Is dit niet net zoiets als met die toestanden bij de pakketten-bezorging? patiënt is (slechts) consument; apotheker is 'onderaannemer'; eventueel klagen bij de 'hoofd-aannemer'/zorgverzekeraar/premies-ontvanger/zorgverlener-betaler??Lady1234 schreef:...Wat zei de apotheker toe u navraag deed....
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] apotheek rekent 80 euro voor telefoon over medicijngebruik
Re: apotheek rekent 80 euro voor telefoon over medicijngebruik
Laatst gewijzigd door chrisd1 op 06 apr 2018 07:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: apotheek rekent 80 euro voor telefoon over medicijngebruik
Misschien is mijn reactie door U wel als belachelijk beoordeeld maar er is nog steeds geen antwoord op gegeven. Mijn vraag was namelijk : wat was het antwoord van de apotheek toen U deze confronteerde met de rekening voor een telefonisch consult op het initiatief van de apotheker? Of heeft U dat nog niet gevraagd?Berghom schreef:Bedankt voor de vele en soms belachelijk domme reacties. Uiteraard heb ik al een klacht ingediend bij de zorgverzekeraar. Het is namelijk absurd.
Een klacht indienen bij de zorgverzekeraar is leuk maar als ze er wat mee doen zullen ze in eerste instantie toch de apotheek moeten bellen om te vragen wat er aan de hand was. Dat kunt U natuurlijk ook zelf doen toch.
Re: apotheek rekent 80 euro voor telefoon over medicijngebruik
Grappig. Je bent continu wél in staat om een niet-onderbouwd en ongenuanceerd oordeel te hebben over anderen, maar het enige logische en fatsoenlijke doe je niet. Succes in je strijd.Berghom schreef:Bedankt voor de vele en soms belachelijk domme reacties.
Re: apotheek rekent 80 euro voor telefoon over medicijngebruik
Zo imbeciel ben je nog niet als je anderen, zonder daar iets tegenover te hoeven stellen, zomaar € 80,00 uit de portemonnee kan kloppen en het slachtoffer die imbeciel niet eens om tekst en uitlegt vraagt over het 'stelen' van die € 80,00.Berghom schreef: De zorgkosten nemen alleen maar toe als elke imbeciel maar 80 euro in rekening kan brengen voor niets.
Welk een ongepast taalgebruik en ongegeneerde kwalificaties worden er door deze topicstarter afgegeven, bijna te I......... voor woorden.
Re: apotheek rekent 80 euro voor telefoon over medicijngebruik
Ik denk dat ik maar eens ga afhaken op dit forum.
Re: apotheek rekent 80 euro voor telefoon over medicijngebruik
goed weekend!HansieZant schreef:Ik denk dat ik maar eens ga afhaken op dit forum.
Re: apotheek rekent 80 euro voor telefoon over medicijngebruik
vanmiddag eindelijk reactie zorgverzekeraar. Vindt het ook een raar verhaal en heeft bij apotheker geïnformeerd maar die houdt vol een heel uitgebreid onderzoek te hebben gedaan. hahaha. Zou zelfs een rapport hebben geschreven?! lachwekkend aangezien mijn moeder slechts 3 medicijnen op voorschrift van cardioloog slikt ivm hartritmestoornis en nu al 5 jaar onder controle en ook elk jaar controle cardioloog. De enige die over deze medicijnen beslist en beoordeelt is cardioloog en niet de apothekersassistente. De apothekersassistente heeft mijn moeder alleen paar minuten gesproken om te informeren of ze die medicijnen nog gebruikte. De afspraak met zorgverzekeraar is nu om als apothekersassistente weer belt gewoon meteen gesprek te beëindigen/op te hangen en direct een mail naar zorgverzekeraar te sturen en dan staan zij ook sterker om dit soort onzinnota's tegen te gaan. wat een wereld....
Re: apotheek rekent 80 euro voor telefoon over medicijngebruik
Kan uw moeder dat "rapport" niet op vragen bij de apotheek?
Re: apotheek rekent 80 euro voor telefoon over medicijngebruik
Als dit werkelijk waar is, moet die apotheek dat bij meer patiënten “flikken”.
Ik zou dus beginnen met een schriftelijke klacht in te dienen bij de NZA.
Ik zou dus beginnen met een schriftelijke klacht in te dienen bij de NZA.
Re: apotheek rekent 80 euro voor telefoon over medicijngebruik
Combinaties van medicijnen kunnen bij langer gebruik, en dus ouder worden van de patiënt, invloed op elkaar krijgen. Denk aan vrouwen die tijdens die 5 jaar gebruik in de overgang komen oid. De apotheker, bij monde van de apothekersassistente, checkt dat bij langdurig gebruik, en signaleert bijwerkingen etc naar de voorschrijvende artsen wanneer nodig. En dat de assistente belt is niet zo gek, die is er voor opgeleid, en je cardioloog belt ook niet om een afspraak te maken, die heeft daar ook een secretariaat voor.Berghom schreef:vanmiddag eindelijk reactie zorgverzekeraar. Vindt het ook een raar verhaal en heeft bij apotheker geïnformeerd maar die houdt vol een heel uitgebreid onderzoek te hebben gedaan. hahaha. Zou zelfs een rapport hebben geschreven?! lachwekkend aangezien mijn moeder slechts 3 medicijnen op voorschrift van cardioloog slikt ivm hartritmestoornis en nu al 5 jaar onder controle en ook elk jaar controle cardioloog. De enige die over deze medicijnen beslist en beoordeelt is cardioloog en niet de apothekersassistente. De apothekersassistente heeft mijn moeder alleen paar minuten gesproken om te informeren of ze die medicijnen nog gebruikte. De afspraak met zorgverzekeraar is nu om als apothekersassistente weer belt gewoon meteen gesprek te beëindigen/op te hangen en direct een mail naar zorgverzekeraar te sturen en dan staan zij ook sterker om dit soort onzinnota's tegen te gaan. wat een wereld....
Re: apotheek rekent 80 euro voor telefoon over medicijngebruik
Inderdaad....de zorgkosten rijzen de pan uit. Voornamelijk omdat mensen buiten hun huisarts om enkel gebruik maken van waanzinnig dure cardiologen, die werken zelfstandig en schrijven enkel medicijnen voor die onbetaalbaar zijn, maar ze spekken wel de beurs van de cardioloog. Als een verzekeringsmaatschappij dan een onderzoek instelt via de apotheker (overigens is dat de enige die medicijnen kan beoordelen, een cardioloog vertelt enkel wat vertegenwoordigers hem hebben overgebracht).
Een huisarts is prima opgeleid om bij deze klachten een behandeling in te zetten en medicijnen voor te schrijven. Maar dure zorg is toch iets waar je gewoon recht op hebt?
Een huisarts is prima opgeleid om bij deze klachten een behandeling in te zetten en medicijnen voor te schrijven. Maar dure zorg is toch iets waar je gewoon recht op hebt?
Re: apotheek rekent 80 euro voor telefoon over medicijngebruik
Nog niet vaak zoveel onzin gelezen.geengast schreef:Inderdaad....de zorgkosten rijzen de pan uit. Voornamelijk omdat mensen buiten hun huisarts om enkel gebruik maken van waanzinnig dure cardiologen, die werken zelfstandig en schrijven enkel medicijnen voor die onbetaalbaar zijn, maar ze spekken wel de beurs van de cardioloog. Als een verzekeringsmaatschappij dan een onderzoek instelt via de apotheker (overigens is dat de enige die medicijnen kan beoordelen, een cardioloog vertelt enkel wat vertegenwoordigers hem hebben overgebracht).
Een huisarts is prima opgeleid om bij deze klachten een behandeling in te zetten en medicijnen voor te schrijven. Maar dure zorg is toch iets waar je gewoon recht op hebt?
Niemand verplicht u naar een specialist te gaan. Dat doet een patiënt uit vrije wil. Dat daar kosten aan verbonden zijn, lijkt me vrij logisch.
Re: apotheek rekent 80 euro voor telefoon over medicijngebruik
Dit artikel legt een aantal oorzaken van die stijgende zorgkosten wel goed uit, maar alvast een spoileralert, je zit zelf behoorlijk mis..geengast schreef:Inderdaad....de zorgkosten rijzen de pan uit. Voornamelijk omdat mensen buiten hun huisarts om enkel gebruik maken van waanzinnig dure cardiologen, die werken zelfstandig en schrijven enkel medicijnen voor die onbetaalbaar zijn, maar ze spekken wel de beurs van de cardioloog. Als een verzekeringsmaatschappij dan een onderzoek instelt via de apotheker (overigens is dat de enige die medicijnen kan beoordelen, een cardioloog vertelt enkel wat vertegenwoordigers hem hebben overgebracht).
Een huisarts is prima opgeleid om bij deze klachten een behandeling in te zetten en medicijnen voor te schrijven. Maar dure zorg is toch iets waar je gewoon recht op hebt?
Re: apotheek rekent 80 euro voor telefoon over medicijngebruik
De apotheek steekt EUR 80,- in haar zak voor een ongevraagd telefoontje van ongeveer een minuut, terwijl er geen noodzaak was omdat de data waar naar gevraagd werd reeds voorhanden was. Ik vind de verontwaardiging van TS meer dan terecht, eigenlijk.
Het argument dat de moeder van TS niet direct voor de kosten hoeft op te draaien maakt dat niet anders. Deze "zorgkosten" worden immers verconditioneerd in het premiebedrag van een ieder.
Het argument dat de moeder van TS niet direct voor de kosten hoeft op te draaien maakt dat niet anders. Deze "zorgkosten" worden immers verconditioneerd in het premiebedrag van een ieder.
Re: apotheek rekent 80 euro voor telefoon over medicijngebruik
@heerschap
Kijk even naar de datum van het topic. En de Ts heeft nooit antwoord gegeven op de vraag wat de apotheker voor verklaring gaf.
Kijk even naar de datum van het topic. En de Ts heeft nooit antwoord gegeven op de vraag wat de apotheker voor verklaring gaf.