LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies gevraagd!!!Kosten kroon of brug.

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
xnez

Advies gevraagd!!!Kosten kroon of brug.

Ongelezen bericht door xnez »

Doordat mijn eigen tandarts plots is gestopt en ik nog paar weken moet wachten voor zn praktijk wordt overgenomen.
En ik niet weet of ik die nieuwe tandarts wel aardig vindt.

Ben ik opzoek naar wat mij een kroon zou kosten of een brug(2 bestaande tanden en 1 mist ertussen)

De kosten die ik zelf moet betalen bij de kroon zijn de techniekkosten van ongeveer€250(corrigeer maar als ik het fout heb;))

Wat zijn de kosten voor mijzelf voor een brug?

Ik zelf zit in tandverzorgd 3.

Pindakaaspotje

Re: Advies gevraagd!!!Kosten kroon of brug.

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur.
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Kijk even in de vergoedingenlijst die bij de algemene voorwaarden van jouw verzekering zit.

Maxiem.

xnez

Ongelezen bericht door xnez »

@pindakaaspotje en maxiem...

Zover was ik zelf ook al wel;)

Maar welke codes worden er gebruikt?

(misschien dat iemand net toevallig een brug heeft gekregen?

bachanaal

Ongelezen bericht door bachanaal »

naar mijn ervaring is het deel kosten van de tandarts ongeveer even hoog als de techniekkosten, dus twee maal die 250 euro. het deel tandartskosten wordt meestal door de verzekering vergoed. techniekkosten is altijd voor eigen rekening. dat is waarschijnlijk nog wel af te trekken bij de belasting als het boven het drempelbedrag uitkomt voor alle medische kosten samen.

bachanaal

Ongelezen bericht door bachanaal »

ter verduidelijking: het totaal bedrag wordt geschat op 500 euro( helft techniek, helft tandarts)

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

dat is voor 1 kroon. op de site van de NZA en ook op tandarts-punt-nl staan de geldende tarieven, op de laatste site staan ook voorbeeldberekeningen met gebruikte behandelcodes en kostenramingen.
grofweg vergoedt Menzis TV3 wel het werkloon van de tandarts, niet de techniekkosten. Is niet helemaal zuiver want bepaalde codes worden niet vergoed, maar voor een recht toe recht an 3 delige brug kan je er dus vanuit gaan dat er een 750 techniekkosten is (afhankelijk van gebruikte materiaal) die niet voor vergoeding in aanmerking komen.

Maar geef de nieuwe tandarts eerst eens een kans. bedenk ook dat een nieuwe tandarts een andere manier van praktijkvoering zal inhouden, waarbij anders niet slechter is (vaak zelfs beter...frisse wind en zo).
Maar daarmee zou u toch geconfronteerd worden bij overstap naar een andere praktijk.

mp1964

Ongelezen bericht door mp1964 »

Een kroon voor een valse kies kost volgens onze tandarts € 500,00.(Dat zei hij 2 weken geleden)
Wat je daarvan vergoed krijgt is natuurlijk afhankelijk van het pakket dat je hebt.

Gesloten