Wij zijn al jaren bij het Zilverenkruis verzekerd. Nu kom ik er achter dat zij niet een contract hebben met het regionale ziekenhuis in de buurt, volgens de website van het regionale ziekenhuis zijn ze nog in onderhandeling. Als ik kijk naar op de website het zilverenkruis staat er dat ze geen contract hebben.
Op de website van het ziekenhuis zie ik dat ze met de meeste verzekeringen nog in onderhandeling zijn. Hoe kan je dan een goede verzekering kiezen?
Ook zie ik dat sommige verzekeraars maar maximaal 90% vergoeden bij het regionale ziekenhuis, hoe is dat mogelijk? Mocht je dan ernstig ziek worden dan ben je failliet? Hoe is dit mogelijk?
Is dit ons nieuwe systeem?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Contract zorgverzekering en ziekenhuis
-
-
Re: Contract zorgverzekering en ziekenhuis
Bij ernstige ziektes wordt alle zorg gewoon vergoed enkel bij een geplande behandeling krijg je 90% in dat specifieke ziekenhuis. Dus als je dan al failliet gaat dan is het compleet je eigen keus omdat je niet wilde uitwijken naar een ziekenhuis waar alles werd vergoed.petervdhaar schreef: Ook zie ik dat sommige verzekeraars maar maximaal 90% vergoeden bij het regionale ziekenhuis, hoe is dat mogelijk? Mocht je dan ernstig ziek worden dan ben je failliet? Hoe is dit mogelijk?