op 1-1-2014 kreeg ik een epileptische aanval op de fiets, een vriend belt 112 aangezien ik buiten bewustzijn was en hevig lag te schokken.
ambulance ter plaatsen en naar het ziekenhuis onderweg kwam ik langzaam bij kennis.
nu krijg ik een gepeperde rekening van mijn zorgverzekering €860,- eigenrisico te betalen (rest €0,-)
klopt dit aangezien ik hier niet om heb gevraagd en dat dit ook (naar mijn denken medisch noodzakelijk is)...
het is me nogal een mega bedrag
ik heb m'n eigenrisico aangepast omdat zo m'n maandbedrag omlaag ging met €25,- p.m.
aangezien ik gewoon weinig te besteden heb.
kosten kosten en nog meer kosten pfffffffffff.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ambulance vervoer... eigen risico?
Re: ambulance vervoer... eigen risico?
als je bekend bent met epilepsie lijkt mij verhogen van je eigen risico niet erg verstandig. Als je niet wist dat je het had is dat een ander verhaal maar zou ik het voor 2015 weer aanpassen.
Je kon er dacht ik ook moeilijk om vragen (of weigeren) aangezien je buiten bewustzijn was...
Aangezien mensen die een echt forse aanval hebben daar blijvend schade van kunnen oplopen is m.i. uit medisch oogpunt juist gehandeld. Inderdaad medisch noodzakelijk dus. Maar eigen risico wordt niet alleen berekend voor niet medisch noodzakelijke zaken, ook voor wel medisch noodzakelijke... dat is nu net voor velen het grootste probleem..
Dat eigen risico had je ook gehad wanneer je een ongeluk had gehad (ook buiten schuld) en bv je been gebroken had. Je moet niet alleen naar de premiebesparing kijken maar ook of je het hogere eigen risico kan dragen wanneer je misgegokt blijkt te hebben.
Je kon er dacht ik ook moeilijk om vragen (of weigeren) aangezien je buiten bewustzijn was...
Aangezien mensen die een echt forse aanval hebben daar blijvend schade van kunnen oplopen is m.i. uit medisch oogpunt juist gehandeld. Inderdaad medisch noodzakelijk dus. Maar eigen risico wordt niet alleen berekend voor niet medisch noodzakelijke zaken, ook voor wel medisch noodzakelijke... dat is nu net voor velen het grootste probleem..
Dat eigen risico had je ook gehad wanneer je een ongeluk had gehad (ook buiten schuld) en bv je been gebroken had. Je moet niet alleen naar de premiebesparing kijken maar ook of je het hogere eigen risico kan dragen wanneer je misgegokt blijkt te hebben.
-
Ik sluit me bij allebei de heren asn ( vogels,vroem)
Waarom zou het eigen risico alleen gelden voor kosten waar je zelf om hebt gevraagd of voor kosten die niet medisch noodzakelijk zijn?jochen82 schreef:klopt dit aangezien ik hier niet om heb gevraagd en dat dit ook (naar mijn denken medisch noodzakelijk is)...
Dus een kwestie van 'gegokt' op dit jaar weinig kosten en daarom € 300 winst, maar helaas verloren. Dat risico ligt dus volkomen bij jou. (Vandaar ook de naam 'eigen risico'...)
Volgende keer beter... Je moet maar zo denken, als je volgend jaar niet zulke hoge kosten hebt, dan maak je met je hoge eigen risico uiteindelijk toch nog winst.
Had je dan liever gehad dat men je had laten liggen? Of begrijp ik bovenstaande opmerking verkeerd.jochen82 schreef: klopt dit aangezien ik hier niet om heb gevraagd en dat dit ook (naar mijn denken medisch noodzakelijk is)...
Verkeerd laten informewren door TV programma's die zo nodig moesten schreeuwen dat je geld kon besparen door eigen risico te verhogen. Ik vind het nog steeds een erg slecht advies.
Met het resultaat bent u wel bekent nu.
En ja, bijna alles gaat eerst van het eigen risico af. medicijnen, ziekenhuis, ambulance etc.
A:s u behandelt word kost het geld.
Met het resultaat bent u wel bekent nu.
En ja, bijna alles gaat eerst van het eigen risico af. medicijnen, ziekenhuis, ambulance etc.
A:s u behandelt word kost het geld.