen en geschrokken zijn en daarom hun mond houden. Ze zijn niet in het ziekenhuis terechtgekomen, anders was langs die weg wel geprobeerd om contact te krijgen. De ouders waren misschien niet eens in de buurt. Uit recent onderzoek blijkt dat met name kinderen van laag opgeleide ouders en allochtone kinderen slechte zwemmers zijn. We zullen het nooit te weten komen.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Bob Schurkjens schreef:De kans bestaat dat de ouders het niet eens weten. Dat de kinderen zich schamen en geschrokken zijn en daarom hun mond houden. Ze zijn niet in het ziekenhuis terechtgekomen, anders was langs die weg wel geprobeerd om contact te krijgen. De ouders waren misschien niet eens in de buurt. Uit recent onderzoek blijkt dat met name kinderen van laag opgeleide ouders en allochtone kinderen slechte zwemmers zijn. We zullen het nooit te weten komen.
Heb geen idee hoe oud die kinderen waren en, belangrijker, hoe laat dit voorval heeft plaatsgevonden. Als je kinderen zeiknat thuiskomen in deze tijd van het jaar (en ik bedoel geen bui regen) ga je je dan als ouder niet afvragen hoe het komt? Als het allochtone kindertjes waren: mamma is toch meestal wel thuis? En vraagt dan niet "waarom zijn jullie zo nat, wat heb je gedaan?" Maar, alles gelezen hebbend zal het er inderdaad wel op neerkomen dat ze het niet kunnen betalen en daarom maar angstvallig stil blijven. Allah, net als OLH, zou dit toch niet goedkeuren, denk ik.

Gesloten