LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] avero achmea weigert afsluiting na schone lei

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Myrna1969

avero achmea weigert afsluiting na schone lei

Ongelezen bericht door Myrna1969 »

Bij start van mijn wsnp was ik verzekert bij avero Achmea sinds aug 2014 is lijn schone lei uitgesproken. Ik direct overgestapt naar DSW. Veel goedkoper en voor mij beter. Ivm schuld mort er een uit schrijf bewijs overlegd worden. Avero Achmea weigert deze te overleggen ook nadat ik de uitspraak van schone lei heb toegezonden. Wat nu? Op deze manier zit ik nog een jaar aan een hele dure verzekering vast.

puma73

Re: avero achmea weigert afsluiting na schone lei

Ongelezen bericht door puma73 »

Myrna1969 schreef:Bij start van mijn wsnp was ik verzekert bij avero Achmea sinds aug 2014 is lijn schone lei uitgesproken. Ik direct overgestapt naar DSW. Veel goedkoper en voor mij beter. Ivm schuld mort er een uit schrijf bewijs overlegd worden. Avero Achmea weigert deze te overleggen ook nadat ik de uitspraak van schone lei heb toegezonden. Wat nu? Op deze manier zit ik nog een jaar aan een hele dure verzekering vast.
Wanneer wilde u de overstap naar DSW maken??

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Myrna1969 schreef:Bij start van mijn wsnp was ik verzekert bij avero Achmea sinds aug 2014 is lijn schone lei uitgesproken. Ik direct overgestapt naar DSW. Veel goedkoper en voor mij beter. Ivm schuld mort er een uit schrijf bewijs overlegd worden. Avero Achmea weigert deze te overleggen ook nadat ik de uitspraak van schone lei heb toegezonden. Wat nu? Op deze manier zit ik nog een jaar aan een hele dure verzekering vast.
Al kreeg je het nu, dan is het al te laat en zal je je tijd moeten "uitzitten" bij Achmea. Wel een rot streek van ze. Ben je wel op tijd begonnen om in Augustus 2014 bij Achmea uitgeschreven te worden en je de lijst schone lei ging vragen? En wat nu met DSW?

Myrna1969

In augustus ontving ik de schone lei in september ingeschreven bij dsw en via dsw ontving ik uiteindelijk bericht dat er nog een schuld was bij Achmea waardoor overstap niet mogelijk was en dat er daardoor een uit schrijf bewijs nodig is. Sindsdien met Achmea aan het mailen geslagen. Zij weigeren ivm slotuitdeling. Dat heeft echter niets te maken met schone lei. Welk bedrag men ook gaat ontvangen door schone lei is er wettelijk gezien geen schuld meer en zou ik dus mogen overstappen.

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Myrna1969 schreef:Welk bedrag men ook gaat ontvangen door schone lei is er wettelijk gezien geen schuld meer en zou ik dus mogen overstappen.
Vooropgesteld, er is een slotuitdeling, u hebt een schone lei, dus moeten ze u de gewenste formulieren toezenden.

Anderzijds, bedrijven zijn natuurlijk niet blij met klanten die hun schulden niet betalen, dus kan ik me ook voorstellen dat ze aan u niet de topservice verlenen die u graag zou willen.

U kunt natuurlijk dit juridisch aanvechten, maar u kunt het ook zo zien: U hebt schuld gemaakt, u hebt een schone lei, u kunt hetgeen wat van de oude schulden niet is voldaan ook zien als ereschuld. Wat is er op tegen om ereschulden te betalen?

puma73

Myrna1969 schreef:In augustus ontving ik de schone lei in september ingeschreven bij dsw en via dsw ontving ik uiteindelijk bericht dat er nog een schuld was bij Achmea waardoor overstap niet mogelijk was en dat er daardoor een uit schrijf bewijs nodig is. Sindsdien met Achmea aan het mailen geslagen. Zij weigeren ivm slotuitdeling. Dat heeft echter niets te maken met schone lei. Welk bedrag men ook gaat ontvangen door schone lei is er wettelijk gezien geen schuld meer en zou ik dus mogen overstappen.
Ik zou contact zoeken met uw bewindvoerder en die contact laten opnemen met Achmea. Over het algemeen kunnen die wat meer bereiken bij weigerachtige klantenservice van een voormalige schuldeiser.

puma73

Josephien12 schreef:
Myrna1969 schreef:Welk bedrag men ook gaat ontvangen door schone lei is er wettelijk gezien geen schuld meer en zou ik dus mogen overstappen.
Vooropgesteld, er is een slotuitdeling, u hebt een schone lei, dus moeten ze u de gewenste formulieren toezenden.

Anderzijds, bedrijven zijn natuurlijk niet blij met klanten die hun schulden niet betalen, dus kan ik me ook voorstellen dat ze aan u niet de topservice verlenen die u graag zou willen.

U kunt natuurlijk dit juridisch aanvechten, maar u kunt het ook zo zien: U hebt schuld gemaakt, u hebt een schone lei, u kunt hetgeen wat van de oude schulden niet is voldaan ook zien als ereschuld. Wat is er op tegen om ereschulden te betalen?
Gezwam in de ruimte, je krijgt niet voor niks een schone lei. Je blijft nog 5 jaar geregistreerd staan bij het BKR en kunt dus de eerste 5 jaar geen financiële verplichtingen aangaan zoal een lening of hypotheek, maar voor de rest mag het niks uitmaken. Het heet niet voor niks schone lei.

tenormin

puma73 schreef:
Josephien12 schreef:

Gezwam in de ruimte, je krijgt niet voor niks een schone lei. Je blijft nog 5 jaar geregistreerd staan bij het BKR en kunt dus de eerste 5 jaar geen financiële verplichtingen aangaan zoal een lening of hypotheek, maar voor de rest mag het niks uitmaken. Het heet niet voor niks schone lei.
Wat een vreemde veronderstelling: ereschuld nog wel. Eens met puma73.

Myrna1969

Avero Achmea heeft vandaag (8-1) gebeld en medegedeeld dat de uitschrijving alsnog per 1-1-2015 goedgekeurd is. Nu wachten op de schriftelijke bevestiging

Vooropgesteld... Ereschuld is onzin daar heb ik de afgelopen tijd tijdens wsnp al voor geboet omdat overstap niet mogelijk was en ik dus vast zat aan een hele dure verzekering. Daarnaast niet oordelen voordat situatie van iemand bekend is. Iedereen kan in deze situatie terecht komen.

Iedereen bedankt voor de reakties.

tenormin

Myrna1969 schreef:Avero Achmea heeft vandaag (8-1) gebeld en medegedeeld dat de uitschrijving alsnog per 1-1-2015 goedgekeurd is. Nu wachten op de schriftelijke bevestiging

Vooropgesteld... Ereschuld is onzin daar heb ik de afgelopen tijd tijdens wsnp al voor geboet omdat overstap niet mogelijk was en ik dus vast zat aan een hele dure verzekering. Daarnaast niet oordelen voordat situatie van iemand bekend is. Iedereen kan in deze situatie terecht komen.

Iedereen bedankt voor de reacties.
Ja, zag dat op ander forum Achmea positief had gereageerd; je moet nu alleen nog wel de officiële brief van hen ontvangen. Dan zit je pas echt bij DSW. Succes.

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Myrna1969 schreef:Ereschuld is onzin daar heb ik de afgelopen tijd tijdens wsnp al voor geboet omdat overstap niet mogelijk was en ik dus vast zat aan een hele dure verzekering. Daarnaast niet oordelen voordat situatie van iemand bekend is. Iedereen kan in deze situatie terecht komen.
Jij maakt schulden, jij komt er via de wsnp grotendeels vanaf en dan vind je ook nog dat je beboet bent?
Gekker moet het niet worden in Nederland.

Een niet meer in rechte opeisbare vordering die je wel gemaakt en veroorzaakt hebt, de natuurlijke schuld heb ik in dit verband ereschuld genoemt.

tenormin

Denk je toch niet dat iemand die in schulden terecht komt en er na jaren weer uitkomt zijn/haar hele leve lang voor "vervolgt" moet worden. De TS is 4 maanden schoon van alle schulden; gun iemand een nieuwe start. Achmea lijkt het te gaan doen; wie ben jij dan om verder een oordeel uit te spreken. Er zijn (een heleboel) mensen die niet door eigen toedoen in de problemen komen, dus prijs jezelf gelukkig dat je daar van gevrijwaard blijft.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 jan 2015 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vijandige opmerking verwijderd

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Ik heb op zich niets toe te voegen aan de bovenstaande discussie, en ben blij dat het alsnog is gelukt met Achmea, maar ik wil graag wel even iets corrigeren.
Voor de goede orde, er is na verlening van de schone lei nog steeds een schuld, alleen deze is omgezet in een zogenaamde natuurlijke verbintenis, dat wil zeggen dat de schuldenaar ervoor kan kiezen deze te betalen, maar daartoe zeker niet verplicht meer is.

Zie artikel 358 van de Faillissementswet:
Door de beëindiging van de toepassing van de schuldsaneringsregeling (...) is een vordering ten aanzien waarvan de schuldsaneringsregeling werkt, voorzover deze onvoldaan is gebleven, niet langer afdwingbaar (...)

Gesloten