Ik heb een giga probleem, ik weet niet wat ik moet doen..
Ik heb al jaren een collitiviteits verzekering via mijn uitkeringsinstantie door de vgz...
Ik heb een contract bij mijn uitkeringsinstantie getekend zo'n 4 jaar geleden, gaf hun toestemming om geld in te houden want dat was immers goedkoper...
vorige week stuurde mijn zorgverzekeraar een brief met daarin dat de premie al jaren niet is betaald is door mijn uitkeringsinstantie... en dat ze er nu pas na jeren achterkomen...
Maar nu komt het rare eraan, ik ben verzekerd geweest al die jaren lang, heb zelfs van alles vergoed gekregen en zorg is mij nog nooit geweigerd geweest...heb nooit in de gaten gehad dat er geen premie is betaald.
Ook nu blijkt na wat telefoontjes dat mijn uitkeringinstantie vergeten is de premie te betalen en weten van niks en leggen het probleem bij mij neer...
Nu wilt Vgz hun geld hebben wat ik kan voorstellen maar ik heb niet zo'n groot bedrag ter beschikking......
En immers vind ik dat ik niet verantwoordelijk ben van zo'n grote fout..
Kan ik mijn uitkeringsinstantie aansprakelijk stellen??
Wat is raadzaam om te doen in deze situatie??
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Collitiviteitsverzekering bij VGZ bij uitkeringsinstantie...
Re: Collitiviteitsverzekering bij VGZ bij uitkeringsinstantie...
Ik lees dit verhaal en mijn haren gaan ter plekke reizen,
ik ben zelf collectief verzekerd bij vgz, wat een drama is het daar.
Vorig jaar heb ik precies hetzelfde meegemaakt in juli kreeg ik een herinnering dat ik in januari niet had betaald, dus ik ging even kijken op mijn rekening die ik overigens bijna nooit bekijk omdat dit gaat over mijn eigen rekening, en ik werk zo weinig dat ik eerlijkheidshalve nooit zo goed bij houd wat er gebeurt op deze rekening.
Maar wat blijkt ik had gewoon 6 maanden niet betaald, geen probleem want er stond genoeg op dus na telefonisch contact en excuses van hun kant heb ik het hele bedrag overgemaakt. Tot sept is dit goed gegaan en toen begon de ellende weer er werd gewoon weer niets afgeschreven.
Nu ben ik zelf al van okt iedere maand aan het bellen om de automatische incasso in orde te laten maken, maar nog steeds gaat dit niet goed het is inmiddels maart vorige week weer gebeld en nog steeds niets afgeschreven. En nu weet ik het niet meer ik laat mijn geld maar staan ze zullen er toch wel een keer achter te komen.
Maar de administratie is 1 groot drama daar.
ik ben zelf collectief verzekerd bij vgz, wat een drama is het daar.
Vorig jaar heb ik precies hetzelfde meegemaakt in juli kreeg ik een herinnering dat ik in januari niet had betaald, dus ik ging even kijken op mijn rekening die ik overigens bijna nooit bekijk omdat dit gaat over mijn eigen rekening, en ik werk zo weinig dat ik eerlijkheidshalve nooit zo goed bij houd wat er gebeurt op deze rekening.
Maar wat blijkt ik had gewoon 6 maanden niet betaald, geen probleem want er stond genoeg op dus na telefonisch contact en excuses van hun kant heb ik het hele bedrag overgemaakt. Tot sept is dit goed gegaan en toen begon de ellende weer er werd gewoon weer niets afgeschreven.
Nu ben ik zelf al van okt iedere maand aan het bellen om de automatische incasso in orde te laten maken, maar nog steeds gaat dit niet goed het is inmiddels maart vorige week weer gebeld en nog steeds niets afgeschreven. En nu weet ik het niet meer ik laat mijn geld maar staan ze zullen er toch wel een keer achter te komen.
Maar de administratie is 1 groot drama daar.