15 mei is mijn vrouw in dienst getreden bij UMC Groningen, met het hele gezin konden we per 1/1/2009 voordelig verzekerd worden voor ziektekosten bij UMC. Wij hebben ons medio oktober aangemeld bij UMC gebruik makend van de 'opzeg service' van UMC. Om problemen met de opzegging van CZ uit te sluiten hebben we bij enkele tandarts nota's een mutatie formulier met een opzegging naar CZ gestuurd. De nota's zijn wel uitbetaald, maar het mutatieformulier is nooit ontvangen volgens CZ, ook is er blijkbaar iets fout gegaan met de opzeg service van UMC, want CZ heeft ook van UMC geen opzegging binnen gekregen.
Op dit moment zijn wij dus dubbel verzekerd, aan de ene kant worden er 240 euro ingehouden op het loon van mijn vrouw, aan de andere kant krijgen we maandelijks acceptgiro's van 260 euro van CZ, die wij beide betalen.
Jammer genoeg kwamen wij hier pas medio februari achter, sindsdien hebben wij geprobeerd een van de beide verzekeringen op te zeggen, dit echter zonder resultaat.
UMC heeft wel een keer telefonisch gezegt dan alles teruggedraaid zou worden echter later kregen wij een nieuwe polis van UMC, telefonisch navraag leerde dat er nu een 'uitwisselingsprocedure" plaats zal vinden met CZ. Dit betekend dat er een soort koehandel tussen beide verzekeringen plaats zal vinden over wie van de 4 gezinsleden krijgt ?!!?
Ik vind het heel erg vreemd dat CZ onze opzeggingsbrief niet gekregen heeft terwijl de meegestuurde nota's wel vergoed zijn, je zou bijna denken dat ze met opzet opzegbrieven zoek maken.
Het enige wat wij willen is dat een van de verzekering opgezegd wordt en dat het geld van die verzekering terug betaald wordt, maar dit schijnt heel erg ingewikkeld en moeilijk te zijn.
Met vriendelijke groet
Jelle
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] al maanden dubbel verzekerd bij UMC en CZ
-
Re: al maanden dubbel verzekerd bij UMC en CZ
Goedenmorgen,
Als Klachtencoördinator van CZ wil ik u vragen contact met ons op te nemen over deze dubbele inschrijving. Graag kijken we voor u wat de stand van zaken is en wat we voor u kunnen doen. Wilt u zo vriendelijk zijn ons een email te sturen naar [email protected]. Hartelijk dank.
Als Klachtencoördinator van CZ wil ik u vragen contact met ons op te nemen over deze dubbele inschrijving. Graag kijken we voor u wat de stand van zaken is en wat we voor u kunnen doen. Wilt u zo vriendelijk zijn ons een email te sturen naar [email protected]. Hartelijk dank.
-
Beste Klachtcoördinator,
Ik kan u zo zeggen wat u moet verbeteren, want ook ik heb last gehad met opzeggen. (bij Ohra). Volgens mij is het ook opzet. Ik herken elementen die bij mij ook gebeurd zijn. Niet zozeer in dit verhaal maar wel in de andere verhalen op deze site.
Opvallend is namelijk dat:
1. de zorgverzekeraar weet dat je op gaat zeggen en zegt dat het goed gaat komen.
2. Er zelfs een aparte keuze in het keuzemenu is om op te zeggen
3. ze aan de telefoon de opzegging niet terug kunnen vinden
4. de tapes afkomstig van een andere zorgverzekeraar niet op tijd verwerken (of niet verwerken)
5. klachtmails niet behandelen of zonder casenummer
6. foute antwoorden geven en toezeggingen doen die niet worden nagekomen
Conclusie: de klantenservice is zo slecht dat dit een grote brok ellende is. Frusterend voor de klant. Het is ongeveer zo erg als de ellende die Telfort klanten hebben.
Remedie: goed personeel nemen (misschien nu weer mogelijk tgv de crisis), en dit personeel goed opleiden. Neem liefst mensen die : al kennis hebben over zorgverzekeringen, kordaat en servicegericht zijn. Zorg dat de klantenservice een stevige achterwacht heeft, waarmee direct doorverbonden kan worden.
Ik kan u zo zeggen wat u moet verbeteren, want ook ik heb last gehad met opzeggen. (bij Ohra). Volgens mij is het ook opzet. Ik herken elementen die bij mij ook gebeurd zijn. Niet zozeer in dit verhaal maar wel in de andere verhalen op deze site.
Opvallend is namelijk dat:
1. de zorgverzekeraar weet dat je op gaat zeggen en zegt dat het goed gaat komen.
2. Er zelfs een aparte keuze in het keuzemenu is om op te zeggen
3. ze aan de telefoon de opzegging niet terug kunnen vinden
4. de tapes afkomstig van een andere zorgverzekeraar niet op tijd verwerken (of niet verwerken)
5. klachtmails niet behandelen of zonder casenummer
6. foute antwoorden geven en toezeggingen doen die niet worden nagekomen
Conclusie: de klantenservice is zo slecht dat dit een grote brok ellende is. Frusterend voor de klant. Het is ongeveer zo erg als de ellende die Telfort klanten hebben.
Remedie: goed personeel nemen (misschien nu weer mogelijk tgv de crisis), en dit personeel goed opleiden. Neem liefst mensen die : al kennis hebben over zorgverzekeringen, kordaat en servicegericht zijn. Zorg dat de klantenservice een stevige achterwacht heeft, waarmee direct doorverbonden kan worden.
Beste klachtencoördinator, misschien wordt het ook tijd dat jullie je gaan realiseren dat juridisch gezien je, je niet kan beroepen op het niet hebben ontvangen van een brief.
De post in nederland wordt in 99% van de gevallen juist bezorgd en meestal is het een intern probleem als er post wegraakt.
Ik vind het ook vreemd dat vooral opzegbrieven massaal niet aankomen een aanvraagformulier komt wel altijd aan rara hoe kan dat?
De post in nederland wordt in 99% van de gevallen juist bezorgd en meestal is het een intern probleem als er post wegraakt.
Ik vind het ook vreemd dat vooral opzegbrieven massaal niet aankomen een aanvraagformulier komt wel altijd aan rara hoe kan dat?