LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] collectieve verzekering Rotterdam

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
inge11

collectieve verzekering Rotterdam

Ongelezen bericht door inge11 »

Dat de collectieve ziektekostenverzekering van de Gemeente Rotterdam ook een hele dure consequentie kan hebben, heb ik zojuist ondervonden.
ik heb het afgelopen jaar een 4 sterren Plus Polis van het Zilveren kruis Achmea gehad om het medicijn Concerta voor mijn zoon van 13 jaar vergoed te krijgen.
De nieuwe collectieve verzekering staat maar toe dat een 3 sterren Plus Polis gebruikt wordt en die vergoed het medicijn niet.
daardoor ben ik komend jaar zo'n 700 euro (12x 58 euro recepten) of als ik mij individueel verzeker 485 euro (12x 28 meer premie + 150 euro eigen risico) duurder uit.
Dit kan toch nooit de bedoeling van van het ondersteunen van minima middels een collectieve verzekering????

Het beleid van dit kabinet doet minima geen recht, dat blijkt hier maar weer eens uit.
De invoering van de 150 euro eigen risico wordt afgekocht door de gemeente Rotterdam middels dit verzekeringspakket, maar ik ben genoodzaakt om dit pakket aan mijn neus voorbij te laten gaan want ik kan moeilijk mijn zoon zijn medicijnen ontzeggen omdat de gemeente Rotterdam niet aan zorg op maat wenst te doen.

Walter van V

Re: collectieve verzekering Rotterdam

Ongelezen bericht door Walter van V »

Het beleid van dit kabinet doet minima geen recht, dat blijkt hier maar weer eens uit.
dit is beleid van de gemeente, wat zij zelf mogen bepalen. Misschien een reden toch eens met de gemeente te gaan praten hierover, en dan met name met een politieke partij die druk kan zetten in de raad. Want dit is natuurlijk niet de bedoeling van collectieve pakketten...Ik denk dat dat met name door de gemeente niet goed begrepen wordt. En misschien is er een individuele aanvulling mogelijk. bedenk wel wat de consequenties zijn als u zich zelfstandig verzekerd, vaak zijn er bij sociale diensten weer allerlei regeltjes dat zij geen aanvullingen uit bijzondere bijstand meer geven...

Gesloten