Door allerlei fouten van Unive is het me pas gelukt om per 1-4-07 bij hun te verzekeren.
Nu willen ze wel de premie van januari t/m Maart afboeken ondanks dat ik niks aan hun heb gehad en dus niet eens bij unive verzekerd ben geweest. Bovenop de normale premie willen ze mij ook nog een boete van 30% opleggen.
Ik zal de volgens mij onterechte afboekingen storneren en de terechte premie per bank overmaken maar wat moet ik doen om van de onterechte premievordering af te komen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] boete ondanks fout verzekeraar
-
-
Re: boete ondanks fout verzekeraar
De basisverzekering moet altijd betaald worden, zelfs als je geen polis hebt gehad. Als er iets gebeurd was, had je namelijk toch een beroep op de verzekering kunnen doen. Die 30% toeslag is een boete-heffing om het niet-verzekeren te bestraffen.juliomariner Geplaatst op: 27 Apr 2007 15:58 Onderwerp: boete ondanks fout verzekeraar
Door allerlei fouten van Unive is het me pas gelukt om per 1-4-07 bij hun te verzekeren. Nu willen ze wel de premie van januari t/m Maart afboeken ondanks dat ik niks aan hun heb gehad en dus niet eens bij unive verzekerd ben geweest. Bovenop de normale premie willen ze mij ook nog een boete van 30% opleggen. .....
Ik raad u aan om de premie voor de BASISverzekering (niet de AV) te betalen, ook over de maanden "dat u er in feite niets aan heeft gehad". ( Verder dient u aan te tonen dat u niets te verwijten viel, waardoor de 30% toeslag niet in redelijkheid gevraagd kan worden). Als u volhardt in het niet betalen over de voorbije maanden, zult u zeker die 30% toeslag moeten betalen, want dat is de boete bij het niet tijdig verzekerd zijn.
-
Eigenlijk is het dus gewoon een verkapte belasting.De basisverzekering moet altijd betaald worden, zelfs als je geen polis hebt gehad.
Je bent ook niet vrij om te zeggen:
"Nee, ik wil geen verzekering. Als mij iets overkomt betaal ik zelf of laat me anders dood gaan."
-
Is het niet zo dat als je kan aantonen dat je aanvraag op tijd was en je gewoon de premie over de "gemiste maanden" betaalt, je geen boete krijgt?