LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aevitae incasso na 4 jaar.

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Jvdlaak

Aevitae incasso na 4 jaar.

Ongelezen bericht door Jvdlaak »

Hoi allemaal.
Vandaag lag er bij mij een rekening in de brievenbus voor een incasso van 21.50€. Tot mijn grote verbazing was dit een rekening die binnen het eigen risico betaald zou moeten worden. De rekening dateert van 21-8-2009. Jawel van 2009. We zitten in april 2013. Kan een zorgverlener na zo lange tijd nog een rekening indienen??? Wij hebben toen alles betaald en afgehandeld. Wie bewaard er zijn administratie van de zorgverzekering nu nog drie jaar. Wie heeft dit al eens meegemaakt.

Groeten
Jochem.

Barman

Re: Aevitae incasso na 4 jaar.

Ongelezen bericht door Barman »

Een zorgverlener kan die rekening nog steeds indienen.

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Volgens mij geldt er een verjaringstermijn van 5 jaar. Dus helaas, dat wordt gewoon betalen.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Jvdlaak schreef:Hoi allemaal.
Vandaag lag er bij mij een rekening in de brievenbus voor een incasso van 21.50€. Tot mijn grote verbazing was dit een rekening die binnen het eigen risico betaald zou moeten worden. De rekening dateert van 21-8-2009. Jawel van 2009. We zitten in april 2013. Kan een zorgverlener na zo lange tijd nog een rekening indienen??? Wij hebben toen alles betaald en afgehandeld. Wie bewaard er zijn administratie van de zorgverzekering nu nog drie jaar. Wie heeft dit al eens meegemaakt.

Groeten
Jochem.
Gewoon betalen, de zorgverzekering kan tot 5 jaar eigen risico in rekening brengen. Hangt af van het indienen van de rekening van de zorgverlener.

Jvdlaak

Ongelezen bericht door Jvdlaak »

Eigenlijk toch best wel triest dat zorgverzekeraars (in dit geval aevitae) of een apotheek in tilburg, hun administratie niet op orde hebben. Zitten ze daar dan te pitten of zo. :twisted: But at the end: gewoon betalen dus!!!

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Jvdlaak schreef:Eigenlijk toch best wel triest dat zorgverzekeraars (in dit geval aevitae) of een apotheek in tilburg, hun administratie niet op orde hebben. Zitten ze daar dan te pitten of zo. :twisted: But at the end: gewoon betalen dus!!!
Ach, zij hebben hun papieren van die tijd nog.
Dus die administratie is best op orde....
JvdLaak schreef:Wie bewaard er zijn administratie van de zorgverzekering nu nog drie jaar.
Het lijkt wel alsof mensen tegenwoordig vergeten dat er foutjes gemaakt kùnnen worden.

Lumith

Ongelezen bericht door Lumith »

Aan de zorgverzekeraars hoeft het niet te liggen. Met name ziekenhuizen dienen de declaraties pas laat in. Dit moet de zorgverzekeraar aannemen.

Gesloten