LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] basispremie terug gekregen over heel 2007???

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
mydognoa

basispremie terug gekregen over heel 2007???

Ongelezen bericht door mydognoa »

Hoi,

Wat ik nu weer meemaak niet te geloven.

In november hebben mijn man, zoon en ik besloten elders onze zorgverzekering aan te gaan ipv het Zilveren Kruis waar we bij zaten.

We hebben netjes alles opgezegd en kregen in dec daar bericht van. Ik zag toen dat ze bij mijn gegevens een fout hadden gemaakt en ipv van de basisverzekering per 1-1-2008 hebben ze 1-1-2007 als opzegging ingevuld. Bij mijn man en zoon klopte alles wel. Ik had netjes gebeld om deze fout te melden en ze zeiden dat het idd vreemd was en dat het veranderd zou worden. En idd een week later kreeg ik een nieuw bewijs van uitschrijving et de juiste datum . Echter een paar dagen daarna kregen mijn man en ik een brief van het zilveren kruis dat wij de basisverzekering teveel betaald hadden omdat we per 1-1-2007 uitgeschreven waren. Ik dacht van whoooooooooooo dat gaat niet goed want wij hebben gewoon netjes een jaar per persoon betaald en gebruik gemaakt van de verzekering. Wat schetst mijn verbazing vandaag . Hebben ze de volledige basisverzekering van mijn man over het jaar 2007 terug gestort op onze rekening . Leuk extraatje zou je denken maar het betekend wel dat wij wettelijk gezien 2007 onverzekerd rond hebben gelopen??????? Ik ga morgen maar weer eens bellen en vragen wat ik hier nu mee moet. Het zou me overgens niet verbazen als morgen mijn basispremie van 2007 ook op de rekening staat.

Iemand enig idee hoe dit aan te pakken zonder dat ze het blijven terug storten???

Mathilde D.

Re: basispremie terug gekregen over heel 2007???

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik hoop dat de verantwoordelijke toezichthouders meelezen. Dan zien ze eens wat het een rotzooi is in Basis-verzekeringen-land.
Dit is toch niet te geloven!.

axasjaak

Re: basispremie terug gekregen over heel 2007???

Ongelezen bericht door axasjaak »

Hallo ,
In elk geval heeft u over 2007 keurig de verzekeringspremie betaald en er ligt uiteraard ook een verzekeringspolis over 2007.
Geen mens kan dus beweren dat uw man onverzekerd is geweest over 2007.
Dat Zilveren Kruis als gevolg van een interne fout aan u het hele jaar premie retourneert , heeft niets te maken of u al of niet verzekerd was.
U heeft aan uw deel van de overeenkomst voldaan.
Mijn advies is om rustig af te wachten totdat Zilveren Kruis u met excuses en vergoeding voor het ongemak u nederig verzoekt het geretourneerde geld weer terug te betalen.

Gesloten