LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] blijf 'zeuren' om vergoeding, lees de kleine lettertjes

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
andiki

blijf 'zeuren' om vergoeding, lees de kleine lettertjes

Ongelezen bericht door andiki »

Wij zijn als gezin al eeuwen verzekerd bij Avero Achmea via Turien en Co.
In 2011 stond in de kleine lettertjes van de aanvullende verzekering dat kinderen die nieuwe brillenglazen nodig hebben de glazen altijd vergoed krijgen als je een verklaring van de arts hebt. De arts wist niet wat ze hoorde, maar schreef er blijmoedig één uit. Na een afwijzing en meerdere telefoontjes van mijn kant 'nee mevrouw één bril per drie kalenderjaren..' en 'oh ja, nu zie ik het ook staan' kregen we de dure glazen uiteindelijk vergoed.
In 2012 maakten ze het nog bonter, want toen stond er alleen in het vergoedingen-overzicht van mijn opticien dat je bij een verschil per glas van één of meer dioptrisch punt tussen het oude en het nieuwe glas, je nieuw glas krijg vergoed. Als je tenminste een verklaring van de opticien hebt, de opticien wist niet wat hij hoorde en schreef er blijmoedig één uit. Thuis in mijn eigen vergoedingen overzicht kon ik er niets over terugvinden. Na een afwijzing en een hele reeks telefoontjes 'nee mevrouw één bril per drie kalenderjaren..' en 'oh ja, in de kleine lettertjes zie ik het ook staan' en 'dus u had alle papieren al bijgevoegd' kregen we het ene nieuwe glas uiteindelijk vergoed.
Dus: zeker als je aanvullend verzekerd bent loont het de moeite om de kleine lettertjes eens even terug te lezen en je niet neer te leggen bij de afwijzing die je in eerste instantie krijgt. Dit jaar gaan we toch maar voor de kale basisverzekering en een spaarpotje voor de ziektekosten dat maandelijks wordt verhoogd met de besparing op de premie. Eens zien hoe we er aan het einde van het jaar voor staan.

Mathilde D.

Re: blijf 'zeuren' om vergoeding, lees de kleine lettertjes

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Een algemene tip is ook om niet het vergoedingenoverzicht en/of de website van de zorgverzkeraar te vertrouwen. Je moet als verzekerde zelf de polisvoorwaarden kennen en toepassen.

Gesloten