Nou ben ik in december even in het ziekenhuis te kijken waar ik een lek had in mn ader..een spatader,een uur gewacht in antonius ziekenhuis,naja krreg wat kousen thuisgestuurd zeiden ze en was met zo n 5 minuten weer klaar.
Kreeg steunkousen thuis maar totaal verkeerde kwam ik achter na de operatie in januari 2012..komt daar een rekening van 120 euro voor 2 paar kousjes die alleen om de enkels konden,inplaats van tot de lies..om je rot te lachen.
Afijn na een maand eindelijk opgelost met avero.
Maar nu komt het:ik had vorig jaar mijn eigen vrijwillig eigen risico op 500 staan,anders is het niet te betalen want je krijgt toch niets vergoed.
En eind december laten veranderen op nul komma nul.
Dus word half januari geopereerd en krij 2 maanden later plots een rekening uit 2011 van 357 euro die van de 500 eigen vrijwillig risico was afgetrokken.
Dus niet van de 220 dit jaar,dus ik betaal nu 20 meer in de maand en mn eigen risico voor dit jaar staat nog steeds op 220 en ik moet die 357 betalen.
Dit is toch belachelijk als je in 2012 geopereerd bent kun je dit niet aftrekken van het eigen risico afhalen van 2011??
Ik betaal ook niet en kijk of ik met de familie bij een andere zorgverzekeraar kan,word er zo moe van,je moet overal maar achteraan.
Je krijgt al niets vergoed tegenwoordig.
Mogen ze dit wel doen,want volgens hun kregen hun een brief van het antonius met de brief behandelperiode december 2011 tot rond 20 januari.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] avero achmea eigen risico
Re: avero achmea eigen risico
Ik heb eerder ergens gelezen dat de datum waarop de diagnose gesteld is, bepalend kan zijn of het ten laste van je eigen risico gaat of niet.
Kan me er ook wel iets bij voorstellen, anders laat je een behandeling van december pas in januari uitvoeren en haal je snel je eigen risico van je verzekering.
Kan me er ook wel iets bij voorstellen, anders laat je een behandeling van december pas in januari uitvoeren en haal je snel je eigen risico van je verzekering.
-
De rekening van een ziekenhuis heeft als startdatum de datum van het eerste consult. Dus als de operatie in januari en het consult eerste hulp in december rchtstreeks met elkaar in verband stonden, dan wordt de hele rekening toegerekend naar het jaar 2011. Dit staat in de polisvoorwaarden. Zoek op "dbc" en " begindatum" .
Een tekst van een ziekenhuiswebsite: Bij de bepaling van de prijs van de DBC en uw verzekeringsrecht wordt uitgegaan van de begindatum van de DBC. De DBC gaat in op het moment dat u voor de eerste maal in het ziekenhuis behandeld wordt. Dit kan een eerste consult zijn, maar ook bijvoorbeeld een bloedonderzoek. Het is belangrijk met deze begindatum rekening te houden wanneer u bijvoorbeeld uw aanvullend verzekeringspakket wijzigt met het oog op een bepaalde behandeling.
Een tekst van een ziekenhuiswebsite: Bij de bepaling van de prijs van de DBC en uw verzekeringsrecht wordt uitgegaan van de begindatum van de DBC. De DBC gaat in op het moment dat u voor de eerste maal in het ziekenhuis behandeld wordt. Dit kan een eerste consult zijn, maar ook bijvoorbeeld een bloedonderzoek. Het is belangrijk met deze begindatum rekening te houden wanneer u bijvoorbeeld uw aanvullend verzekeringspakket wijzigt met het oog op een bepaalde behandeling.
-
ja mathilde heeft gelijk,dcb gaat in op het moment van behandelen en eindigt wanneer de behandeling gestopt is,als het kortlopend is...
dan stuurt het ziekenhuis pas de rekening naar de verzekeraar.
loop je langer in een ziekenhuis,zoals bv ik voor chronische aandoeningen dan wordt er tussentijds wel een rekening gestuurd,anders is het zhuis zo failliet...
maar avero is dus niet fout,niemand is fout,het is wettelijk ....helaas.
en die kousen ,dat had je moeten zeggen,dat je ze niet goed vond! klant is koning hoor..ja die kousen zijn erg duur...
dan stuurt het ziekenhuis pas de rekening naar de verzekeraar.
loop je langer in een ziekenhuis,zoals bv ik voor chronische aandoeningen dan wordt er tussentijds wel een rekening gestuurd,anders is het zhuis zo failliet...
maar avero is dus niet fout,niemand is fout,het is wettelijk ....helaas.
en die kousen ,dat had je moeten zeggen,dat je ze niet goed vond! klant is koning hoor..ja die kousen zijn erg duur...
-
ja daar kom je na de operatie achter...toen ze om moesten.Het antonius had dit aangemeten.
Naja ik ga toch op zoek naar een andere zorgverzekering,je krijgt gewoon helemaal niets vergoed bij hun.
Sinds ik die verzekering heb,heb ik altijd alles zelf moeten betalen.
medicijnen enz enz
plus de 130 per maand.
Dat is wat,dus eigenlijk kom je op een gemiddelde van zo n 250 per maand + die van mijn vrouw erbij.
500 eurie en als je dan ook voor de kids nog moet.ppfft
je word helemaal kaalgeplukt in dit land.
75 uur per week werken en 30 euro overhouden voor boodschappen.
wat een land
Naja ik ga toch op zoek naar een andere zorgverzekering,je krijgt gewoon helemaal niets vergoed bij hun.
Sinds ik die verzekering heb,heb ik altijd alles zelf moeten betalen.
medicijnen enz enz
plus de 130 per maand.
Dat is wat,dus eigenlijk kom je op een gemiddelde van zo n 250 per maand + die van mijn vrouw erbij.
500 eurie en als je dan ook voor de kids nog moet.ppfft
je word helemaal kaalgeplukt in dit land.
75 uur per week werken en 30 euro overhouden voor boodschappen.
wat een land
-
@ts
maar je weet toch dat je zo'n hoog eigen risico hebt,dat heb je zelf gedaan?
en ja er kan ineens wat om de hoek komen kijken.
het is niet rot bedoeld hoor,maar zo werkt het helaas.
u zal idd u eigen risico moeten betalen maar dat is bij elke verzekering.
ook al zitten er steunkousen in het pakket dan nog,moet u eerst u eigen risico opmaken om het zo maar even te zeggen.
en medicatie ook dat geld tot het eigen risico en ja er zijn ook medicijnen die niet meer vergoed worden,maar dat ligt niet!! echt niet aan de verzekering maar dat is wettelijk....bv sommige hart,reuma,anti-depri en maag medicatie...
ook al neemt u dus een andere verzekering dan komt u nog met een eigen risico...
220 pp is het nu in 2012...
het lig ook aan welke aanvullende u heeft,.
ik heb een uigebreide bij het cz en heb dan weer wat meer vergoedingen dan het pakket wat onder me zit...
dus goed kijken...
maar je weet toch dat je zo'n hoog eigen risico hebt,dat heb je zelf gedaan?
en ja er kan ineens wat om de hoek komen kijken.
het is niet rot bedoeld hoor,maar zo werkt het helaas.
u zal idd u eigen risico moeten betalen maar dat is bij elke verzekering.
ook al zitten er steunkousen in het pakket dan nog,moet u eerst u eigen risico opmaken om het zo maar even te zeggen.
en medicatie ook dat geld tot het eigen risico en ja er zijn ook medicijnen die niet meer vergoed worden,maar dat ligt niet!! echt niet aan de verzekering maar dat is wettelijk....bv sommige hart,reuma,anti-depri en maag medicatie...
ook al neemt u dus een andere verzekering dan komt u nog met een eigen risico...
220 pp is het nu in 2012...
het lig ook aan welke aanvullende u heeft,.
ik heb een uigebreide bij het cz en heb dan weer wat meer vergoedingen dan het pakket wat onder me zit...
dus goed kijken...