Sinds 1 januari 2014 heb ik bij Aevitae een zorgverzekering.
Deze bestaat uit een:
-VGZ Natura basisverzekering
-Aevitae Summun collectief verzekering
Nu kan ik via een vereniging Stichting Nationaal Huurders Collectief 8 % korting krijgen op de VGZ-basisverzekering. Dat is mooi meegenomen dacht ik.
Maar nu blijkt dat deze Collectief Korting alleen gegeven wordt als de VGZ Natura verzekering bij VGZ wordt afgesloten en niet als de VGZ Natura verzekering bij Aevitae wordt afgesloten. Terwijl de prijs en naam van deze verzekering zonder korting bij VGZ en Aevitae precies hetzelfde is.
Is dit niet een soort van consumentenbedrog?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aevitae weigert collectief korting
Re: Aevitae weigert collectief korting
Hoezo is dat bedrog? Je sluit de verzekering dan niet meer via Aevitae af, maar via Stichting Nationaal Huurders Collectief, dus dan gelden andere voorwaarden en prijzen. Blijkbaar konden ze bij die stichting beter onderhandelen.Teun1983 schreef:Sinds 1 januari 2014 heb ik bij Aevitae een zorgverzekering.
Deze bestaat uit een:
-VGZ Natura basisverzekering
-Aevitae Summun collectief verzekering
Nu kan ik via een vereniging Stichting Nationaal Huurders Collectief 8 % korting krijgen op de VGZ-basisverzekering. Dat is mooi meegenomen dacht ik.
Maar nu blijkt dat deze Collectief Korting alleen gegeven wordt als de VGZ Natura verzekering bij VGZ wordt afgesloten en niet als de VGZ Natura verzekering bij Aevitae wordt afgesloten. Terwijl de prijs en naam van deze verzekering zonder korting bij VGZ en Aevitae precies hetzelfde is.
Is dit niet een soort van consumentenbedrog?
Bedrog is het niet, maar toch jammer dat valse verwachtingen worden geschapen. Alsof het huismerk van de Albert Heijn bij de Albert Heijn in de aanbieding is en ook bij de Jumbo wordt verkocht maar dan veel duurder.
-
Volgens mij is Aevitae hier een soort tussenpersoon. Dus daardoor ben je via hen bij VGZ verzekerd, en kun je niet profiteren van collectiviteiten op VGZ.
Remedie: uitzitten en volgend jaar een andere verzekering nemen. Aevitae staat sowieso slecht bekend.
Remedie: uitzitten en volgend jaar een andere verzekering nemen. Aevitae staat sowieso slecht bekend.