LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Automatische afschrijving zorgpremie 2x in een maand!!
Automatische afschrijving zorgpremie 2x in een maand!!
Hoi hoi, heeft iemand een antwoord op mijn vraag.
Heb in het begin van de maand juni de zorgpremie voor de maand juni betaald,
menzis heeft een machtiging om de premie van mijn rekening af te halen.
En ja soms lukt het heel vaak om rond de 29e zoals menzis op hun site ook zegt dit bedrag nog op mijn rekening te hebben zodat het betaald kan worden.
Maar als er dan nog een ex is die na jaren ineens de kinderalimantatie 16 dagen te laat betaald!!!! dan kom ik natuurlijk in de problemen. En heb dus hierdoor het bedrag niet op de 29e kunnen betalen.
Nu heeft menzis ook op 30 juni alvast de premie van juli er af gehaald!!!
Oke ja het klopt inprincipe dat dit normaal ook gebeurd rond deze tijd, maar door dat ze nu deze maand en juni en juli eraf halen betaal ik wel 2x zorgpremie in 1 maand. Dat is wel even 350 euro!!!.
Horen hun mij niet een acceptgiro kaart te sturen als hun het bedrag in juni niet konden afschrijven? zodat ik kon kiezen om het of in de zelfde maand te betalen of eventueel in termijnen????
Heeft iemand dit al eens mee gemaakt? En zo ja mag menzis dit zomaar doen zonder een bericht vooraf???
Groetjes Blanca
Heb in het begin van de maand juni de zorgpremie voor de maand juni betaald,
menzis heeft een machtiging om de premie van mijn rekening af te halen.
En ja soms lukt het heel vaak om rond de 29e zoals menzis op hun site ook zegt dit bedrag nog op mijn rekening te hebben zodat het betaald kan worden.
Maar als er dan nog een ex is die na jaren ineens de kinderalimantatie 16 dagen te laat betaald!!!! dan kom ik natuurlijk in de problemen. En heb dus hierdoor het bedrag niet op de 29e kunnen betalen.
Nu heeft menzis ook op 30 juni alvast de premie van juli er af gehaald!!!
Oke ja het klopt inprincipe dat dit normaal ook gebeurd rond deze tijd, maar door dat ze nu deze maand en juni en juli eraf halen betaal ik wel 2x zorgpremie in 1 maand. Dat is wel even 350 euro!!!.
Horen hun mij niet een acceptgiro kaart te sturen als hun het bedrag in juni niet konden afschrijven? zodat ik kon kiezen om het of in de zelfde maand te betalen of eventueel in termijnen????
Heeft iemand dit al eens mee gemaakt? En zo ja mag menzis dit zomaar doen zonder een bericht vooraf???
Groetjes Blanca
Re: Automatische afschrijving zorgpremie 2x in een maand!!
Geen idee of het kan of mag maar zou wel de incasso intrekken zodat
je gewoon kan betalen per acceptgiro dan heb je dat gezeur niet meer.
je gewoon kan betalen per acceptgiro dan heb je dat gezeur niet meer.
De premie voor de maand juli moet op 1 juli geincasseerd worden. Juni was nog niet betaald dus loopt u iets achter en dat is nu rechtgezet, begrijp ik.
Ja heb al een wijzigingsformulier klaar liggen, een kopie van gemaakt en die gaat morgen de deur uit.
Oke juni was laat, maar wegens omstandigheden.
Maar vind twee maal zonder tegenbericht van hun dat er nog niet betaald is voor de maand juni niet kunnen!!! Ze hadden me hier minstens van te voren op de hoogte mogen stellen.
Maar vind twee maal zonder tegenbericht van hun dat er nog niet betaald is voor de maand juni niet kunnen!!! Ze hadden me hier minstens van te voren op de hoogte mogen stellen.
Formeel gezien hebben ze gelijk maar dien een verzoek in bij ze of de incasso datum iets later kan i.v.m. privé omstandigheden.
Dat heb ik al geprobeerd, maar dat doen ze niet!!
Maar heb een machtiging gegeven om het bedrag per maand te betalen, dus 1x per maand. mogen hun dan zomaar in een maand 2x afschrijven?
En hadden ze me niet eerst moeten berichten? ondanks een machtiging?
Maar heb een machtiging gegeven om het bedrag per maand te betalen, dus 1x per maand. mogen hun dan zomaar in een maand 2x afschrijven?
En hadden ze me niet eerst moeten berichten? ondanks een machtiging?
U dient er gewoon voor te zorgen dat de premie op tijd wordt betaald. Zorgverzekeraar heeft niets te maken met persoonlijke omstandigheden.Dan kunnen ze wel aan de gang blijven.
Ze gaan echt niet bijhouden of er mischien even gewacht moet worden met de incasso, afspraak is afspraak.
Uw privéproblemen kunt u niet projecteren op de verzekeraar, die dient U met Uw ex te regelen.
Ze gaan echt niet bijhouden of er mischien even gewacht moet worden met de incasso, afspraak is afspraak.
Uw privéproblemen kunt u niet projecteren op de verzekeraar, die dient U met Uw ex te regelen.
De premie behoort op de 1e van de maand in het vooruit te zijn betaald.Blanca schreef:Dat heb ik al geprobeerd, maar dat doen ze niet!!
Ja, de achterstand moest weggewerkt worden. Als men dit een paar keer blijft opschuiven, loopt iemand zo een paar maanden achter. Hoe zou je anders de achterstand willen wegwerken?Blanca schreef: Maar heb een machtiging gegeven om het bedrag per maand te betalen, dus 1x per maand. mogen hun dan zomaar in een maand 2x afschrijven?
Nope, ze mogen op een later tijdstip alsnog een poging wagen tot automatische incasso. Vandaar dat er geen acceptgiro volgt. Lukt het na een paar pogingen nog niet, volgt er wel een acceptgiro met bijkomende kosten.Blanca schreef: En hadden ze me niet eerst moeten berichten? ondanks een machtiging?
is opgelost
Laatst gewijzigd door Blanca op 01 jul 2011 01:32, 1 keer totaal gewijzigd.
[/quote]
Ja, de achterstand moest weggewerkt worden. Als men dit een paar keer blijft opschuiven, loopt iemand zo een paar maanden achter. Hoe zou je anders de achterstand willen wegwerken?
tuurlijk moet de achterstand weggewerkt worden, maar zou het prettiger gevonden hebben als ze me dit van te voren hadden medegedeeld, zou wel zo netjes zijn geweest aangezien dit de 1e keer is dat mij dit is overkomen. zou het in termijnen extra kunnen aflossen.
Ja, de achterstand moest weggewerkt worden. Als men dit een paar keer blijft opschuiven, loopt iemand zo een paar maanden achter. Hoe zou je anders de achterstand willen wegwerken?
tuurlijk moet de achterstand weggewerkt worden, maar zou het prettiger gevonden hebben als ze me dit van te voren hadden medegedeeld, zou wel zo netjes zijn geweest aangezien dit de 1e keer is dat mij dit is overkomen. zou het in termijnen extra kunnen aflossen.
Tja het zou zeker prettiger zijn geweest als ze het even hadden laten weten.. maarja dat hoeven ze niet dus doen ze het niet..
Toch kun je met het aflossen van de maandpremie steeds verder van de regen in de drup raken. Stel het gebeurt nog een keer als de vorige nog niet is afbetaald. enz.enz.. zo stapelen de schulden hard op.
Bovendien gaat het maar om een dag of twee. Als je de premie van juli niet kunt betalen op 29 of 30 juni, dan kun je het op 1 of 2 juli ook eigenlijk niet betalen.
Toch kun je met het aflossen van de maandpremie steeds verder van de regen in de drup raken. Stel het gebeurt nog een keer als de vorige nog niet is afbetaald. enz.enz.. zo stapelen de schulden hard op.
Bovendien gaat het maar om een dag of twee. Als je de premie van juli niet kunt betalen op 29 of 30 juni, dan kun je het op 1 of 2 juli ook eigenlijk niet betalen.
Nou juist wel want ik krijg de 3e mijn kinderbijslag, en de 2e is mijn jongste dochter jarig, en doordat hun het geld nu al eraf gehaald hebben en ik dus deze maand twee x de premie heb moeten betalen heb ik geen extra's meer tot de derde. Dus ja had voor mij wel degelijk uitgemaakt als het na de 3e had gekunt snap je?Emmy75 schreef: Bovendien gaat het maar om een dag of twee. Als je de premie van juli niet kunt betalen op 29 of 30 juni, dan kun je het op 1 of 2 juli ook eigenlijk niet betalen.
Tja, da's een erg toevallige ongelukkige omstandigheid.. kinderbijslag krijg je overigens eens per kwartaal... dus als het een andere maand was geweest, was het probleem groter..
nvt
Laatst gewijzigd door harikiri op 01 jul 2011 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.
opgelost
Laatst gewijzigd door Blanca op 01 jul 2011 01:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja dat klopt wel maar het is gewoon niet echt leuk zo net voor je verjaardag van mijn jongste toch? Heb dit nog nooit eerder meegemaakt en hoop dit ook echt niet meer mee te maken. Maar als je ook van anderen afhankelijk bent om je maandelijks geld binnen te krijgen en dat vervalt ineens voor de 1e. Dan sta je toch even met je handen in de haren. En vooral omdat dit me nog nooit eerder overkomens is.Emmy75 schreef:Tja, da's een erg toevallige ongelukkige omstandigheid.. kinderbijslag krijg je overigens eens per kwartaal... dus als het een andere maand was geweest, was het probleem groter..
Het is nog minder de fout van de zorgverzekeraar. Dat er geen reserves zijn voor zoiets is ook niet de fout van de zorgverzekeraar.Blanca schreef: Dat ik op dat moment 300 euro te kort komt wat voor de 1e van de maand aan
Heel vervelend de situatie.. Mede hierdoor ben je extra boos op de zorgverzekeraar.. toch is dit niet helemaal terecht.Blanca schreef: Ja dat klopt wel maar het is gewoon niet echt leuk zo net voor je verjaardag van mijn jongste toch?
Nee ik zeg ook niet dat het fout is? Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ze 2x in een maand de premie er af hebben gehaald, en dan sta je toch even raar te kijken. Vandaar dat ik ook de vraag stelde of dit zo mocht en of iemand dit al eens eerder mee gemaakt had. Want je staat wel even raar te kijken op dat moment als je al minder financien hebt als normaal en dan ook nog een keer de premie eraf gehaald wordt. Maar nu heb ik daar antwoorden op. Maar vind het wel jammer dat mensen zo snel oordelen. Het zijn de omstandigheden die dit zo veroorzaakt hebben Menzis heeft geen schuld dat is degene die te laat was met het betalen en daar ben is mijn dochter nu wel de dupe van geworden.Emmy75 schreef:Blanca schreef: Het is nog minder de fout van de zorgverzekeraar. Dat er geen reserves zijn voor zoiets is ook niet de fout van de zorgverzekeraar.
Laatst gewijzigd door Blanca op 01 jul 2011 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.